Ostrovní stát Malta, nacházející se ve Středozemním moři, nabízí nádhernou přírodu, bohatou historii a zajímavou kulturu. Pro milovníky motorismu má však tahle země ještě jeden skrytý bonus, o kterém do teď vědělo jen pár lidí: opuštěné dealerství automobilů, které je plné nedotčených vozů Subaru z devadesátých let.
Na snímcích, které zveřejnil web Cars Addiction, je k vidění několik fotografií z opuštěného dealerství, ve kterém se doslova zastavil čas. Přesná poloha tohohle místa sic zveřejněna nebyla, ale to nás ani neudivuje. Je vcelku jasné, že nikdo nechce upoutat pozornost nenechavých sběratelů.
Mezi více než 20 let starými ale jinak nedotčenými vozidly se totiž nachází i pár kousků, pro které by se jistě pár lidí odhodlalo porušit zákony. Jedním příkladem za všechny může být bílé Subaru XT Turbo, jehož poněkud hranatější design možná neosloví každého, ale jeho technika a počty kusů na silnicích by z něj mohly udělat poměrně vzácný sběratelský artikl.
Kromě modelu XT se však v dealerství nachází i celá řada vozů z první generace modelu Impreza - soudě dla masky vozu vyrobených někdy mezi lety 1994 až 1997. Dále je k vidění menší dodávka Samber, první generace kompaktního hatchbacku Justy a malý náklaďáček pravděpodobně z třídy "Kei-cars".
Podle informací z Cars Addiction bylo tohle místo jediným dealerstvím na ostrově, tedy až do pozdního období devadesátých let, kdy se objevila evidentně schopnější konkurence. Na jedné z fotografií je vidět plakát se závodní Imprezou WRX, z čehož se dá soudit, že dealerství fungovalo ještě začátkem jednadvacátého století, ovšem otázkou jej ak dlouho.
Nabízí se také otázka, proč vozy zůstaly v dealerství zaparkované a proč se jeho majitel nesnažil zákazníky nalákat na zajímavější vozy. Kromě modelu XT, který navíc stojí v ústraní, je většina Imprez pouze v základní výbavě, na plechových kolech a s nenalakovanými nárazníky.
Po téměř dvaceti letech na jednom místě je však jasné, že technický stav těchto vozidel rozhodně nebude nijak oslnivý. Různá těsnění a gumové díly bezpochyby zpuchřely a na některých fotografiích jsou vidět vyschlé loužičky pod motorem. Pokud by se tedy dnes někdo rozhodl vozidla prodávat, pravděpodobně by jim předtím musel dát patřičný servis, který by zahrnoval kompletní prohlídku všech mechanických částí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.