Úřady v Saúdské Arábii čeká netradiční aukce, ve které nabídnou desítky nemovitostí, tisíce metrů čtverečních pozemků a také několik stovek automobilů, které vlastní podnikatel Maan al-Sanea. Ten se ale tak zadlužil, že nakonec skončil ve vězení a tato aukce je poslední šancí, jak uspokojit jeho věřitele.
Podnikatel a miliardář Maan al-Sanea byl úřady Saúdské Arábie zadržen v minulém roce kvůli dluhu, který se již od roku 2009 váže k jeho společnosti Saad Group. Zpravodajský web Euro News uvádí, že dluh se i s úroky mohl vyšplhat na částku mezi 10.6 až 15.9 miliardami amerických dolarů.
Prodejem aktiv podnikatelových společností byla pověřena společnost Etqaan Alliance, která již vydala aukční brožuru. V té je uvedeno zhruba 20 parcel, mezi kterými nechybí ani parcela o rozloze 484 407 metrů čtverečních, na které se nachází řada nemovitostí nebo čistírna odpadních vod. Jen cena nemovitostí se pak odhaduje na cca 1.17 miliardy dolarů.
Nás však více zajímá seznam automobilů vlastněných společností Saad Group. Mezi 923 vozy se nachází řada nákladních vozidel, autobusů i osobních automobilů. Nachází se zde však i 26 vozidel, která jsou registrována přímo na Al-Saneaovo jméno. Mezi šestadvacítkou pak nechybí ani značky jako Roll-Royce.
Jak už je asi jasné, všechny finance získané prodejem majetku poputují k jednotlivým věřitelům. Al-Sanea byl přitom ještě donedávna řazen do skupina 100 nejbohatších lidí světa, ovšem minulý rok skončil ve vězení poté, co Saudská Arábie provedla velký anti-korupční zátah. Ten postihl řadu dalších významných podnikatelů, ovšem část z nich se ze svých prohřešků vykoupila pokutami nebo odevzdáním majetku či nemovitostí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?