Trh s praktickými rodinnými hatchbacky se nám v posledních letech výrazně rozrostl, takže na své si dnes přijdou milovníci praktičnosti, spolehlivosti, nízké spotřeby, jízdních výkonů i technologických hračiček. Jakým směrem se ale vydat, pokud sháníte lehce ojetý rodinný hatchback pro všestranné použití?
Trh s lehce ojetými vozy nabízí v posledních letech vcelku bohatý výběr. Některé roční až dvouleté automobily s minimálním nájezdem kilometrů tak můžete pořídit za ceny, kterým se občas ani nechce věřit. My rozhodně nechceme tyto vozy nějak srovnávat nebo hodnotit, přesto si myslíme, že tato pětice by vám během výběru rozhodně neměla ujít.
Audi A3 Hatchback
Začínáme z trochu dražšího kraje, ovšem v případě Audi A3 je vyšší investice poměrně snadno ospravedlnitelná. Řada světových magazínů korunovala právě A3 jako rodinný vůz roku, který nabízí dostatek prostoru, nadprůměrné ovládání, stylově navržený interiér, moderní technologie a svižné i relativně úsporné motory.
Její nevýhodou, jakožto vozu prémiové značky, je samozřejmě vyšší pořizovací cena, která navíc klesá velice pomalu. Zvláště druhý problém se pak při pozdějším prodeji může proměnit ve vaši výhodu. Pokud tedy máte vyšší rozpočet, s A3 rozhodně chybu neuděláte.
Ford Focus
Ford Focus si za léta své produkce vybudoval skvělé renomé a širokou zákaznickou základnu. Ostatně není se čemu divit, Focus je relativně dostupný co se pořízení týče a jeho nároky na údržbu a bezproblémový chod vás také nezruinují. Mimo to se navíc velice příjemně řídí a nabízí vcelku příjemné požitky.
Základní litrový motor sice není žádný žádný sprinter a rozhodně z vás neudělá postrach závodních okruhů, ovšem potřeby běžného zákazníka vcelku ochotně naplní. Jeho interiér sice není tak propracovaný jako v případě německé konkurence, ovšem alespoň stran ergonomie mu není co vyčítat.
Volkswagen Golf
Koncernový premiant, kterého snad ani není potřeba více představovat. Již několik desetiletí v sobě Golfy kombinují komfort, příjemné ovládání, kvalitní zpracování, odolnost a dostatek prostoru snad pro každého.
Díky svým kvalitám a dobré pověsti si ale Golf drží nepatrně vyšší cenu, než jeho koncernoví konkurenti. Otázkou je také hledání vhodné kombinace výbavy, neboť díky systému příplatkových výbav bude možná náročnější najít vůz vybavený jak, jak byste si přáli. Na druhou stranu je však dobré vědět, že investice vložená do vyšší výbavy se vám jistě vrátí v její funkčnosti a spolehlivosti.
Škoda Octavia
Mladoboleslavský tahoun prodejů se může pochlubit jedinečnou kombinací prostoru, výbavy i komfortu, díky čemuž si ho na celém světě zamilovaly již statisíce rodin. V některých ohledech možná není tak sofistikovaný jako bratrský Golf, nicméně vše vynahrazuje obrovským prostorem pro cestující vpředu, vzadu i jejich zavazadla.
Řidiče lačnící po komfortu pak potěší jeho velice snadné ovládání a všeobecně velice komfortní nastavení celého vozu. Hned po obrovském prostoru je pak další velkou výhodou Octavie oproti Golfu její cena. Nelze se tedy divit, že v segmentu rodinných aut se Octavia v Evropě pravidelně umisťuje na prvních místech.
Seat Leon
Ať si říká kdo chce co chce, Seat má v posledních letech skutečně šmrnc a Leon je toho důkazem. Jeho ostře řezané linie vás zkrátka upoutají a vtáhnou uvnitř, kde vás čeká další překvapení. Leon totiž není jen krásný, ale také zábavný. Jistě, nebavíme se o žádné okreskové víkendovce, ovšem na svou třídu je Leon až překvapivě komunikativní a dokáže vás vtáhnout do děje. Mimo to je také pohodlný a nabízí dostatek prostoru.
Jeho interiér sice není tak sofistikovaný jako v případě dalších koncernových sourozenců, ovšem Leon má jedno velké eso v rukávu: cenu. Pořídíte ho totiž levněji než Golf i Octavii, což z Leonu dělá přímo fantastický vůz co se poměru cena / výkon týče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.