Trh s praktickými rodinnými hatchbacky se nám v posledních letech výrazně rozrostl, takže na své si dnes přijdou milovníci praktičnosti, spolehlivosti, nízké spotřeby, jízdních výkonů i technologických hračiček. Jakým směrem se ale vydat, pokud sháníte lehce ojetý rodinný hatchback pro všestranné použití?
Trh s lehce ojetými vozy nabízí v posledních letech vcelku bohatý výběr. Některé roční až dvouleté automobily s minimálním nájezdem kilometrů tak můžete pořídit za ceny, kterým se občas ani nechce věřit. My rozhodně nechceme tyto vozy nějak srovnávat nebo hodnotit, přesto si myslíme, že tato pětice by vám během výběru rozhodně neměla ujít.
Audi A3 Hatchback
Začínáme z trochu dražšího kraje, ovšem v případě Audi A3 je vyšší investice poměrně snadno ospravedlnitelná. Řada světových magazínů korunovala právě A3 jako rodinný vůz roku, který nabízí dostatek prostoru, nadprůměrné ovládání, stylově navržený interiér, moderní technologie a svižné i relativně úsporné motory.
Její nevýhodou, jakožto vozu prémiové značky, je samozřejmě vyšší pořizovací cena, která navíc klesá velice pomalu. Zvláště druhý problém se pak při pozdějším prodeji může proměnit ve vaši výhodu. Pokud tedy máte vyšší rozpočet, s A3 rozhodně chybu neuděláte.
Ford Focus
Ford Focus si za léta své produkce vybudoval skvělé renomé a širokou zákaznickou základnu. Ostatně není se čemu divit, Focus je relativně dostupný co se pořízení týče a jeho nároky na údržbu a bezproblémový chod vás také nezruinují. Mimo to se navíc velice příjemně řídí a nabízí vcelku příjemné požitky.
Základní litrový motor sice není žádný žádný sprinter a rozhodně z vás neudělá postrach závodních okruhů, ovšem potřeby běžného zákazníka vcelku ochotně naplní. Jeho interiér sice není tak propracovaný jako v případě německé konkurence, ovšem alespoň stran ergonomie mu není co vyčítat.
Volkswagen Golf
Koncernový premiant, kterého snad ani není potřeba více představovat. Již několik desetiletí v sobě Golfy kombinují komfort, příjemné ovládání, kvalitní zpracování, odolnost a dostatek prostoru snad pro každého.
Díky svým kvalitám a dobré pověsti si ale Golf drží nepatrně vyšší cenu, než jeho koncernoví konkurenti. Otázkou je také hledání vhodné kombinace výbavy, neboť díky systému příplatkových výbav bude možná náročnější najít vůz vybavený jak, jak byste si přáli. Na druhou stranu je však dobré vědět, že investice vložená do vyšší výbavy se vám jistě vrátí v její funkčnosti a spolehlivosti.
Škoda Octavia
Mladoboleslavský tahoun prodejů se může pochlubit jedinečnou kombinací prostoru, výbavy i komfortu, díky čemuž si ho na celém světě zamilovaly již statisíce rodin. V některých ohledech možná není tak sofistikovaný jako bratrský Golf, nicméně vše vynahrazuje obrovským prostorem pro cestující vpředu, vzadu i jejich zavazadla.
Řidiče lačnící po komfortu pak potěší jeho velice snadné ovládání a všeobecně velice komfortní nastavení celého vozu. Hned po obrovském prostoru je pak další velkou výhodou Octavie oproti Golfu její cena. Nelze se tedy divit, že v segmentu rodinných aut se Octavia v Evropě pravidelně umisťuje na prvních místech.
Seat Leon
Ať si říká kdo chce co chce, Seat má v posledních letech skutečně šmrnc a Leon je toho důkazem. Jeho ostře řezané linie vás zkrátka upoutají a vtáhnou uvnitř, kde vás čeká další překvapení. Leon totiž není jen krásný, ale také zábavný. Jistě, nebavíme se o žádné okreskové víkendovce, ovšem na svou třídu je Leon až překvapivě komunikativní a dokáže vás vtáhnout do děje. Mimo to je také pohodlný a nabízí dostatek prostoru.
Jeho interiér sice není tak sofistikovaný jako v případě dalších koncernových sourozenců, ovšem Leon má jedno velké eso v rukávu: cenu. Pořídíte ho totiž levněji než Golf i Octavii, což z Leonu dělá přímo fantastický vůz co se poměru cena / výkon týče.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?