Jsou malé, mají jen dvě místa, často jen plátěnou střechu a naprosto minimalistický kufr, přesto dokáží být roadstery neskutečně praktické. To ostatně večer co večer předvádí jeden rodilý občan japonské Yokohamy, který vyráží do ulic prodávat své vyhlášené sladké pečené brambory, které před zákazníky griluje na kufru své Mazdy MX-5.
Eroko-san, jak si tenhle hrdina nočních ulic říká, je opravdu hrdý na své město a tak se snaží oživit jeho večerní život něčím netradičním. A to se mu opravdu daří, jeho grilované sladké brambory se staly vyhlášenou místní delikatesou. Aby se však strávníci dozvěděli, kde zrovna tmavě červená / vínová Mazda Mx-5 NC parkuje, musí sledovat twitterový účet "Yokohama Rodo Pot", což je zkrácené označení pro rodosuta (roadster) a poteto (brambory).
Pro místní milovníky sladkých brambor se RodoPot stal oblíbenou večerní svačinkou a z auta i jeho vlastníka jsou místní celebrity. Zajímala se o ně místní televize, YouTubeři a vděční strávníci s trochou toho uměleckého talentu dokonce vytváří "Fan-Arty" v klasicky japonském stylu.
Na nápad prodávat pečené brambory z kufru svého roadsteru přišel provozovatel stánku již před lety, kdy jako mladistvý viděl pojízdný stánek s nudlemi vytvořený z prémiového sedanu Toyota Century. Úprava Mazdy však na rozdíl od Toyoty vyžadovala poněkud víc kutilství a plánování.
Nejdříve bylo potřeba sehnat tažné zařízení a zadní koš na příslušenství. Jakmile měl obojí, bylo potřeba sehnat ještě důvěryhodného mechanika, který vše smontuje dohromady. Na zadním koši je totiž převáženo nemalé množství dřeva na topení a také zásoba brambor.
先日、ロド芋食べに行きました。とても美味しかった!皮ごとパクリっ!その感動をイラストに_((Ф(・ω・`)カキカキ最近ロド芋フォトコンテストやってるけど、いずれロド芋イラストコンテストも出るような気がする!だけどなぁ大佐ぁ、ロド芋を描けと言われたらタダでも喜んでやるぜ!#ロド芋 pic.twitter.com/YgQq44tJUV
— まりも氏@車なご (@marimo0084570) 17. února 2018
Na kufr Mx-5 pak byla přidělána klasická zahrádka, na které jsou umístěna zvláštní malá kamínka speciálně určená pro přípravu pečených brambor. Celá konverze vyšla údajně na cca 4700 dolarů (95800 Kč), přičemž jedna brambora stojí cca 3 dolary (61 Kč). Návratnost tak jistě potrvá dlouho, nicméně to nejspíš tomuhle podnikateli z Yokohamy vadit nebude. Jde o jeho vedlejší "zaměstnání" a také se zda, a to je podstatné, že ho to především baví.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?