Krásné ženy a rychlé vozy k sobě patří od nepaměti, proto jsme si zvykli, že na autosalonech vídáme nové vozy obklopené krásnými hosteskami, čímž pro každého petrolheada vzniká ta správná kombinace. Vzhledem k současným společenským trendům a kauze #MeToo se však zdá, že krásné dívky nám z autosalonu zmizí stejně, jako již zmizely ze závodních tratí Formule 1
Zatím co pro milovníky automobilů se krásné ženy staly pevnou součástí autosalonů, některé zdroje uvádí, že automobilky se začínají orientovat spíše na prezentaci produktů skrze své produktové specialisty, místo atraktivních žen v šik šatech. Tento trend se objevuje již delší dobu, ovšem podle mnoha spekulací by se mohl projevit naplno až v Ženevě, která by se tak mohla stát konzervativnější než kdy dřív v minulosti.
Podle článku, který uveřejnila agentura Bloomberg, se můžeme rozloučit s modelkami mimo jiné u i stánků značek Toyota či Nissan. Sara Jenkins, tisková mluvčí automobilky Nissan, pro Bloomberg uvedla, že "časy se mění" a že "Je smysluplnější využívat produktových specialistů, neboť automobilka prodává auta."
Italské automobilky, které koncept exkluzivních automobilů a krásných žen vždy hájily, také pomalu otáčejí. Například skupina Fiat Chrysler Automobiles už měla zrušit kontrakty s několika modelkami, neboť kvůli tomu musela čelit kritice. Společnost sice bude i nadále prezentovat své automobily v doprovodu žen, nicméně tentokrát zde bude i velké zastoupení mužů.
Pierre-Oliver Salmon, tiskový mluvčí skupiny FCA, pro Bloomberg uvedl, že "Návštěvníci ženevského autosalonu budou u stánku PSA přivítání mužskými i ženskými moderátory, jejichž úkolem bude podat návštěvníkům maximum informací." Následně dodal, že "společnost nechce nikoho ponižovat."
Tiskový mluvčí pořadatele autosalonu v Ženevě uvedl, že vystavovatelé mají ve své prezentaci zcela volné ruce. Už nyní je však jasné, že některé automobilky jsou velice citlivé, co se sexismu týče. Hnutí MeToo sice odstartovala kauza v Hollywoodu, ovšem nedávno už se dotklo i automobilového průmyslu. Kvůli nevhodnému chování tak musel odejít například vice-prezident automobilky Ford.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.