Designové oddělení německé automobilky Volkswagen se v posledních měsících nejspíš zaplnilo výrobky americké společnosti Apple. Podle slov představitele designového oddělení totiž automobilka hledá inspiraci pro nové elektromobily právě v designu Apple, díky kterému se americký gigant výrazně distancoval od všech ostatních.
Klaus Bischoff, vedoucí designového oddělení automobilky Volkswagen, v rozhovoru pro Reuters prozradil, že design nových elektromobilů by měl být hlavně o jednoduchosti. Cílem má být redefinovat hodnoty automobilky pro "nový věk elektrifikace".
Designéři se tak snaží dosáhnout co nejvýraznějšího designu, který bude co možná nejjednodušší, nejčistší a zároveň zvýrazní zcela novou architekturu. Automobilka se tak chce de facto vydat cestou Apple, který se právě díky designu a sofistikovanosti odlišil od konkurence jako Samsung nebo Sony, což mu pomohlo stát se jednou z nejhodnotnějších společností na světě.
Bischoff také prozradil, že automobilka si pro nás chystá do Ženevy malé překvapení. Podle zatím dostupných informací by se mělo jednat o malý náhled na to, co nás čeká po konceptech jako byl hatchback I.D., SUV I.D. Crozz a mikrobusu I.D. Buzz.
V současné době vkládá automobilka VW do vývoje elektromobilů, nových technologií a autonomních systémů obrovské úsilí a zároveň nemalé finance (zatím se bavíme zhruba o 34 miliardách Euro). Profitovat z bateriemi poháněných modelů by však automobilka měla až kolem roku 2020.
Bischoff v závěru ještě dodal, že v současnosti zažívá zřejmě nejvíce vzrušující období své kariéry. Nyní má totiž dovoleno vytvářet věci, které by mu dříve jednoduše neprošly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.