Úřady v Saúdské Arábii čeká netradiční aukce, ve které nabídnou desítky nemovitostí, tisíce metrů čtverečních pozemků a také několik stovek automobilů, které vlastní podnikatel Maan al-Sanea. Ten se ale tak zadlužil, že nakonec skončil ve vězení a tato aukce je poslední šancí, jak uspokojit jeho věřitele.
Podnikatel a miliardář Maan al-Sanea byl úřady Saúdské Arábie zadržen v minulém roce kvůli dluhu, který se již od roku 2009 váže k jeho společnosti Saad Group. Zpravodajský web Euro News uvádí, že dluh se i s úroky mohl vyšplhat na částku mezi 10.6 až 15.9 miliardami amerických dolarů.
Prodejem aktiv podnikatelových společností byla pověřena společnost Etqaan Alliance, která již vydala aukční brožuru. V té je uvedeno zhruba 20 parcel, mezi kterými nechybí ani parcela o rozloze 484 407 metrů čtverečních, na které se nachází řada nemovitostí nebo čistírna odpadních vod. Jen cena nemovitostí se pak odhaduje na cca 1.17 miliardy dolarů.
Nás však více zajímá seznam automobilů vlastněných společností Saad Group. Mezi 923 vozy se nachází řada nákladních vozidel, autobusů i osobních automobilů. Nachází se zde však i 26 vozidel, která jsou registrována přímo na Al-Saneaovo jméno. Mezi šestadvacítkou pak nechybí ani značky jako Roll-Royce.
Jak už je asi jasné, všechny finance získané prodejem majetku poputují k jednotlivým věřitelům. Al-Sanea byl přitom ještě donedávna řazen do skupina 100 nejbohatších lidí světa, ovšem minulý rok skončil ve vězení poté, co Saudská Arábie provedla velký anti-korupční zátah. Ten postihl řadu dalších významných podnikatelů, ovšem část z nich se ze svých prohřešků vykoupila pokutami nebo odevzdáním majetku či nemovitostí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?