Automobilka Ford vydala během let řadu zajímavých speciálních edic oblíbeného sportovního modelu Mustang, ovšem málokterá se svou elegancí dokáže vyrovnat vozům s označením Iacocca Edition. Jediným nedostatkem tohohle vozu je snad jen název, na kterém si většina lidí láme jazyk.
Edice Iacocca se objevila v roce 2009 jakožto oslava 45 let od představení vůbec prvního Fordu Mustang. Stříbrně lakované vozy této edice nesly jméno po jednom z nejvýznamnějších manažerů amerického automobilového průmyslu, kterým Lee Iacocca bezpochyby byl.
Speciální edice nesla jedinečně upravenou karoserii, pod jejíž návrh se podepsal Michael Leone - stejný muž, který vytvořil Mustang Eleanor pro filmový trhák 60 sekund (v originále Gone in Sixty Seconds), kde se v hlavní roli objevil Nicolas Cage.
Úpravy zahrnovaly hlouběji zapuštěné čelní světlomety, zadní boční okénka byla zakryta a v podbězích se objevila 20-palcová litá kola obutá do pneumatik Goodyear Eagle. Změny se dotkly i interiéru, kterému vévodí luxusní prošívané kožené čalounění. Každý vůz pak dostal speciální plaketu na palubní desku.
Celkem bylo vyrobeno pouhých 45 kusů, přičemž všechny prodalo dealerství Galpin Ford v jižní Kalifornii, jedno z největších a nejslavnějších dealerství Fordu z celého světa. Tento konkrétní kousek, který vidíte na výše uvedených fotografiích, byl desátý v pořadí a nyní je na prodej.
Kromě exkluzivního vzhledu a fešného interiéru však potěší majitele i upraveným motorem V8 o objemu 4.6 litru, který byl doplněn o přeplňování kompresorem. Jeho výkon se tak posunul z 320 na rovných 400 koní. O přenos výkonu z motoru na zadní kola se stále stará manuální pětistupňová převodovka.
Díky nájezdu méně než 500 mil (méně než 806.4 km) se jedná o jeden z nejzajímavějších Mustangů na prodej. Tento konkrétní kousek však bude nabízen v rámci aukce pořádané společností Barrett-Jackson, která se bude konat mezi 12. a 15. dubnem na Floridě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?