Grand Tour je bezesporu zajímavým pořadem, kterému se do nového formátu podařilo přenést řadu prvků ze starého Top Gearu. Řada fanoušků si však stěžovala, že jim chybí ony legendární speciály, ve kterých se moderátorská trojice vydává do vzdálených koutů světa ve strojích, které k tomu rozhodně nebyly určeny. S koncem druhé série však končí i čekání.
Společnost Amazon, které má celý pořad Grand Tour na svědomí, totiž vydala trailer na poslední epizodu nové sezony, která bude poněkud drsnější. Trojice oblíbených moderátorů se totiž vydá napříč africkým Mozambikem, aby vyřešila jeden z nejpalčivějších problémů světa: hlad.
Jak už asi čekáte, rozhodně to nebude snadné ani seriozní. Jak už bývá zvykem, trojice si vybrala poněkud nevšední vozy. Clarkson poněkud překvapivě vsadil na rozumný terénní pick-up Nissan Navara (někde známý jako Nissan Frontier), May se vydal na cestu ve starém kombíku Mercedes-Benz 200T a Hammond usedl na motorku.
Volba posledního moderátora se však ukázala jako poněkud nešťastná, což ostatně dokládají i záběry z natáčení. Na rozbláceném podkladu totiž Hammon neustále padal, což se prý mělo projevit i na jeho zdraví a hlavně paměti. Následky neustálých bouraček a pádů si prý Hammond nic nepamatuje, jak před pár dny pronesl Clarkson.
Jak velkou daň Hammond za své rozhodnutí zaplatil se dozvíme v pátek, kdy si ti šťastnější z nás závěrečnou epizodu budou moci přehrát. Už jen z traileru se však zdá, že autoři našli velice důstojný způsob, jak se s celou druhou sérií rozloučit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?