Jsou malé, mají jen dvě místa, často jen plátěnou střechu a naprosto minimalistický kufr, přesto dokáží být roadstery neskutečně praktické. To ostatně večer co večer předvádí jeden rodilý občan japonské Yokohamy, který vyráží do ulic prodávat své vyhlášené sladké pečené brambory, které před zákazníky griluje na kufru své Mazdy MX-5.
Eroko-san, jak si tenhle hrdina nočních ulic říká, je opravdu hrdý na své město a tak se snaží oživit jeho večerní život něčím netradičním. A to se mu opravdu daří, jeho grilované sladké brambory se staly vyhlášenou místní delikatesou. Aby se však strávníci dozvěděli, kde zrovna tmavě červená / vínová Mazda Mx-5 NC parkuje, musí sledovat twitterový účet "Yokohama Rodo Pot", což je zkrácené označení pro rodosuta (roadster) a poteto (brambory).
Pro místní milovníky sladkých brambor se RodoPot stal oblíbenou večerní svačinkou a z auta i jeho vlastníka jsou místní celebrity. Zajímala se o ně místní televize, YouTubeři a vděční strávníci s trochou toho uměleckého talentu dokonce vytváří "Fan-Arty" v klasicky japonském stylu.
Na nápad prodávat pečené brambory z kufru svého roadsteru přišel provozovatel stánku již před lety, kdy jako mladistvý viděl pojízdný stánek s nudlemi vytvořený z prémiového sedanu Toyota Century. Úprava Mazdy však na rozdíl od Toyoty vyžadovala poněkud víc kutilství a plánování.
Nejdříve bylo potřeba sehnat tažné zařízení a zadní koš na příslušenství. Jakmile měl obojí, bylo potřeba sehnat ještě důvěryhodného mechanika, který vše smontuje dohromady. Na zadním koši je totiž převáženo nemalé množství dřeva na topení a také zásoba brambor.
先日、ロド芋食べに行きました。とても美味しかった!皮ごとパクリっ!その感動をイラストに_((Ф(・ω・`)カキカキ最近ロド芋フォトコンテストやってるけど、いずれロド芋イラストコンテストも出るような気がする!だけどなぁ大佐ぁ、ロド芋を描けと言われたらタダでも喜んでやるぜ!#ロド芋 pic.twitter.com/YgQq44tJUV
— まりも氏@車なご (@marimo0084570) 17. února 2018
Na kufr Mx-5 pak byla přidělána klasická zahrádka, na které jsou umístěna zvláštní malá kamínka speciálně určená pro přípravu pečených brambor. Celá konverze vyšla údajně na cca 4700 dolarů (95800 Kč), přičemž jedna brambora stojí cca 3 dolary (61 Kč). Návratnost tak jistě potrvá dlouho, nicméně to nejspíš tomuhle podnikateli z Yokohamy vadit nebude. Jde o jeho vedlejší "zaměstnání" a také se zda, a to je podstatné, že ho to především baví.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.