Tim Allen, kterého si většina z nás nejspíš pamatuje jako nešikovného Kutila Tima, je ve svém soukromém životě stejným fanouškem sportovních automobilů, jako jeho neznámější televizní postava. A protože se jedná o vcelku známého a zámožného člověka, měl to štěstí, že mu Ford dovolil stát se jedním z vlastníků nového modelu GT.
Ford ročně vyrobí zhruba jen 250 kusů nového modelu GT pro silniční použití, takže stát se jedním z majitelů není nic jednoduchého . Navíc není tajemstvím, že přednost dostali především známé celebrity, dlouholetí klienti Fordu nebo zámožní lidé. A protože Tim Allen splňuje téměř všechny tyto požadavky, mohl se připojit k celebritám jako je Jay Leno, Jack Roush nebo John Cena, který však kvůli GT čelí soudům.
To však Timu Allenovi jako sběrateli a milovníkovi automobilů nejspíš nehrozí. Ze svého nového GT, které mu dorazilo ve stříbrné barvě odstínu "Ingot Silver", je totiž evidentně nadšený. Přesvědčit se o tom ostatně může každý, neboť na svůj YouTube účet nahrál krátké video jak z přebírání vozu, tak z prvních pár jízd.
Během jízdy pak Allen zmiňuje několik zajímavých prvků v novém voze, mezi které patří například možnost přizvednout vůz před nerovnostmi / příčnými prahy, nedostatek úložných prostor, úroveň hluku v kabině, atd. Hlavně ovšem vyzdvihuje neuvěřitelnou radost, kterou jízda v GT přináší. Nikdy předtím prý neseděl v ničem podobném, což je z úst odborníka jako je on poměrně velká pochvala.
Velkou chválu si zasloužil i motor, který je podobný, jako ve všech ostatních sériových Fordech GT. Tedy 3.5 litrový dvakrát přeplňovaný V6, který generuje 482 kW 655 koní a 746 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne nové GT během 3 sekund a maximálka dosahuje 347 km/h.
Doufejme tedy, že tento raritní a opravdu hodně exkluzivní vůz nedopadne stejně, jako většina věcí či projektů ve vlastnictví "Kutila Tima". Tím myslíme samozřejmě toho seriálového, neboť Tim Allen svým vozům dopřává exkluzivní servis. Ostatně jeho naleštěnou sbírku si můžete prohlédnout i v některých částech videa.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.