Jedním z nejočekávanějších sportovních automobilů letošního autosalonu v Ženevě je bezpochyby koncept nové Toyoty Supra. Její podoba už sice nedávno vyplula na povrch, nicméně automobilka stále drží prototypy pod maskováním a zjišťuje jejich možnosti na různých typech podkladu. Naposledy si pak testovací řidiči vyzkoušeli, jak se nová Supra vodí bokem na ledu.
Na dvou videích, které pro motoristický web CarScoops zachytili různí pozorovatelé, můžeme vidět novou Supru během testování na zasněžené ploše. A zatímco na prvním videu jsou vidět spíše neúspěšné pokusy testovacího řidiče o jízdu bokem, druhé video nám konečně pomáhá opět trochu poodhalit design dlouho očekávané novinky.
Ačkoliv jsou vozy stále ještě pod maskovací folií, z bližšího pohledu lze usuzovat, že designéři se nakonec hodně inspirovati z konceptu FT-1, o kterém se dlouho předpokládalo, že by mohl být základem pro novou Supru. Přední masce tak dominují velké nasávací otvory a sportovně tvarované LED světlomety. Podle všeho se také můžeme těšit na střechu se dvěma "vybouleninami" a řadu ventilačních otvorů, které by měly přivádět čerstvý vzduch k výkonným brzdám.
Pod kapotou nové Supry se očekává přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec z produkce BMW, který nabídne výkon cca 249 kW (339 k) a točivý moment 500 Nm. Vzhledem k očekávané váze okolo 1500 kilogramů by to mohlo bohatě stačit k ostré a svižné jízdě.
Není žádným tajemstvím, že nová Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, čímž mohla Toyota získat právě onen 3.0 litrový přeplňovaný motor, zatím co BMW na této platformě vytvořilo svůj nový roadster Z4. Díky tomuto sdílení platforem tak už nyní tušíme, že rozměry nové Supry by se mohly pohybovat okolo 4380 mm na délku, 1855 mm na šířku a 1290 mm na výšku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.