Zatím co v Evropě jsme zvyklí skladovat si veškeré harampádí doma, ve sklepě nebo na půdě, Američané se s oblibou uchylují k pronájmu skladovacích kójí. Tam nepotřebné věci "uklidí" a za pravidelný měsíční poplatek od nich mají klid. Jakmile však platit přestanou, kóje i se svým obsahem putuje do aukce a dražitelé často nevěřícně zírají, jaké poklady nachází.
Většinou se sice jedná o nepotřebné harampádí, staré oblečení, rozbitý nábytek nebo všelijaké cetky, ovšem někdy se může i poštěstit. Skvělým důkazem je tenhle černý Chevrolet Corvette Z06 z roku 2009, který se před pár dny objevil na internetovém aukčním portálu eBay.
Sotva zajetý vůz, který má na tachometru 720 mil (1158.7 km), byl zřejmě od roku 2010 zavřen na tmavém a suchém místě, takže nekorodoval, nehnil, neplesnivěl a pouze na něj padal prach. Jakmile ho ale nový majitel umyl, odhalil téměř dokonale zachovalý sporťák s téměř novým interiérem.
Majitel vozu, který podle inzerátu provozuje vlastní autodílnu, vůz prohlédl, umyl, nazul nové pneumatiky, vyměnil náplně a prohnal VIN kód databází kradených / zabavených vozidel. Výsledek? Bez záznamu. Poslední data o vozidle pochází z ledna 2010, od té doby však pravděpodobně automobil stál.
Jedinou nevýhodou je, že vůz není registrovaný. To by sice nebyl problém, nicméně tenhle proces trvá cca dva měsíce a vyjde na pár stovek dolarů. Vlastník vozidla se proto rozhodl, že vůz vystaví na eBay bez registrace a tenhle úkon, který by jinak zvedl cenu, nechá na novém vlastníkovi.
Zřejmě nemusíme dodávat, jak ohromný zájem tenhle sporťák vyvolal. Vyvolávací cenu, symbolický dolar, během pár hodin přebil příhoz ve výši 25 500 dolarů (516 000 korun) a dnes, zhruba 15 hodin před koncem aukce, se cena po 152 příhozech vyšplhala na 57 100 dolarů (1 155 000 Kč).
Ani to však nebude konečná částka, neboť největší souboj se samozřejmě čeká pár minut před koncem aukce. A není se čemu divit, vždyť s nájezdem pouhých 720 kilometrů je tohle pravděpodobně ta nejzachovalejší Corvetta Z06 své generace na světě. A to jsme se ještě ani nezmínili o jejím mocném 7.0 litrovém motoru V8 spojeném s manuální převodovkou, která posílá na zadní kola více jak 500 koní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?