Létající auta jsou podle některých téměř za rohem, což ostatně dokazuje i stále větší počet společností zaměřených na jejich vývoj. Tento revoluční způsob přepravy je však stále v plenkách, o čemž se bohužel přesvědčil manželský pár během testů jednoho prototypu. Oba naštěstí přežili, nicméně zážitek to jistě nebyl příjemný.
Video, které se nedávno objevilo na diskuzním fóru Reddit, zachycuje stroj SkyRunner NI43SR během pokusu o vzlet. Na první pohled obyčejná pouštní buggy má totiž vzadu připojený pořádný hnací motor a připojena je k padáku, díky kterému se může relativně snadno vznést.
To se ostatně podařilo i manželskému páru, který ve videu stroj ovládal. Nevíme, zda se jednalo o nedostatečné nabrání výšky, poryv větru nebo závadu na řízení, nicméně krátce po vzletu přišel děsivý náraz do nedaleko stojící budovy, který létající buggy doslova smetl z oblohy.
Posádka naštěstí přežila, nicméně podle několika zdrojů utrpěli manželé poměrně vážná zranění. Po několikátém shlédnutí videa se však divíme, že tuhle katastrofu vůbec přežili. Později se na YouTube objevilo další video, na kterém je vidět skelet stroje po nárazu. Dopředu vás však můžeme uklidnit - skvrny okolo vozu jsou od provozních kapalin.
Podle společnosti SkyRunner je přitom jejich vůz velice snadno ovladatelný. Plynovým pedálem se dá snadno ovládat stoupání a klesání, pomocí dalších dvou "ovladačů" se pak ovládá zatáčení vpravo a vlevo. Sama společnost dodává, že její stroj je jednou z nejsnazších a nejbezpečnějších variant jak ovládnout létání.
Ovládání SkyRunneru navíc vyžaduje pilotní licenci a také pořádný balík. Základní cena tohoto stroje totiž startuje u 139 000 dolarů, tedy cca 2.8 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?