Koncepční vůz Peugeot Rifter 4×4 Concept, který nabízí specifický, ještě výraznější a nápadnější styl, je určen k cestám do přírody a objevování nových světů. Je vhodný do jakéhokoliv terénu, má pohon všech 4 kol, specifické pneumatiky a o 80 mm vyšší světlou výšku. Díky střešnímu stanu Overland umožňuje pokračovat v objevování i po západu slunce. Jeho součástí je navíc i zcela nové horské elektrokolo Peugeot eM02 FS Powertube s baterií přímo zabudovanou do rámu.
Působivý styl pro výjimečné zážitky
Peugeot Rifter 4×4 Concept je vyveden ve zcela novém třpytivě šedém odstínu, který dokonale podtrhuje energický vzhled vozu určeného pro dobrodružné cesty. Matně černá maska mezi mřížkou chladiče a kapotou účinně chrání přední část vozu. Ve stejném černém provedení jsou i zadní výklopné dveře, takže Peugeot Rifter 4×4 Concept je ze všech stran obklopen ochrannými plochami.
Styl vozu doplňuje několik prvků v odstínu černá Onyx převzatých od sériové verze: vnější zpětná zrcátka, mřížka chladiče nebo střešní nosič. Charakter vozu podtrhují 16palcová kola v odstínu černá Onyx s diamantovým výbrusem.
Show-car se rozsvítil přidáním řady drobných velmi grafických prvků v eloxovaném matně žlutém odstínu, které podtrhují tvar karoserie vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept z každého úhlu pohledu:
V přední části je žlutá přítomná na mlhovkách, na pozadí nápisu „Peugeot“ na masce chladiče a také na matně černých částech kapoty Po stranách se žlutá objevuje na dynamických svislých pruzích s hrdým podpisem Rifter v zadní části posuvných dveří Vzadu přetíná nápis Rifter zadní okno.Od zadních blatníků po střechu vedou rýhované samolepicí fólie v kouřově chromovaném odstínu, které dodávají vozu větší dynamiku.
Logo společnosti Dangel, které bylo pro tuto příležitost přepracováno, i když si zachovalo původního ducha, se představuje v nové verzi se žlutými prvky. Toto nové logo jen bez žlutých prvků bude nyní tato francouzská karosářská firma používat na všech svých produktech. Kombinace barev a materiálů se objevuje i v interiéru. Sedadla s označením Rifter kombinují šedě melírovanou látku s černou alcantarou. Zdobí je jasně žluté prošití, které se objevuje i na manžetě řadicí páky. Žluté okraje z materiálu „flex“ neoprenového typu ladí s barevnými prvky karoserie.
Volant Peugeot i-Cockpit® je potažený kůží se žlutým prošitím a nápisem Peugeot ve stejném odstínu. Čistý design palubní desky je zdoben matně šedými prvky a objevují se na něm stejné pásy v kouřově chromovaném odstínu, jako jsou použité na karoserii. Styl středové konzoly a vnitřku dveří zdůrazňují velké lišty z masivního hliníku. Z určitého pohledu se díky odrazu světla na kartáčovaném hliníku objevuje označení Rifter.
Za hranice všedních dnů
Peugeot Rifter 4×4 Concept, který otevírá nové cesty k novým horizontům, nabízí víc než jen nový styl. Cítí se dobře na štěrku, blátě, sněhu i kamenitých cestách. Je proto vybaven pohonem všech čtyř kol, který byl vyvinut ve spolupráci s dlouholetým partnerem značky, firmou Dangel, která se specializuje na přestavby 4×4. Světlá výška vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept byla zvýšena o 80 milimetrů, což vozu umožňuje překonat většinu překážek.
Převod 4×4 probíhá přes viskózní spojku, která se spouští voličem umístěným na palubní desce napravo od řadicí páky. V nabídce jsou 3 režimy řízení:
režim 2RM, umožňující jízdu s pohonem na 2 kola, pro každodenní běžné řízení; režim 4RM, kdy se zapíná pohon zadní nápravy pouze v případě ztráty pohyblivosti; režim Lock, při němž se zablokuje zadní náprava a který je užitečný pro jízdu v extrémních podmínkách a při křížení náprav.Účinnost pohonu čtyř kol posilují i vysoce výkonné pneumatiky. Peugeot Rifter 4×4 Concept je opatřen terénními pneumatikami značky BF Goodrich. Snoubí se v nich pevnost, vytrvalost i krásný vzhled a nabízejí vynikající pohyblivost na náročných cestách. Překážkou nebudou ani ty nejstrmější svahy. Dieselový motor BlueHDi 130 k s manuální šestistupňovou převodovkou vyvíjí komfortní točivý moment 300 Nm.
Prodlužte si dobrodružství
Mimo dosah světel města se Peugeot Rifter 4×4 Concept může spoléhat na rampu s LED diodami umístěnou v horní části čelního skla. Zakřivená rampa o šířce 135 cm zahrnuje 100 LED diod rozdělených do dvou řad, celkový výkon diod dosahuje 300 W.
Vzhledem k tomu, že dobrodružství nekončí se západem slunce, je Peugeot Rifter 4×4 Concept vybaven stanem „Overland“, který byl vyvinut společně se specializovanou firmou Autohome. Jeho instalace je velmi snadná, stačí ho rozložit z místa, kde je uložen – na střešním nosiči. Tyče nosiče jsou certifikovány podle normy „City Crash Test“ a jsou k dispozici jako příslušenství. Jejich nosnost zvládne unést všechny typy břemen. Stačí pak jednoduše připevnit posuvný žebřík: nemusíte nikam zapichovat kolíky, vše, co potřebujete, je připraveno na střeše.
Stanové plátno je speciálně navrženo pro Peugeot Rifter 4×4 Concept, je na něm nápis a logo Peugeot a má stejné grafické zpracování jako show-car. Matrace je pokryta stejnou šedě melírovanou látkou se žlutým prošitím jako sedadla. Je kompaktní a snadno se skládá, takže se po složení vejde do stanu. Konečnou tečku dodávají polštáře potažené alcantarou rovněž se žlutým prošitím. Peugeot Rifter 4×4 Concept tak v cíli cesty nabídne pohodlné a útulné útočiště.
Po východu slunce přebírá štafetu jízdní kolo Peugeot eM02 FS Powertube a dobrodružství může pokračovat. Horské kolo s elektromotorem je průkopníkem příští generace kol eBikes značky Peugeot. Díky kompaktní baterii zabudované do rámu kola získalo ladný elegantní styl. Multifunkční model s dvojitým odpružením je ideálním společníkem na náročných horských cestách.
Elektrokolo se ukládá zezadu vozu na držák připevněný k tažnému zařízení pomocí koule, kterou lze odmontovat bez nutnosti používat nářadí. Jeho eloxovaný matně žlutý odstín, stejný, jako se objevuje na barevných prvcích na voze, jemně kontrastuje s matně černým víkem zavazadlového prostoru.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.