Jízda s luxusními sportovními vozy může být skvělý zážitek, tedy alespoň pokud se nacházíte na otevřené kvalitní silnici. Ve městech se však tyto vozy dostávají do prostředí, které jim v mnoha ohledech nevyhovuje. Jednou z velkých nástrah pak mohou být třeba jen obyčejné obrubníky, jak se přesvědčil majitel McLarenu P1
Během víkendu nahrál uživatel s přezdívkou bdam24 na Instagram video, na kterém sportovní vůz McLaren P1 opouští sraz milovníků automobilů "Cars and Cofee" v Trancas Market poblíž Malibu. Na tom by nebylo nic tak zvláštního, kdyby řidič vozu nepřehlédl jeden poměrně vysoký obrubník u parkoviště.
I just want to say that I feel really bad for the owner! For this to happen at a car meet sucks and I know the owner feels terrible! At these meets the organizers tell people where to park and it so happened he was placed in a handicap one! He did not do it intentionally! The comments being said are uncalled for! If this happened to anyone in the car community at a meet they would feel terrible also! This can happen to any of us and we just need to be more aware of our surrounding especially when driving really nice and expensive cars!
Během pár vteřin po nastartování se tak ozval zvuk, který vás bude ještě chvíli děsit ze spaní. Onen vysoký a pomrně ostrý obrubník se totiž vcelku nevybíravě zaryl do karbonové karoserie vozu a všichni okamžitě čekali masivní poškození.
Celý incident byl tak nepřehlédnutelný, že se přišel podívat i světoznámý milovník vozů Jay Leno, která má vlastní motoristický pořad a podobných srazů se často účastní jak v pozici návštěvníka, tak jako vystavovatel. Z fotografie, na které je Leno a dveře poškozeného vozu, je pak poměrně dobře vidět, že vůz naštěstí utrpěl jen lehký povrchový šrám.
Zůstává však otázkou, proč se nikdo z přítomných nepokusil řidiče P1 před obrubníkem varovat. Lidí bylo kolem vozu poměrně dost a nepřijde nám, že času by bylo zas tak málo. Po bitvě je ale každý generál a my tak jen doufáme, že majitele vozu nevyjde oprava moc draho.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.