Jedním z nejočekávanějších sportovních automobilů letošního autosalonu v Ženevě je bezpochyby koncept nové Toyoty Supra. Její podoba už sice nedávno vyplula na povrch, nicméně automobilka stále drží prototypy pod maskováním a zjišťuje jejich možnosti na různých typech podkladu. Naposledy si pak testovací řidiči vyzkoušeli, jak se nová Supra vodí bokem na ledu.
Na dvou videích, které pro motoristický web CarScoops zachytili různí pozorovatelé, můžeme vidět novou Supru během testování na zasněžené ploše. A zatímco na prvním videu jsou vidět spíše neúspěšné pokusy testovacího řidiče o jízdu bokem, druhé video nám konečně pomáhá opět trochu poodhalit design dlouho očekávané novinky.
Ačkoliv jsou vozy stále ještě pod maskovací folií, z bližšího pohledu lze usuzovat, že designéři se nakonec hodně inspirovati z konceptu FT-1, o kterém se dlouho předpokládalo, že by mohl být základem pro novou Supru. Přední masce tak dominují velké nasávací otvory a sportovně tvarované LED světlomety. Podle všeho se také můžeme těšit na střechu se dvěma "vybouleninami" a řadu ventilačních otvorů, které by měly přivádět čerstvý vzduch k výkonným brzdám.
Pod kapotou nové Supry se očekává přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec z produkce BMW, který nabídne výkon cca 249 kW (339 k) a točivý moment 500 Nm. Vzhledem k očekávané váze okolo 1500 kilogramů by to mohlo bohatě stačit k ostré a svižné jízdě.
Není žádným tajemstvím, že nová Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, čímž mohla Toyota získat právě onen 3.0 litrový přeplňovaný motor, zatím co BMW na této platformě vytvořilo svůj nový roadster Z4. Díky tomuto sdílení platforem tak už nyní tušíme, že rozměry nové Supry by se mohly pohybovat okolo 4380 mm na délku, 1855 mm na šířku a 1290 mm na výšku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.