Každoročně se na světě koná řada prestižních automobilových aukcí, ze kterých můžeme jmenovat například Goodwood Revival, Le Mans Classic nebo Monterey Motorsports Reunion. Každá z nich je bezesporu zajímavá, ovšem zvláštní pozornost si zaslouží jen v případě, kdy se jejím pořadatelům podaří sehnat extrémně vzácný vůz.
A přesně to se podařilo pořadatelům letní výstavy a aukce automobilů Pebble Beach, kde se objeví naprostá rarita: Porsche 908 z roku 1968. Těchto závodních speciálů byla vyrobena jen pouhá hrstka a tohle je poslední funkční kus ve verzi "Short-tail", který se navíc před lety skutečně zúčastnil závodů.
Evoluce tohoto modelu zahrnovala vývoj vozů s označením 904, 906 a 907, ovšem až model 908 byl skutečnou trefou do černého. Ostatně ve světě závodních prototypů z této doby je nevídané, aby se udržely v plném závodním nasazení až do začátku osmdesátých let.
Příběh tohoto vozu je však poněkud komplikovanější. Za svou závodní kariéru se totiž zúčastnil pouze jediného závodu, kterým bylo 1000 kilometrů Spa, jež se konal v roce 1968. Kvůli nehodě však závod nedokončil a tak ho tovární závodní tým odtáhl a později odstavil. Poté se dostal ke švýcarskému sběrateli, který ho na několik desetiletí odstavil. V devadesátých letech byl však vůz objeven americkým expertem, který jej přepravil do USA a prodal sběrateli ze západního pobřeží.
Nový majitel se pustil do rozsáhlé renovace, díky které se s vozem mohl zúčastnit řady historických závodů. Jedním z nich byla i akce Porsche Rennsport Reunion, které se vůz se svým majitelem zúčastnil hned čtyřikrát. Další zajímavou akcí, kde byl vůz k vidění, byla designová výstava Porsche konaná v Muzeu Umění v Severní Karolíně. Teď ale nastal čas, aby vůz putoval k novému majiteli.
"Model 908 je bezesporu jedním z nejúspěšnějších závodních vozů vytrvalostních soutěží, jaký kdy Porsche vyrobilo," pronesl David Swig z aukční společnosti RM Sotheby, která bude aukci pořádat. Zájemci o vůz mají dle jeho slov unikátní šanci pořídit si jedinečný a plně funkční vůz, který je okamžitě připraven vydat se i na závodní trať.
Aukční společnost předpokládá, že až se koncem ledna dostane vůz do dražby, mohla by se konečná částka pohybovat okolo 2.3 milionů dolarů. Rekord to rozhodně není, nicméně už nyní se o tomto Porsche 908 dá mluvit jako o jednom z nejzajímavějších letos dražených aut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.