Grand Tour je bezesporu zajímavým pořadem, kterému se do nového formátu podařilo přenést řadu prvků ze starého Top Gearu. Řada fanoušků si však stěžovala, že jim chybí ony legendární speciály, ve kterých se moderátorská trojice vydává do vzdálených koutů světa ve strojích, které k tomu rozhodně nebyly určeny. S koncem druhé série však končí i čekání.
Společnost Amazon, které má celý pořad Grand Tour na svědomí, totiž vydala trailer na poslední epizodu nové sezony, která bude poněkud drsnější. Trojice oblíbených moderátorů se totiž vydá napříč africkým Mozambikem, aby vyřešila jeden z nejpalčivějších problémů světa: hlad.
Jak už asi čekáte, rozhodně to nebude snadné ani seriozní. Jak už bývá zvykem, trojice si vybrala poněkud nevšední vozy. Clarkson poněkud překvapivě vsadil na rozumný terénní pick-up Nissan Navara (někde známý jako Nissan Frontier), May se vydal na cestu ve starém kombíku Mercedes-Benz 200T a Hammond usedl na motorku.
Volba posledního moderátora se však ukázala jako poněkud nešťastná, což ostatně dokládají i záběry z natáčení. Na rozbláceném podkladu totiž Hammon neustále padal, což se prý mělo projevit i na jeho zdraví a hlavně paměti. Následky neustálých bouraček a pádů si prý Hammond nic nepamatuje, jak před pár dny pronesl Clarkson.
Jak velkou daň Hammond za své rozhodnutí zaplatil se dozvíme v pátek, kdy si ti šťastnější z nás závěrečnou epizodu budou moci přehrát. Už jen z traileru se však zdá, že autoři našli velice důstojný způsob, jak se s celou druhou sérií rozloučit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?