Designové oddělení německé automobilky Volkswagen se v posledních měsících nejspíš zaplnilo výrobky americké společnosti Apple. Podle slov představitele designového oddělení totiž automobilka hledá inspiraci pro nové elektromobily právě v designu Apple, díky kterému se americký gigant výrazně distancoval od všech ostatních.
Klaus Bischoff, vedoucí designového oddělení automobilky Volkswagen, v rozhovoru pro Reuters prozradil, že design nových elektromobilů by měl být hlavně o jednoduchosti. Cílem má být redefinovat hodnoty automobilky pro "nový věk elektrifikace".
Designéři se tak snaží dosáhnout co nejvýraznějšího designu, který bude co možná nejjednodušší, nejčistší a zároveň zvýrazní zcela novou architekturu. Automobilka se tak chce de facto vydat cestou Apple, který se právě díky designu a sofistikovanosti odlišil od konkurence jako Samsung nebo Sony, což mu pomohlo stát se jednou z nejhodnotnějších společností na světě.
Bischoff také prozradil, že automobilka si pro nás chystá do Ženevy malé překvapení. Podle zatím dostupných informací by se mělo jednat o malý náhled na to, co nás čeká po konceptech jako byl hatchback I.D., SUV I.D. Crozz a mikrobusu I.D. Buzz.
V současné době vkládá automobilka VW do vývoje elektromobilů, nových technologií a autonomních systémů obrovské úsilí a zároveň nemalé finance (zatím se bavíme zhruba o 34 miliardách Euro). Profitovat z bateriemi poháněných modelů by však automobilka měla až kolem roku 2020.
Bischoff v závěru ještě dodal, že v současnosti zažívá zřejmě nejvíce vzrušující období své kariéry. Nyní má totiž dovoleno vytvářet věci, které by mu dříve jednoduše neprošly.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?