Jedním z nejočekávanějších sportovních automobilů letošního autosalonu v Ženevě je bezpochyby koncept nové Toyoty Supra. Její podoba už sice nedávno vyplula na povrch, nicméně automobilka stále drží prototypy pod maskováním a zjišťuje jejich možnosti na různých typech podkladu. Naposledy si pak testovací řidiči vyzkoušeli, jak se nová Supra vodí bokem na ledu.
Na dvou videích, které pro motoristický web CarScoops zachytili různí pozorovatelé, můžeme vidět novou Supru během testování na zasněžené ploše. A zatímco na prvním videu jsou vidět spíše neúspěšné pokusy testovacího řidiče o jízdu bokem, druhé video nám konečně pomáhá opět trochu poodhalit design dlouho očekávané novinky.
Ačkoliv jsou vozy stále ještě pod maskovací folií, z bližšího pohledu lze usuzovat, že designéři se nakonec hodně inspirovati z konceptu FT-1, o kterém se dlouho předpokládalo, že by mohl být základem pro novou Supru. Přední masce tak dominují velké nasávací otvory a sportovně tvarované LED světlomety. Podle všeho se také můžeme těšit na střechu se dvěma "vybouleninami" a řadu ventilačních otvorů, které by měly přivádět čerstvý vzduch k výkonným brzdám.
Pod kapotou nové Supry se očekává přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec z produkce BMW, který nabídne výkon cca 249 kW (339 k) a točivý moment 500 Nm. Vzhledem k očekávané váze okolo 1500 kilogramů by to mohlo bohatě stačit k ostré a svižné jízdě.
Není žádným tajemstvím, že nová Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, čímž mohla Toyota získat právě onen 3.0 litrový přeplňovaný motor, zatím co BMW na této platformě vytvořilo svůj nový roadster Z4. Díky tomuto sdílení platforem tak už nyní tušíme, že rozměry nové Supry by se mohly pohybovat okolo 4380 mm na délku, 1855 mm na šířku a 1290 mm na výšku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.