Koncepční vůz Peugeot Rifter 4×4 Concept, který nabízí specifický, ještě výraznější a nápadnější styl, je určen k cestám do přírody a objevování nových světů. Je vhodný do jakéhokoliv terénu, má pohon všech 4 kol, specifické pneumatiky a o 80 mm vyšší světlou výšku. Díky střešnímu stanu Overland umožňuje pokračovat v objevování i po západu slunce. Jeho součástí je navíc i zcela nové horské elektrokolo Peugeot eM02 FS Powertube s baterií přímo zabudovanou do rámu.
Působivý styl pro výjimečné zážitky
Peugeot Rifter 4×4 Concept je vyveden ve zcela novém třpytivě šedém odstínu, který dokonale podtrhuje energický vzhled vozu určeného pro dobrodružné cesty. Matně černá maska mezi mřížkou chladiče a kapotou účinně chrání přední část vozu. Ve stejném černém provedení jsou i zadní výklopné dveře, takže Peugeot Rifter 4×4 Concept je ze všech stran obklopen ochrannými plochami.
Styl vozu doplňuje několik prvků v odstínu černá Onyx převzatých od sériové verze: vnější zpětná zrcátka, mřížka chladiče nebo střešní nosič. Charakter vozu podtrhují 16palcová kola v odstínu černá Onyx s diamantovým výbrusem.
Show-car se rozsvítil přidáním řady drobných velmi grafických prvků v eloxovaném matně žlutém odstínu, které podtrhují tvar karoserie vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept z každého úhlu pohledu:
V přední části je žlutá přítomná na mlhovkách, na pozadí nápisu „Peugeot“ na masce chladiče a také na matně černých částech kapoty Po stranách se žlutá objevuje na dynamických svislých pruzích s hrdým podpisem Rifter v zadní části posuvných dveří Vzadu přetíná nápis Rifter zadní okno.Od zadních blatníků po střechu vedou rýhované samolepicí fólie v kouřově chromovaném odstínu, které dodávají vozu větší dynamiku.
Logo společnosti Dangel, které bylo pro tuto příležitost přepracováno, i když si zachovalo původního ducha, se představuje v nové verzi se žlutými prvky. Toto nové logo jen bez žlutých prvků bude nyní tato francouzská karosářská firma používat na všech svých produktech. Kombinace barev a materiálů se objevuje i v interiéru. Sedadla s označením Rifter kombinují šedě melírovanou látku s černou alcantarou. Zdobí je jasně žluté prošití, které se objevuje i na manžetě řadicí páky. Žluté okraje z materiálu „flex“ neoprenového typu ladí s barevnými prvky karoserie.
Volant Peugeot i-Cockpit® je potažený kůží se žlutým prošitím a nápisem Peugeot ve stejném odstínu. Čistý design palubní desky je zdoben matně šedými prvky a objevují se na něm stejné pásy v kouřově chromovaném odstínu, jako jsou použité na karoserii. Styl středové konzoly a vnitřku dveří zdůrazňují velké lišty z masivního hliníku. Z určitého pohledu se díky odrazu světla na kartáčovaném hliníku objevuje označení Rifter.
Za hranice všedních dnů
Peugeot Rifter 4×4 Concept, který otevírá nové cesty k novým horizontům, nabízí víc než jen nový styl. Cítí se dobře na štěrku, blátě, sněhu i kamenitých cestách. Je proto vybaven pohonem všech čtyř kol, který byl vyvinut ve spolupráci s dlouholetým partnerem značky, firmou Dangel, která se specializuje na přestavby 4×4. Světlá výška vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept byla zvýšena o 80 milimetrů, což vozu umožňuje překonat většinu překážek.
Převod 4×4 probíhá přes viskózní spojku, která se spouští voličem umístěným na palubní desce napravo od řadicí páky. V nabídce jsou 3 režimy řízení:
režim 2RM, umožňující jízdu s pohonem na 2 kola, pro každodenní běžné řízení; režim 4RM, kdy se zapíná pohon zadní nápravy pouze v případě ztráty pohyblivosti; režim Lock, při němž se zablokuje zadní náprava a který je užitečný pro jízdu v extrémních podmínkách a při křížení náprav.Účinnost pohonu čtyř kol posilují i vysoce výkonné pneumatiky. Peugeot Rifter 4×4 Concept je opatřen terénními pneumatikami značky BF Goodrich. Snoubí se v nich pevnost, vytrvalost i krásný vzhled a nabízejí vynikající pohyblivost na náročných cestách. Překážkou nebudou ani ty nejstrmější svahy. Dieselový motor BlueHDi 130 k s manuální šestistupňovou převodovkou vyvíjí komfortní točivý moment 300 Nm.
Prodlužte si dobrodružství
Mimo dosah světel města se Peugeot Rifter 4×4 Concept může spoléhat na rampu s LED diodami umístěnou v horní části čelního skla. Zakřivená rampa o šířce 135 cm zahrnuje 100 LED diod rozdělených do dvou řad, celkový výkon diod dosahuje 300 W.
Vzhledem k tomu, že dobrodružství nekončí se západem slunce, je Peugeot Rifter 4×4 Concept vybaven stanem „Overland“, který byl vyvinut společně se specializovanou firmou Autohome. Jeho instalace je velmi snadná, stačí ho rozložit z místa, kde je uložen – na střešním nosiči. Tyče nosiče jsou certifikovány podle normy „City Crash Test“ a jsou k dispozici jako příslušenství. Jejich nosnost zvládne unést všechny typy břemen. Stačí pak jednoduše připevnit posuvný žebřík: nemusíte nikam zapichovat kolíky, vše, co potřebujete, je připraveno na střeše.
Stanové plátno je speciálně navrženo pro Peugeot Rifter 4×4 Concept, je na něm nápis a logo Peugeot a má stejné grafické zpracování jako show-car. Matrace je pokryta stejnou šedě melírovanou látkou se žlutým prošitím jako sedadla. Je kompaktní a snadno se skládá, takže se po složení vejde do stanu. Konečnou tečku dodávají polštáře potažené alcantarou rovněž se žlutým prošitím. Peugeot Rifter 4×4 Concept tak v cíli cesty nabídne pohodlné a útulné útočiště.
Po východu slunce přebírá štafetu jízdní kolo Peugeot eM02 FS Powertube a dobrodružství může pokračovat. Horské kolo s elektromotorem je průkopníkem příští generace kol eBikes značky Peugeot. Díky kompaktní baterii zabudované do rámu kola získalo ladný elegantní styl. Multifunkční model s dvojitým odpružením je ideálním společníkem na náročných horských cestách.
Elektrokolo se ukládá zezadu vozu na držák připevněný k tažnému zařízení pomocí koule, kterou lze odmontovat bez nutnosti používat nářadí. Jeho eloxovaný matně žlutý odstín, stejný, jako se objevuje na barevných prvcích na voze, jemně kontrastuje s matně černým víkem zavazadlového prostoru.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?