Souběžně se světovou premiérou studie Škoda Vision X na ženevském autosalonu se s podobou městského crossoveru budoucnosti mohou seznámit návštěvníci Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Od 7. do 18. března je zde vystaven designérský hliněný model tohoto vozu v reálné velikosti.
Studie Škoda Vision X ukazuje vizi ekologické mobility zítřka. K pohonu využívá spalovací motor na stlačený zemní plyn, resp. benzin a elektromotor, což přináší vysokou agilitu s nízkou úrovní emisí – jen 89 g CO2/km. Škoda Vision X může díky inovativnímu hnacímu ústrojí využívat pohon předních, zadních nebo všech kol podle aktuální potřeby.
Spalovacím motorem je agregát 1,5 TSI G-TEC přeplňovaný turbodmychadlem, vyvinutý speciálně pro spalování stlačeného zemního plynu, resp. benzinu.Nádrže na CNG se nacházejí pod zadním sedadlem a za zadní nápravou. Spalovací motor roztáčí kola přední nápravy, kola zadní nápravy v případě potřeby pohání elektromotor. Kapacita kompaktních akumulátorů pro elektromotor postačí k tomu, aby studie s čistě elektrickým pohonem ujela až dva kilometry.
S kompaktními proporcemi se Škoda Vision X představuje jako ideální společník pro aktivní městský životní styl. Exteriér se vyznačuje precizními liniemi a jasnými konturami povrchu, které zvýrazňují dynamický charakter studie, lakované v odstínu barvy FlexGreen.
Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi vystavením modelu Vision X pokračuje v sérii představení žhavých novinek domácímu publiku souběžně se světovou premiérou – vloni takto za velkého zájmu návštěvníků prezentovalo studii Škoda Vision E.
Muzeum je výkladní skříní bohaté historie automobilky Škoda , ale i multifunkčním objektem pro řadu kulturních a společenských akcí. Za uplynulý rok 2017 si jeho expozice prohlédlo rekordních 254 143 návštěvníků, což představuje nárůst o 5 % oproti roku 2016. Vedle hlavní expozice Škoda Muzea si mohou návštěvníci prohlédnout atraktivní zrekonstruovaný depozitář s vystavenými sportovními vozy a prototypy, stále oblíbenější je i možnost spojit návštěvu muzea s prohlídkou aktuálních výrobních provozů Škoda Auto, a to na základě předchozí objednávky.
Návštěvu Škoda Muzea lze pak zkombinovat i s prohlídkou nevšedních exponátů partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha na letišti v Mladé Boleslavi, svět techniky a velkých konstruktérských počinů pak mohou návštěvníci poznat v areálu Rodného domu Ferdinanda Porsche v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna uvedená muzea lze získat zvýhodněné kombinované vstupné
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.