Souběžně se světovou premiérou studie Škoda Vision X na ženevském autosalonu se s podobou městského crossoveru budoucnosti mohou seznámit návštěvníci Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Od 7. do 18. března je zde vystaven designérský hliněný model tohoto vozu v reálné velikosti.
Studie Škoda Vision X ukazuje vizi ekologické mobility zítřka. K pohonu využívá spalovací motor na stlačený zemní plyn, resp. benzin a elektromotor, což přináší vysokou agilitu s nízkou úrovní emisí – jen 89 g CO2/km. Škoda Vision X může díky inovativnímu hnacímu ústrojí využívat pohon předních, zadních nebo všech kol podle aktuální potřeby.
Spalovacím motorem je agregát 1,5 TSI G-TEC přeplňovaný turbodmychadlem, vyvinutý speciálně pro spalování stlačeného zemního plynu, resp. benzinu.Nádrže na CNG se nacházejí pod zadním sedadlem a za zadní nápravou. Spalovací motor roztáčí kola přední nápravy, kola zadní nápravy v případě potřeby pohání elektromotor. Kapacita kompaktních akumulátorů pro elektromotor postačí k tomu, aby studie s čistě elektrickým pohonem ujela až dva kilometry.
S kompaktními proporcemi se Škoda Vision X představuje jako ideální společník pro aktivní městský životní styl. Exteriér se vyznačuje precizními liniemi a jasnými konturami povrchu, které zvýrazňují dynamický charakter studie, lakované v odstínu barvy FlexGreen.
Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi vystavením modelu Vision X pokračuje v sérii představení žhavých novinek domácímu publiku souběžně se světovou premiérou – vloni takto za velkého zájmu návštěvníků prezentovalo studii Škoda Vision E.
Muzeum je výkladní skříní bohaté historie automobilky Škoda , ale i multifunkčním objektem pro řadu kulturních a společenských akcí. Za uplynulý rok 2017 si jeho expozice prohlédlo rekordních 254 143 návštěvníků, což představuje nárůst o 5 % oproti roku 2016. Vedle hlavní expozice Škoda Muzea si mohou návštěvníci prohlédnout atraktivní zrekonstruovaný depozitář s vystavenými sportovními vozy a prototypy, stále oblíbenější je i možnost spojit návštěvu muzea s prohlídkou aktuálních výrobních provozů Škoda Auto, a to na základě předchozí objednávky.
Návštěvu Škoda Muzea lze pak zkombinovat i s prohlídkou nevšedních exponátů partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha na letišti v Mladé Boleslavi, svět techniky a velkých konstruktérských počinů pak mohou návštěvníci poznat v areálu Rodného domu Ferdinanda Porsche v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna uvedená muzea lze získat zvýhodněné kombinované vstupné
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?