Trh s praktickými rodinnými hatchbacky se nám v posledních letech výrazně rozrostl, takže na své si dnes přijdou milovníci praktičnosti, spolehlivosti, nízké spotřeby, jízdních výkonů i technologických hračiček. Jakým směrem se ale vydat, pokud sháníte lehce ojetý rodinný hatchback pro všestranné použití?
Trh s lehce ojetými vozy nabízí v posledních letech vcelku bohatý výběr. Některé roční až dvouleté automobily s minimálním nájezdem kilometrů tak můžete pořídit za ceny, kterým se občas ani nechce věřit. My rozhodně nechceme tyto vozy nějak srovnávat nebo hodnotit, přesto si myslíme, že tato pětice by vám během výběru rozhodně neměla ujít.
Audi A3 Hatchback
Začínáme z trochu dražšího kraje, ovšem v případě Audi A3 je vyšší investice poměrně snadno ospravedlnitelná. Řada světových magazínů korunovala právě A3 jako rodinný vůz roku, který nabízí dostatek prostoru, nadprůměrné ovládání, stylově navržený interiér, moderní technologie a svižné i relativně úsporné motory.
Její nevýhodou, jakožto vozu prémiové značky, je samozřejmě vyšší pořizovací cena, která navíc klesá velice pomalu. Zvláště druhý problém se pak při pozdějším prodeji může proměnit ve vaši výhodu. Pokud tedy máte vyšší rozpočet, s A3 rozhodně chybu neuděláte.
Ford Focus
Ford Focus si za léta své produkce vybudoval skvělé renomé a širokou zákaznickou základnu. Ostatně není se čemu divit, Focus je relativně dostupný co se pořízení týče a jeho nároky na údržbu a bezproblémový chod vás také nezruinují. Mimo to se navíc velice příjemně řídí a nabízí vcelku příjemné požitky.
Základní litrový motor sice není žádný žádný sprinter a rozhodně z vás neudělá postrach závodních okruhů, ovšem potřeby běžného zákazníka vcelku ochotně naplní. Jeho interiér sice není tak propracovaný jako v případě německé konkurence, ovšem alespoň stran ergonomie mu není co vyčítat.
Volkswagen Golf
Koncernový premiant, kterého snad ani není potřeba více představovat. Již několik desetiletí v sobě Golfy kombinují komfort, příjemné ovládání, kvalitní zpracování, odolnost a dostatek prostoru snad pro každého.
Díky svým kvalitám a dobré pověsti si ale Golf drží nepatrně vyšší cenu, než jeho koncernoví konkurenti. Otázkou je také hledání vhodné kombinace výbavy, neboť díky systému příplatkových výbav bude možná náročnější najít vůz vybavený jak, jak byste si přáli. Na druhou stranu je však dobré vědět, že investice vložená do vyšší výbavy se vám jistě vrátí v její funkčnosti a spolehlivosti.
Škoda Octavia
Mladoboleslavský tahoun prodejů se může pochlubit jedinečnou kombinací prostoru, výbavy i komfortu, díky čemuž si ho na celém světě zamilovaly již statisíce rodin. V některých ohledech možná není tak sofistikovaný jako bratrský Golf, nicméně vše vynahrazuje obrovským prostorem pro cestující vpředu, vzadu i jejich zavazadla.
Řidiče lačnící po komfortu pak potěší jeho velice snadné ovládání a všeobecně velice komfortní nastavení celého vozu. Hned po obrovském prostoru je pak další velkou výhodou Octavie oproti Golfu její cena. Nelze se tedy divit, že v segmentu rodinných aut se Octavia v Evropě pravidelně umisťuje na prvních místech.
Seat Leon
Ať si říká kdo chce co chce, Seat má v posledních letech skutečně šmrnc a Leon je toho důkazem. Jeho ostře řezané linie vás zkrátka upoutají a vtáhnou uvnitř, kde vás čeká další překvapení. Leon totiž není jen krásný, ale také zábavný. Jistě, nebavíme se o žádné okreskové víkendovce, ovšem na svou třídu je Leon až překvapivě komunikativní a dokáže vás vtáhnout do děje. Mimo to je také pohodlný a nabízí dostatek prostoru.
Jeho interiér sice není tak sofistikovaný jako v případě dalších koncernových sourozenců, ovšem Leon má jedno velké eso v rukávu: cenu. Pořídíte ho totiž levněji než Golf i Octavii, což z Leonu dělá přímo fantastický vůz co se poměru cena / výkon týče.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.