Ostrovní stát Malta, nacházející se ve Středozemním moři, nabízí nádhernou přírodu, bohatou historii a zajímavou kulturu. Pro milovníky motorismu má však tahle země ještě jeden skrytý bonus, o kterém do teď vědělo jen pár lidí: opuštěné dealerství automobilů, které je plné nedotčených vozů Subaru z devadesátých let.
Na snímcích, které zveřejnil web Cars Addiction, je k vidění několik fotografií z opuštěného dealerství, ve kterém se doslova zastavil čas. Přesná poloha tohohle místa sic zveřejněna nebyla, ale to nás ani neudivuje. Je vcelku jasné, že nikdo nechce upoutat pozornost nenechavých sběratelů.
Mezi více než 20 let starými ale jinak nedotčenými vozidly se totiž nachází i pár kousků, pro které by se jistě pár lidí odhodlalo porušit zákony. Jedním příkladem za všechny může být bílé Subaru XT Turbo, jehož poněkud hranatější design možná neosloví každého, ale jeho technika a počty kusů na silnicích by z něj mohly udělat poměrně vzácný sběratelský artikl.
Kromě modelu XT se však v dealerství nachází i celá řada vozů z první generace modelu Impreza - soudě dla masky vozu vyrobených někdy mezi lety 1994 až 1997. Dále je k vidění menší dodávka Samber, první generace kompaktního hatchbacku Justy a malý náklaďáček pravděpodobně z třídy "Kei-cars".
Podle informací z Cars Addiction bylo tohle místo jediným dealerstvím na ostrově, tedy až do pozdního období devadesátých let, kdy se objevila evidentně schopnější konkurence. Na jedné z fotografií je vidět plakát se závodní Imprezou WRX, z čehož se dá soudit, že dealerství fungovalo ještě začátkem jednadvacátého století, ovšem otázkou jej ak dlouho.
Nabízí se také otázka, proč vozy zůstaly v dealerství zaparkované a proč se jeho majitel nesnažil zákazníky nalákat na zajímavější vozy. Kromě modelu XT, který navíc stojí v ústraní, je většina Imprez pouze v základní výbavě, na plechových kolech a s nenalakovanými nárazníky.
Po téměř dvaceti letech na jednom místě je však jasné, že technický stav těchto vozidel rozhodně nebude nijak oslnivý. Různá těsnění a gumové díly bezpochyby zpuchřely a na některých fotografiích jsou vidět vyschlé loužičky pod motorem. Pokud by se tedy dnes někdo rozhodl vozidla prodávat, pravděpodobně by jim předtím musel dát patřičný servis, který by zahrnoval kompletní prohlídku všech mechanických částí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?