Tim Allen, kterého si většina z nás nejspíš pamatuje jako nešikovného Kutila Tima, je ve svém soukromém životě stejným fanouškem sportovních automobilů, jako jeho neznámější televizní postava. A protože se jedná o vcelku známého a zámožného člověka, měl to štěstí, že mu Ford dovolil stát se jedním z vlastníků nového modelu GT.
Ford ročně vyrobí zhruba jen 250 kusů nového modelu GT pro silniční použití, takže stát se jedním z majitelů není nic jednoduchého . Navíc není tajemstvím, že přednost dostali především známé celebrity, dlouholetí klienti Fordu nebo zámožní lidé. A protože Tim Allen splňuje téměř všechny tyto požadavky, mohl se připojit k celebritám jako je Jay Leno, Jack Roush nebo John Cena, který však kvůli GT čelí soudům.
To však Timu Allenovi jako sběrateli a milovníkovi automobilů nejspíš nehrozí. Ze svého nového GT, které mu dorazilo ve stříbrné barvě odstínu "Ingot Silver", je totiž evidentně nadšený. Přesvědčit se o tom ostatně může každý, neboť na svůj YouTube účet nahrál krátké video jak z přebírání vozu, tak z prvních pár jízd.
Během jízdy pak Allen zmiňuje několik zajímavých prvků v novém voze, mezi které patří například možnost přizvednout vůz před nerovnostmi / příčnými prahy, nedostatek úložných prostor, úroveň hluku v kabině, atd. Hlavně ovšem vyzdvihuje neuvěřitelnou radost, kterou jízda v GT přináší. Nikdy předtím prý neseděl v ničem podobném, což je z úst odborníka jako je on poměrně velká pochvala.
Velkou chválu si zasloužil i motor, který je podobný, jako ve všech ostatních sériových Fordech GT. Tedy 3.5 litrový dvakrát přeplňovaný V6, který generuje 482 kW 655 koní a 746 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne nové GT během 3 sekund a maximálka dosahuje 347 km/h.
Doufejme tedy, že tento raritní a opravdu hodně exkluzivní vůz nedopadne stejně, jako většina věcí či projektů ve vlastnictví "Kutila Tima". Tím myslíme samozřejmě toho seriálového, neboť Tim Allen svým vozům dopřává exkluzivní servis. Ostatně jeho naleštěnou sbírku si můžete prohlédnout i v některých částech videa.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?