Koncepční vůz Peugeot Rifter 4×4 Concept, který nabízí specifický, ještě výraznější a nápadnější styl, je určen k cestám do přírody a objevování nových světů. Je vhodný do jakéhokoliv terénu, má pohon všech 4 kol, specifické pneumatiky a o 80 mm vyšší světlou výšku. Díky střešnímu stanu Overland umožňuje pokračovat v objevování i po západu slunce. Jeho součástí je navíc i zcela nové horské elektrokolo Peugeot eM02 FS Powertube s baterií přímo zabudovanou do rámu.
Působivý styl pro výjimečné zážitky
Peugeot Rifter 4×4 Concept je vyveden ve zcela novém třpytivě šedém odstínu, který dokonale podtrhuje energický vzhled vozu určeného pro dobrodružné cesty. Matně černá maska mezi mřížkou chladiče a kapotou účinně chrání přední část vozu. Ve stejném černém provedení jsou i zadní výklopné dveře, takže Peugeot Rifter 4×4 Concept je ze všech stran obklopen ochrannými plochami.
Styl vozu doplňuje několik prvků v odstínu černá Onyx převzatých od sériové verze: vnější zpětná zrcátka, mřížka chladiče nebo střešní nosič. Charakter vozu podtrhují 16palcová kola v odstínu černá Onyx s diamantovým výbrusem.
Show-car se rozsvítil přidáním řady drobných velmi grafických prvků v eloxovaném matně žlutém odstínu, které podtrhují tvar karoserie vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept z každého úhlu pohledu:
V přední části je žlutá přítomná na mlhovkách, na pozadí nápisu „Peugeot“ na masce chladiče a také na matně černých částech kapoty Po stranách se žlutá objevuje na dynamických svislých pruzích s hrdým podpisem Rifter v zadní části posuvných dveří Vzadu přetíná nápis Rifter zadní okno.Od zadních blatníků po střechu vedou rýhované samolepicí fólie v kouřově chromovaném odstínu, které dodávají vozu větší dynamiku.
Logo společnosti Dangel, které bylo pro tuto příležitost přepracováno, i když si zachovalo původního ducha, se představuje v nové verzi se žlutými prvky. Toto nové logo jen bez žlutých prvků bude nyní tato francouzská karosářská firma používat na všech svých produktech. Kombinace barev a materiálů se objevuje i v interiéru. Sedadla s označením Rifter kombinují šedě melírovanou látku s černou alcantarou. Zdobí je jasně žluté prošití, které se objevuje i na manžetě řadicí páky. Žluté okraje z materiálu „flex“ neoprenového typu ladí s barevnými prvky karoserie.
Volant Peugeot i-Cockpit® je potažený kůží se žlutým prošitím a nápisem Peugeot ve stejném odstínu. Čistý design palubní desky je zdoben matně šedými prvky a objevují se na něm stejné pásy v kouřově chromovaném odstínu, jako jsou použité na karoserii. Styl středové konzoly a vnitřku dveří zdůrazňují velké lišty z masivního hliníku. Z určitého pohledu se díky odrazu světla na kartáčovaném hliníku objevuje označení Rifter.
Za hranice všedních dnů
Peugeot Rifter 4×4 Concept, který otevírá nové cesty k novým horizontům, nabízí víc než jen nový styl. Cítí se dobře na štěrku, blátě, sněhu i kamenitých cestách. Je proto vybaven pohonem všech čtyř kol, který byl vyvinut ve spolupráci s dlouholetým partnerem značky, firmou Dangel, která se specializuje na přestavby 4×4. Světlá výška vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept byla zvýšena o 80 milimetrů, což vozu umožňuje překonat většinu překážek.
Převod 4×4 probíhá přes viskózní spojku, která se spouští voličem umístěným na palubní desce napravo od řadicí páky. V nabídce jsou 3 režimy řízení:
režim 2RM, umožňující jízdu s pohonem na 2 kola, pro každodenní běžné řízení; režim 4RM, kdy se zapíná pohon zadní nápravy pouze v případě ztráty pohyblivosti; režim Lock, při němž se zablokuje zadní náprava a který je užitečný pro jízdu v extrémních podmínkách a při křížení náprav.Účinnost pohonu čtyř kol posilují i vysoce výkonné pneumatiky. Peugeot Rifter 4×4 Concept je opatřen terénními pneumatikami značky BF Goodrich. Snoubí se v nich pevnost, vytrvalost i krásný vzhled a nabízejí vynikající pohyblivost na náročných cestách. Překážkou nebudou ani ty nejstrmější svahy. Dieselový motor BlueHDi 130 k s manuální šestistupňovou převodovkou vyvíjí komfortní točivý moment 300 Nm.
Prodlužte si dobrodružství
Mimo dosah světel města se Peugeot Rifter 4×4 Concept může spoléhat na rampu s LED diodami umístěnou v horní části čelního skla. Zakřivená rampa o šířce 135 cm zahrnuje 100 LED diod rozdělených do dvou řad, celkový výkon diod dosahuje 300 W.
Vzhledem k tomu, že dobrodružství nekončí se západem slunce, je Peugeot Rifter 4×4 Concept vybaven stanem „Overland“, který byl vyvinut společně se specializovanou firmou Autohome. Jeho instalace je velmi snadná, stačí ho rozložit z místa, kde je uložen – na střešním nosiči. Tyče nosiče jsou certifikovány podle normy „City Crash Test“ a jsou k dispozici jako příslušenství. Jejich nosnost zvládne unést všechny typy břemen. Stačí pak jednoduše připevnit posuvný žebřík: nemusíte nikam zapichovat kolíky, vše, co potřebujete, je připraveno na střeše.
Stanové plátno je speciálně navrženo pro Peugeot Rifter 4×4 Concept, je na něm nápis a logo Peugeot a má stejné grafické zpracování jako show-car. Matrace je pokryta stejnou šedě melírovanou látkou se žlutým prošitím jako sedadla. Je kompaktní a snadno se skládá, takže se po složení vejde do stanu. Konečnou tečku dodávají polštáře potažené alcantarou rovněž se žlutým prošitím. Peugeot Rifter 4×4 Concept tak v cíli cesty nabídne pohodlné a útulné útočiště.
Po východu slunce přebírá štafetu jízdní kolo Peugeot eM02 FS Powertube a dobrodružství může pokračovat. Horské kolo s elektromotorem je průkopníkem příští generace kol eBikes značky Peugeot. Díky kompaktní baterii zabudované do rámu kola získalo ladný elegantní styl. Multifunkční model s dvojitým odpružením je ideálním společníkem na náročných horských cestách.
Elektrokolo se ukládá zezadu vozu na držák připevněný k tažnému zařízení pomocí koule, kterou lze odmontovat bez nutnosti používat nářadí. Jeho eloxovaný matně žlutý odstín, stejný, jako se objevuje na barevných prvcích na voze, jemně kontrastuje s matně černým víkem zavazadlového prostoru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.