Krásné ženy a rychlé vozy k sobě patří od nepaměti, proto jsme si zvykli, že na autosalonech vídáme nové vozy obklopené krásnými hosteskami, čímž pro každého petrolheada vzniká ta správná kombinace. Vzhledem k současným společenským trendům a kauze #MeToo se však zdá, že krásné dívky nám z autosalonu zmizí stejně, jako již zmizely ze závodních tratí Formule 1
Zatím co pro milovníky automobilů se krásné ženy staly pevnou součástí autosalonů, některé zdroje uvádí, že automobilky se začínají orientovat spíše na prezentaci produktů skrze své produktové specialisty, místo atraktivních žen v šik šatech. Tento trend se objevuje již delší dobu, ovšem podle mnoha spekulací by se mohl projevit naplno až v Ženevě, která by se tak mohla stát konzervativnější než kdy dřív v minulosti.
Podle článku, který uveřejnila agentura Bloomberg, se můžeme rozloučit s modelkami mimo jiné u i stánků značek Toyota či Nissan. Sara Jenkins, tisková mluvčí automobilky Nissan, pro Bloomberg uvedla, že "časy se mění" a že "Je smysluplnější využívat produktových specialistů, neboť automobilka prodává auta."
Italské automobilky, které koncept exkluzivních automobilů a krásných žen vždy hájily, také pomalu otáčejí. Například skupina Fiat Chrysler Automobiles už měla zrušit kontrakty s několika modelkami, neboť kvůli tomu musela čelit kritice. Společnost sice bude i nadále prezentovat své automobily v doprovodu žen, nicméně tentokrát zde bude i velké zastoupení mužů.
Pierre-Oliver Salmon, tiskový mluvčí skupiny FCA, pro Bloomberg uvedl, že "Návštěvníci ženevského autosalonu budou u stánku PSA přivítání mužskými i ženskými moderátory, jejichž úkolem bude podat návštěvníkům maximum informací." Následně dodal, že "společnost nechce nikoho ponižovat."
Tiskový mluvčí pořadatele autosalonu v Ženevě uvedl, že vystavovatelé mají ve své prezentaci zcela volné ruce. Už nyní je však jasné, že některé automobilky jsou velice citlivé, co se sexismu týče. Hnutí MeToo sice odstartovala kauza v Hollywoodu, ovšem nedávno už se dotklo i automobilového průmyslu. Kvůli nevhodnému chování tak musel odejít například vice-prezident automobilky Ford.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.