Tim Allen, kterého si většina z nás nejspíš pamatuje jako nešikovného Kutila Tima, je ve svém soukromém životě stejným fanouškem sportovních automobilů, jako jeho neznámější televizní postava. A protože se jedná o vcelku známého a zámožného člověka, měl to štěstí, že mu Ford dovolil stát se jedním z vlastníků nového modelu GT.
Ford ročně vyrobí zhruba jen 250 kusů nového modelu GT pro silniční použití, takže stát se jedním z majitelů není nic jednoduchého . Navíc není tajemstvím, že přednost dostali především známé celebrity, dlouholetí klienti Fordu nebo zámožní lidé. A protože Tim Allen splňuje téměř všechny tyto požadavky, mohl se připojit k celebritám jako je Jay Leno, Jack Roush nebo John Cena, který však kvůli GT čelí soudům.
To však Timu Allenovi jako sběrateli a milovníkovi automobilů nejspíš nehrozí. Ze svého nového GT, které mu dorazilo ve stříbrné barvě odstínu "Ingot Silver", je totiž evidentně nadšený. Přesvědčit se o tom ostatně může každý, neboť na svůj YouTube účet nahrál krátké video jak z přebírání vozu, tak z prvních pár jízd.
Během jízdy pak Allen zmiňuje několik zajímavých prvků v novém voze, mezi které patří například možnost přizvednout vůz před nerovnostmi / příčnými prahy, nedostatek úložných prostor, úroveň hluku v kabině, atd. Hlavně ovšem vyzdvihuje neuvěřitelnou radost, kterou jízda v GT přináší. Nikdy předtím prý neseděl v ničem podobném, což je z úst odborníka jako je on poměrně velká pochvala.
Velkou chválu si zasloužil i motor, který je podobný, jako ve všech ostatních sériových Fordech GT. Tedy 3.5 litrový dvakrát přeplňovaný V6, který generuje 482 kW 655 koní a 746 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne nové GT během 3 sekund a maximálka dosahuje 347 km/h.
Doufejme tedy, že tento raritní a opravdu hodně exkluzivní vůz nedopadne stejně, jako většina věcí či projektů ve vlastnictví "Kutila Tima". Tím myslíme samozřejmě toho seriálového, neboť Tim Allen svým vozům dopřává exkluzivní servis. Ostatně jeho naleštěnou sbírku si můžete prohlédnout i v některých částech videa.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?