Tim Allen, kterého si většina z nás nejspíš pamatuje jako nešikovného Kutila Tima, je ve svém soukromém životě stejným fanouškem sportovních automobilů, jako jeho neznámější televizní postava. A protože se jedná o vcelku známého a zámožného člověka, měl to štěstí, že mu Ford dovolil stát se jedním z vlastníků nového modelu GT.
Ford ročně vyrobí zhruba jen 250 kusů nového modelu GT pro silniční použití, takže stát se jedním z majitelů není nic jednoduchého . Navíc není tajemstvím, že přednost dostali především známé celebrity, dlouholetí klienti Fordu nebo zámožní lidé. A protože Tim Allen splňuje téměř všechny tyto požadavky, mohl se připojit k celebritám jako je Jay Leno, Jack Roush nebo John Cena, který však kvůli GT čelí soudům.
To však Timu Allenovi jako sběrateli a milovníkovi automobilů nejspíš nehrozí. Ze svého nového GT, které mu dorazilo ve stříbrné barvě odstínu "Ingot Silver", je totiž evidentně nadšený. Přesvědčit se o tom ostatně může každý, neboť na svůj YouTube účet nahrál krátké video jak z přebírání vozu, tak z prvních pár jízd.
Během jízdy pak Allen zmiňuje několik zajímavých prvků v novém voze, mezi které patří například možnost přizvednout vůz před nerovnostmi / příčnými prahy, nedostatek úložných prostor, úroveň hluku v kabině, atd. Hlavně ovšem vyzdvihuje neuvěřitelnou radost, kterou jízda v GT přináší. Nikdy předtím prý neseděl v ničem podobném, což je z úst odborníka jako je on poměrně velká pochvala.
Velkou chválu si zasloužil i motor, který je podobný, jako ve všech ostatních sériových Fordech GT. Tedy 3.5 litrový dvakrát přeplňovaný V6, který generuje 482 kW 655 koní a 746 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne nové GT během 3 sekund a maximálka dosahuje 347 km/h.
Doufejme tedy, že tento raritní a opravdu hodně exkluzivní vůz nedopadne stejně, jako většina věcí či projektů ve vlastnictví "Kutila Tima". Tím myslíme samozřejmě toho seriálového, neboť Tim Allen svým vozům dopřává exkluzivní servis. Ostatně jeho naleštěnou sbírku si můžete prohlédnout i v některých částech videa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.