Po téměř dvouletém čekaní se i evropští zákazníci začínají dočkávat dodávek prvních Fordů GT, přičemž jeden z vůbec prvních, který skončil ve Skandinávii, bude opravdu raritním kouskem. Podle všeho se totiž stane tím vůbec nejrychlejším vozem s možností parkovat na místech vyhrazených pro hendikepované.
Jedním z vůbec prvních majitelů Fordu GT na starém kontinentu se stal jistý Jason Watt, bývalý dánský závodník, který je od nehody na motocyklu v roce 1999 paralyzovaný od hrudníku dolů. Watt je ovšem velkým milovníkem sportovních vozů a ve své garáži měl zaparkovaný i Ford GT minulé generace.
Už GT z roku 2005 měl upravené na ruční řízení a stejně dopadne i jeho nové GT. Nejextrémnější sportovní vůz přitom dostane i speciální zahrádku na střechu, na které bude moci Watt převážet své kolečkové křeslo. Sám Watt pak během předávání v Copenhagenu pronesl, že jeho vůz se stane pravděpodobně jedním z nejrychlejších automobilů s možností parkovat na místě vyhrazeném pro invalidy.
Wattův Ford GT je navíc unikátní i svým designem. Jeho karoserii totiž pokrývá světoznámé schéma závodních vozů "Gulf Oil". Jinak se ale jedná o standardní model s 3.5 litrovým přeplňovaným motorem V6, který generuje výkon 647 koní. Z 0 na 100 km/h se vůz rozhýbe za 2.8 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 280 km/h.
Automobilka drží produkci Fordu GT pod přísnou kontrolou a jeho majiteli se mohli stát jen lidé, které automobilka předem schválila. Tisícovka šťastných si ale i tak musela počkat klidně i 3 roky na dodání tohohle technického skvostu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.