Po téměř dvouletém čekaní se i evropští zákazníci začínají dočkávat dodávek prvních Fordů GT, přičemž jeden z vůbec prvních, který skončil ve Skandinávii, bude opravdu raritním kouskem. Podle všeho se totiž stane tím vůbec nejrychlejším vozem s možností parkovat na místech vyhrazených pro hendikepované.
Jedním z vůbec prvních majitelů Fordu GT na starém kontinentu se stal jistý Jason Watt, bývalý dánský závodník, který je od nehody na motocyklu v roce 1999 paralyzovaný od hrudníku dolů. Watt je ovšem velkým milovníkem sportovních vozů a ve své garáži měl zaparkovaný i Ford GT minulé generace.
Už GT z roku 2005 měl upravené na ruční řízení a stejně dopadne i jeho nové GT. Nejextrémnější sportovní vůz přitom dostane i speciální zahrádku na střechu, na které bude moci Watt převážet své kolečkové křeslo. Sám Watt pak během předávání v Copenhagenu pronesl, že jeho vůz se stane pravděpodobně jedním z nejrychlejších automobilů s možností parkovat na místě vyhrazeném pro invalidy.
Wattův Ford GT je navíc unikátní i svým designem. Jeho karoserii totiž pokrývá světoznámé schéma závodních vozů "Gulf Oil". Jinak se ale jedná o standardní model s 3.5 litrovým přeplňovaným motorem V6, který generuje výkon 647 koní. Z 0 na 100 km/h se vůz rozhýbe za 2.8 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 280 km/h.
Automobilka drží produkci Fordu GT pod přísnou kontrolou a jeho majiteli se mohli stát jen lidé, které automobilka předem schválila. Tisícovka šťastných si ale i tak musela počkat klidně i 3 roky na dodání tohohle technického skvostu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?