Koncepční vůz Peugeot Rifter 4×4 Concept, který nabízí specifický, ještě výraznější a nápadnější styl, je určen k cestám do přírody a objevování nových světů. Je vhodný do jakéhokoliv terénu, má pohon všech 4 kol, specifické pneumatiky a o 80 mm vyšší světlou výšku. Díky střešnímu stanu Overland umožňuje pokračovat v objevování i po západu slunce. Jeho součástí je navíc i zcela nové horské elektrokolo Peugeot eM02 FS Powertube s baterií přímo zabudovanou do rámu.
Působivý styl pro výjimečné zážitky
Peugeot Rifter 4×4 Concept je vyveden ve zcela novém třpytivě šedém odstínu, který dokonale podtrhuje energický vzhled vozu určeného pro dobrodružné cesty. Matně černá maska mezi mřížkou chladiče a kapotou účinně chrání přední část vozu. Ve stejném černém provedení jsou i zadní výklopné dveře, takže Peugeot Rifter 4×4 Concept je ze všech stran obklopen ochrannými plochami.
Styl vozu doplňuje několik prvků v odstínu černá Onyx převzatých od sériové verze: vnější zpětná zrcátka, mřížka chladiče nebo střešní nosič. Charakter vozu podtrhují 16palcová kola v odstínu černá Onyx s diamantovým výbrusem.
Show-car se rozsvítil přidáním řady drobných velmi grafických prvků v eloxovaném matně žlutém odstínu, které podtrhují tvar karoserie vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept z každého úhlu pohledu:
V přední části je žlutá přítomná na mlhovkách, na pozadí nápisu „Peugeot“ na masce chladiče a také na matně černých částech kapoty Po stranách se žlutá objevuje na dynamických svislých pruzích s hrdým podpisem Rifter v zadní části posuvných dveří Vzadu přetíná nápis Rifter zadní okno.Od zadních blatníků po střechu vedou rýhované samolepicí fólie v kouřově chromovaném odstínu, které dodávají vozu větší dynamiku.
Logo společnosti Dangel, které bylo pro tuto příležitost přepracováno, i když si zachovalo původního ducha, se představuje v nové verzi se žlutými prvky. Toto nové logo jen bez žlutých prvků bude nyní tato francouzská karosářská firma používat na všech svých produktech. Kombinace barev a materiálů se objevuje i v interiéru. Sedadla s označením Rifter kombinují šedě melírovanou látku s černou alcantarou. Zdobí je jasně žluté prošití, které se objevuje i na manžetě řadicí páky. Žluté okraje z materiálu „flex“ neoprenového typu ladí s barevnými prvky karoserie.
Volant Peugeot i-Cockpit® je potažený kůží se žlutým prošitím a nápisem Peugeot ve stejném odstínu. Čistý design palubní desky je zdoben matně šedými prvky a objevují se na něm stejné pásy v kouřově chromovaném odstínu, jako jsou použité na karoserii. Styl středové konzoly a vnitřku dveří zdůrazňují velké lišty z masivního hliníku. Z určitého pohledu se díky odrazu světla na kartáčovaném hliníku objevuje označení Rifter.
Za hranice všedních dnů
Peugeot Rifter 4×4 Concept, který otevírá nové cesty k novým horizontům, nabízí víc než jen nový styl. Cítí se dobře na štěrku, blátě, sněhu i kamenitých cestách. Je proto vybaven pohonem všech čtyř kol, který byl vyvinut ve spolupráci s dlouholetým partnerem značky, firmou Dangel, která se specializuje na přestavby 4×4. Světlá výška vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept byla zvýšena o 80 milimetrů, což vozu umožňuje překonat většinu překážek.
Převod 4×4 probíhá přes viskózní spojku, která se spouští voličem umístěným na palubní desce napravo od řadicí páky. V nabídce jsou 3 režimy řízení:
režim 2RM, umožňující jízdu s pohonem na 2 kola, pro každodenní běžné řízení; režim 4RM, kdy se zapíná pohon zadní nápravy pouze v případě ztráty pohyblivosti; režim Lock, při němž se zablokuje zadní náprava a který je užitečný pro jízdu v extrémních podmínkách a při křížení náprav.Účinnost pohonu čtyř kol posilují i vysoce výkonné pneumatiky. Peugeot Rifter 4×4 Concept je opatřen terénními pneumatikami značky BF Goodrich. Snoubí se v nich pevnost, vytrvalost i krásný vzhled a nabízejí vynikající pohyblivost na náročných cestách. Překážkou nebudou ani ty nejstrmější svahy. Dieselový motor BlueHDi 130 k s manuální šestistupňovou převodovkou vyvíjí komfortní točivý moment 300 Nm.
Prodlužte si dobrodružství
Mimo dosah světel města se Peugeot Rifter 4×4 Concept může spoléhat na rampu s LED diodami umístěnou v horní části čelního skla. Zakřivená rampa o šířce 135 cm zahrnuje 100 LED diod rozdělených do dvou řad, celkový výkon diod dosahuje 300 W.
Vzhledem k tomu, že dobrodružství nekončí se západem slunce, je Peugeot Rifter 4×4 Concept vybaven stanem „Overland“, který byl vyvinut společně se specializovanou firmou Autohome. Jeho instalace je velmi snadná, stačí ho rozložit z místa, kde je uložen – na střešním nosiči. Tyče nosiče jsou certifikovány podle normy „City Crash Test“ a jsou k dispozici jako příslušenství. Jejich nosnost zvládne unést všechny typy břemen. Stačí pak jednoduše připevnit posuvný žebřík: nemusíte nikam zapichovat kolíky, vše, co potřebujete, je připraveno na střeše.
Stanové plátno je speciálně navrženo pro Peugeot Rifter 4×4 Concept, je na něm nápis a logo Peugeot a má stejné grafické zpracování jako show-car. Matrace je pokryta stejnou šedě melírovanou látkou se žlutým prošitím jako sedadla. Je kompaktní a snadno se skládá, takže se po složení vejde do stanu. Konečnou tečku dodávají polštáře potažené alcantarou rovněž se žlutým prošitím. Peugeot Rifter 4×4 Concept tak v cíli cesty nabídne pohodlné a útulné útočiště.
Po východu slunce přebírá štafetu jízdní kolo Peugeot eM02 FS Powertube a dobrodružství může pokračovat. Horské kolo s elektromotorem je průkopníkem příští generace kol eBikes značky Peugeot. Díky kompaktní baterii zabudované do rámu kola získalo ladný elegantní styl. Multifunkční model s dvojitým odpružením je ideálním společníkem na náročných horských cestách.
Elektrokolo se ukládá zezadu vozu na držák připevněný k tažnému zařízení pomocí koule, kterou lze odmontovat bez nutnosti používat nářadí. Jeho eloxovaný matně žlutý odstín, stejný, jako se objevuje na barevných prvcích na voze, jemně kontrastuje s matně černým víkem zavazadlového prostoru.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.