Nejrychlejší auto pro hendikepované? Majitel prvního evropského Fordu GT si plní sny

Předávání jednoho z prvních Fordu GT na evropském kontinentu
Předávání jednoho z prvních Fordu GT na evropském kontinentu, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. února 2018 11:42
Sdílej:

Po téměř dvouletém čekaní se i evropští zákazníci začínají dočkávat dodávek prvních Fordů GT, přičemž jeden z vůbec prvních, který skončil ve Skandinávii, bude opravdu raritním kouskem. Podle všeho se totiž stane tím vůbec nejrychlejším vozem s možností parkovat na místech vyhrazených pro hendikepované.

Jedním z vůbec prvních majitelů Fordu GT na starém kontinentu se stal jistý Jason Watt, bývalý dánský závodník, který je od nehody na motocyklu v roce 1999 paralyzovaný od hrudníku dolů. Watt je ovšem velkým milovníkem sportovních vozů a ve své garáži měl zaparkovaný i Ford GT minulé generace.

Už GT z roku 2005 měl upravené na ruční řízení a stejně dopadne i jeho nové GT. Nejextrémnější  sportovní vůz přitom dostane i speciální zahrádku na střechu, na které bude moci Watt převážet své kolečkové křeslo. Sám Watt pak během předávání v Copenhagenu pronesl, že jeho vůz se stane pravděpodobně jedním z nejrychlejších automobilů s možností parkovat na místě vyhrazeném pro invalidy.

Wattův Ford GT je navíc unikátní i svým designem. Jeho karoserii totiž pokrývá světoznámé schéma závodních vozů "Gulf Oil". Jinak se ale jedná o standardní model s 3.5 litrovým přeplňovaným motorem V6, který generuje výkon 647 koní. Z 0 na 100 km/h se vůz rozhýbe za 2.8 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 280 km/h.

Automobilka drží produkci Fordu GT pod přísnou kontrolou a jeho majiteli se mohli stát jen lidé, které automobilka předem schválila. Tisícovka šťastných si ale i tak musela počkat klidně i 3 roky na dodání tohohle technického skvostu.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?