Po téměř dvouletém čekaní se i evropští zákazníci začínají dočkávat dodávek prvních Fordů GT, přičemž jeden z vůbec prvních, který skončil ve Skandinávii, bude opravdu raritním kouskem. Podle všeho se totiž stane tím vůbec nejrychlejším vozem s možností parkovat na místech vyhrazených pro hendikepované.
Jedním z vůbec prvních majitelů Fordu GT na starém kontinentu se stal jistý Jason Watt, bývalý dánský závodník, který je od nehody na motocyklu v roce 1999 paralyzovaný od hrudníku dolů. Watt je ovšem velkým milovníkem sportovních vozů a ve své garáži měl zaparkovaný i Ford GT minulé generace.
Už GT z roku 2005 měl upravené na ruční řízení a stejně dopadne i jeho nové GT. Nejextrémnější sportovní vůz přitom dostane i speciální zahrádku na střechu, na které bude moci Watt převážet své kolečkové křeslo. Sám Watt pak během předávání v Copenhagenu pronesl, že jeho vůz se stane pravděpodobně jedním z nejrychlejších automobilů s možností parkovat na místě vyhrazeném pro invalidy.
Wattův Ford GT je navíc unikátní i svým designem. Jeho karoserii totiž pokrývá světoznámé schéma závodních vozů "Gulf Oil". Jinak se ale jedná o standardní model s 3.5 litrovým přeplňovaným motorem V6, který generuje výkon 647 koní. Z 0 na 100 km/h se vůz rozhýbe za 2.8 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 280 km/h.
Automobilka drží produkci Fordu GT pod přísnou kontrolou a jeho majiteli se mohli stát jen lidé, které automobilka předem schválila. Tisícovka šťastných si ale i tak musela počkat klidně i 3 roky na dodání tohohle technického skvostu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?