Zatím co v Evropě jsme zvyklí skladovat si veškeré harampádí doma, ve sklepě nebo na půdě, Američané se s oblibou uchylují k pronájmu skladovacích kójí. Tam nepotřebné věci "uklidí" a za pravidelný měsíční poplatek od nich mají klid. Jakmile však platit přestanou, kóje i se svým obsahem putuje do aukce a dražitelé často nevěřícně zírají, jaké poklady nachází.
Většinou se sice jedná o nepotřebné harampádí, staré oblečení, rozbitý nábytek nebo všelijaké cetky, ovšem někdy se může i poštěstit. Skvělým důkazem je tenhle černý Chevrolet Corvette Z06 z roku 2009, který se před pár dny objevil na internetovém aukčním portálu eBay.
Sotva zajetý vůz, který má na tachometru 720 mil (1158.7 km), byl zřejmě od roku 2010 zavřen na tmavém a suchém místě, takže nekorodoval, nehnil, neplesnivěl a pouze na něj padal prach. Jakmile ho ale nový majitel umyl, odhalil téměř dokonale zachovalý sporťák s téměř novým interiérem.
Majitel vozu, který podle inzerátu provozuje vlastní autodílnu, vůz prohlédl, umyl, nazul nové pneumatiky, vyměnil náplně a prohnal VIN kód databází kradených / zabavených vozidel. Výsledek? Bez záznamu. Poslední data o vozidle pochází z ledna 2010, od té doby však pravděpodobně automobil stál.
Jedinou nevýhodou je, že vůz není registrovaný. To by sice nebyl problém, nicméně tenhle proces trvá cca dva měsíce a vyjde na pár stovek dolarů. Vlastník vozidla se proto rozhodl, že vůz vystaví na eBay bez registrace a tenhle úkon, který by jinak zvedl cenu, nechá na novém vlastníkovi.
Zřejmě nemusíme dodávat, jak ohromný zájem tenhle sporťák vyvolal. Vyvolávací cenu, symbolický dolar, během pár hodin přebil příhoz ve výši 25 500 dolarů (516 000 korun) a dnes, zhruba 15 hodin před koncem aukce, se cena po 152 příhozech vyšplhala na 57 100 dolarů (1 155 000 Kč).
Ani to však nebude konečná částka, neboť největší souboj se samozřejmě čeká pár minut před koncem aukce. A není se čemu divit, vždyť s nájezdem pouhých 720 kilometrů je tohle pravděpodobně ta nejzachovalejší Corvetta Z06 své generace na světě. A to jsme se ještě ani nezmínili o jejím mocném 7.0 litrovém motoru V8 spojeném s manuální převodovkou, která posílá na zadní kola více jak 500 koní.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.