Moderátoři poslední série motoristického pořadu Top Gear, Chris Harris a Eddie Jordan, si během pondělního natáčení užili pár pěkně horkých chvilek - doslova. Jejich testovací Alpine A110 totiž během jízdy na Rally Monte Carlo začal hořet, ovšem oba moderátoři naštěstí unikli z vozu včas.
Událost se měla odehrát již během minulého pondělí, kdy se dvojice moderátorů za volantem francouzského sportovního vozu vydala na uzavřený úsek Rally Monte Carlo, konkrétně na trať označovanou SS17 v Monaku.
Za volantem měl zrovna sedět Chris Harris, když se na palubní desce rozsvítila kontrolka motoru, jak informoval list The Daily Mail. Krátce na to, když Harris otevřel dveře, se plameny začaly sápat po jeho rukou. Dvojice tak okamžitě opustila automobil dřív, než ho zachvátily plameny.
V tiskové zprávě, kterou Top Gear vydal, se uvádí, že na vyšetřování příčin požáru již pracuje automobilka. Dále se pak ve zprávě uvádí, že automobil byl plameny zcela zlikvidován během pouhých čtyř minut. Oba moderátory přitom mrzí, že došlo ke ztrátě tak krásného a zajímavého vozu.
Eddi Jordan pak ještě dodal, že absolvovat tuto trasu Rally Monte Carlo právě v Alpine A110 bylo jako splněný sen. Vůz měl působit velice lehce a přitom jistě. Pod vedením Harrise měl pak doslova "tančit" kolem hor. Na závěr dodal, že "je škoda, že tento test nedokončili, ale i takové věci se jednoduše stávají".
Sama automobilka pak pouze dodala, že šlo o technickou závadu během natáčení, na jejímž odstranění už se pracuje. Do té doby však společnost zastavila veškeré řidičské prezentace před-produkčních modelů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?