Ostrovní stát Malta, nacházející se ve Středozemním moři, nabízí nádhernou přírodu, bohatou historii a zajímavou kulturu. Pro milovníky motorismu má však tahle země ještě jeden skrytý bonus, o kterém do teď vědělo jen pár lidí: opuštěné dealerství automobilů, které je plné nedotčených vozů Subaru z devadesátých let.
Na snímcích, které zveřejnil web Cars Addiction, je k vidění několik fotografií z opuštěného dealerství, ve kterém se doslova zastavil čas. Přesná poloha tohohle místa sic zveřejněna nebyla, ale to nás ani neudivuje. Je vcelku jasné, že nikdo nechce upoutat pozornost nenechavých sběratelů.
Mezi více než 20 let starými ale jinak nedotčenými vozidly se totiž nachází i pár kousků, pro které by se jistě pár lidí odhodlalo porušit zákony. Jedním příkladem za všechny může být bílé Subaru XT Turbo, jehož poněkud hranatější design možná neosloví každého, ale jeho technika a počty kusů na silnicích by z něj mohly udělat poměrně vzácný sběratelský artikl.
Kromě modelu XT se však v dealerství nachází i celá řada vozů z první generace modelu Impreza - soudě dla masky vozu vyrobených někdy mezi lety 1994 až 1997. Dále je k vidění menší dodávka Samber, první generace kompaktního hatchbacku Justy a malý náklaďáček pravděpodobně z třídy "Kei-cars".
Podle informací z Cars Addiction bylo tohle místo jediným dealerstvím na ostrově, tedy až do pozdního období devadesátých let, kdy se objevila evidentně schopnější konkurence. Na jedné z fotografií je vidět plakát se závodní Imprezou WRX, z čehož se dá soudit, že dealerství fungovalo ještě začátkem jednadvacátého století, ovšem otázkou jej ak dlouho.
Nabízí se také otázka, proč vozy zůstaly v dealerství zaparkované a proč se jeho majitel nesnažil zákazníky nalákat na zajímavější vozy. Kromě modelu XT, který navíc stojí v ústraní, je většina Imprez pouze v základní výbavě, na plechových kolech a s nenalakovanými nárazníky.
Po téměř dvaceti letech na jednom místě je však jasné, že technický stav těchto vozidel rozhodně nebude nijak oslnivý. Různá těsnění a gumové díly bezpochyby zpuchřely a na některých fotografiích jsou vidět vyschlé loužičky pod motorem. Pokud by se tedy dnes někdo rozhodl vozidla prodávat, pravděpodobně by jim předtím musel dát patřičný servis, který by zahrnoval kompletní prohlídku všech mechanických částí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.