Trh s praktickými rodinnými hatchbacky se nám v posledních letech výrazně rozrostl, takže na své si dnes přijdou milovníci praktičnosti, spolehlivosti, nízké spotřeby, jízdních výkonů i technologických hračiček. Jakým směrem se ale vydat, pokud sháníte lehce ojetý rodinný hatchback pro všestranné použití?
Trh s lehce ojetými vozy nabízí v posledních letech vcelku bohatý výběr. Některé roční až dvouleté automobily s minimálním nájezdem kilometrů tak můžete pořídit za ceny, kterým se občas ani nechce věřit. My rozhodně nechceme tyto vozy nějak srovnávat nebo hodnotit, přesto si myslíme, že tato pětice by vám během výběru rozhodně neměla ujít.
Audi A3 Hatchback
Začínáme z trochu dražšího kraje, ovšem v případě Audi A3 je vyšší investice poměrně snadno ospravedlnitelná. Řada světových magazínů korunovala právě A3 jako rodinný vůz roku, který nabízí dostatek prostoru, nadprůměrné ovládání, stylově navržený interiér, moderní technologie a svižné i relativně úsporné motory.
Její nevýhodou, jakožto vozu prémiové značky, je samozřejmě vyšší pořizovací cena, která navíc klesá velice pomalu. Zvláště druhý problém se pak při pozdějším prodeji může proměnit ve vaši výhodu. Pokud tedy máte vyšší rozpočet, s A3 rozhodně chybu neuděláte.
Ford Focus
Ford Focus si za léta své produkce vybudoval skvělé renomé a širokou zákaznickou základnu. Ostatně není se čemu divit, Focus je relativně dostupný co se pořízení týče a jeho nároky na údržbu a bezproblémový chod vás také nezruinují. Mimo to se navíc velice příjemně řídí a nabízí vcelku příjemné požitky.
Základní litrový motor sice není žádný žádný sprinter a rozhodně z vás neudělá postrach závodních okruhů, ovšem potřeby běžného zákazníka vcelku ochotně naplní. Jeho interiér sice není tak propracovaný jako v případě německé konkurence, ovšem alespoň stran ergonomie mu není co vyčítat.
Volkswagen Golf
Koncernový premiant, kterého snad ani není potřeba více představovat. Již několik desetiletí v sobě Golfy kombinují komfort, příjemné ovládání, kvalitní zpracování, odolnost a dostatek prostoru snad pro každého.
Díky svým kvalitám a dobré pověsti si ale Golf drží nepatrně vyšší cenu, než jeho koncernoví konkurenti. Otázkou je také hledání vhodné kombinace výbavy, neboť díky systému příplatkových výbav bude možná náročnější najít vůz vybavený jak, jak byste si přáli. Na druhou stranu je však dobré vědět, že investice vložená do vyšší výbavy se vám jistě vrátí v její funkčnosti a spolehlivosti.
Škoda Octavia
Mladoboleslavský tahoun prodejů se může pochlubit jedinečnou kombinací prostoru, výbavy i komfortu, díky čemuž si ho na celém světě zamilovaly již statisíce rodin. V některých ohledech možná není tak sofistikovaný jako bratrský Golf, nicméně vše vynahrazuje obrovským prostorem pro cestující vpředu, vzadu i jejich zavazadla.
Řidiče lačnící po komfortu pak potěší jeho velice snadné ovládání a všeobecně velice komfortní nastavení celého vozu. Hned po obrovském prostoru je pak další velkou výhodou Octavie oproti Golfu její cena. Nelze se tedy divit, že v segmentu rodinných aut se Octavia v Evropě pravidelně umisťuje na prvních místech.
Seat Leon
Ať si říká kdo chce co chce, Seat má v posledních letech skutečně šmrnc a Leon je toho důkazem. Jeho ostře řezané linie vás zkrátka upoutají a vtáhnou uvnitř, kde vás čeká další překvapení. Leon totiž není jen krásný, ale také zábavný. Jistě, nebavíme se o žádné okreskové víkendovce, ovšem na svou třídu je Leon až překvapivě komunikativní a dokáže vás vtáhnout do děje. Mimo to je také pohodlný a nabízí dostatek prostoru.
Jeho interiér sice není tak sofistikovaný jako v případě dalších koncernových sourozenců, ovšem Leon má jedno velké eso v rukávu: cenu. Pořídíte ho totiž levněji než Golf i Octavii, což z Leonu dělá přímo fantastický vůz co se poměru cena / výkon týče.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.