Sbírání veteránů se v posledních letech stalo velice populární záležitostí, což samozřejmě automobilkám nemohlo uniknout. Některé značky s bohatou historií se proto vracejí ke svým kořenům a na trh přivádí vozy, které byly novinkami před desítkami let.
Včera jsme vás informovali o záměru automobilky Jaguar dokončit po více než 60 letech výrobní sérii modelu D-Type, což znamená výrobu dalších 25 kusů dnes ceněného klasického vozu. Krátce na to pak přichází oznámení skupiny FCA, která představila svůj program "Reloaded by Creators.”
Pod tímto označením se neukrývá nic jiného, než na postupné skupování zajímavých historických vozidel značek Alfa Romeo, Abarth, Fiat a Lancia, které poté technici v automobilce rozeberou. důkladně zrenovují a nabídnou zákazníkům jako exkluzivní produkt ve stoprocentním stavu. Příjmy z takto prodaných vozidel by pak měl být využity k financování "aktivit důležitých pro získávání nových historických kousků skupiny FCA." Automobilka se prý tomuto nápadu nechala inspirovat uměleckými muzei a pevně věří že se jedná o "skutečně kulturní projekt", který bude oceněn jak sběrateli, tak milovníky klasických vozidel.
Prvních pět modelů vyhotovených v rámci tohoto programu je vystaveno na akci Retromobile a nechybí mezi nimi ani Alfa Romeo Spider z roku 1991. Vůz, který byl ve vlastnictví automobilky téměř tři desetiletí, byl prý využíván k různým "technickým" testům, což jej podle FCA činí jedinečným.
Zákazníci toužící po něčem nepatrně starším budou jistě nadšeni z nepříliš známé Alfy Romeo SZ z roku 1981, která to se svým vzhledem neměla příliš snadné. Jedná se však o první vůz testovaný na trati Balocco a pod jeho lehkou karoserií z produkce Zagato se nachází úchvatný 3.0 litrový motor V6.
Pokud patříte k milovníkům Fiatu 124 Spider, ale toužíte po něčem s nepatrně pestřejším rodokmenem, pak vás jistě nadchne Spider Europa Pininfarina z roku 1991. Kousek s 2.0 litrovým motorem pod kapotou, který nabídne 105 koní, má podle FCA najeto pouhých 10 000 kilometrů.
Milovníky klasických závodních vozů pak dozajista nadchne exkluzivní model z roku 1973, kterým je Lancia Fulvia Coupé Monte Carlo. Tahle speciální edice byla tvořena k oslavám vítězství Rally Monty Carlo v roce 1972 a pod její kapotou se ukrývá 1.3 litrový motor o výkonu 90 koní.
Posledním vozem z nabídky programu Reloaded by Creators je pak Lancia Appia Coupé z roku 1959. Vůz navržený Pininfarinou nabízel vnitřní uspořádání 2+2 a jeho karoserie se mohla pochlubit dvoubarevným lakováním s elegantně černou střechou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!