Úřady v Saúdské Arábii čeká netradiční aukce, ve které nabídnou desítky nemovitostí, tisíce metrů čtverečních pozemků a také několik stovek automobilů, které vlastní podnikatel Maan al-Sanea. Ten se ale tak zadlužil, že nakonec skončil ve vězení a tato aukce je poslední šancí, jak uspokojit jeho věřitele.
Podnikatel a miliardář Maan al-Sanea byl úřady Saúdské Arábie zadržen v minulém roce kvůli dluhu, který se již od roku 2009 váže k jeho společnosti Saad Group. Zpravodajský web Euro News uvádí, že dluh se i s úroky mohl vyšplhat na částku mezi 10.6 až 15.9 miliardami amerických dolarů.
Prodejem aktiv podnikatelových společností byla pověřena společnost Etqaan Alliance, která již vydala aukční brožuru. V té je uvedeno zhruba 20 parcel, mezi kterými nechybí ani parcela o rozloze 484 407 metrů čtverečních, na které se nachází řada nemovitostí nebo čistírna odpadních vod. Jen cena nemovitostí se pak odhaduje na cca 1.17 miliardy dolarů.
Nás však více zajímá seznam automobilů vlastněných společností Saad Group. Mezi 923 vozy se nachází řada nákladních vozidel, autobusů i osobních automobilů. Nachází se zde však i 26 vozidel, která jsou registrována přímo na Al-Saneaovo jméno. Mezi šestadvacítkou pak nechybí ani značky jako Roll-Royce.
Jak už je asi jasné, všechny finance získané prodejem majetku poputují k jednotlivým věřitelům. Al-Sanea byl přitom ještě donedávna řazen do skupina 100 nejbohatších lidí světa, ovšem minulý rok skončil ve vězení poté, co Saudská Arábie provedla velký anti-korupční zátah. Ten postihl řadu dalších významných podnikatelů, ovšem část z nich se ze svých prohřešků vykoupila pokutami nebo odevzdáním majetku či nemovitostí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.