Moderátoři poslední série motoristického pořadu Top Gear, Chris Harris a Eddie Jordan, si během pondělního natáčení užili pár pěkně horkých chvilek - doslova. Jejich testovací Alpine A110 totiž během jízdy na Rally Monte Carlo začal hořet, ovšem oba moderátoři naštěstí unikli z vozu včas.
Událost se měla odehrát již během minulého pondělí, kdy se dvojice moderátorů za volantem francouzského sportovního vozu vydala na uzavřený úsek Rally Monte Carlo, konkrétně na trať označovanou SS17 v Monaku.
Za volantem měl zrovna sedět Chris Harris, když se na palubní desce rozsvítila kontrolka motoru, jak informoval list The Daily Mail. Krátce na to, když Harris otevřel dveře, se plameny začaly sápat po jeho rukou. Dvojice tak okamžitě opustila automobil dřív, než ho zachvátily plameny.
V tiskové zprávě, kterou Top Gear vydal, se uvádí, že na vyšetřování příčin požáru již pracuje automobilka. Dále se pak ve zprávě uvádí, že automobil byl plameny zcela zlikvidován během pouhých čtyř minut. Oba moderátory přitom mrzí, že došlo ke ztrátě tak krásného a zajímavého vozu.
Eddi Jordan pak ještě dodal, že absolvovat tuto trasu Rally Monte Carlo právě v Alpine A110 bylo jako splněný sen. Vůz měl působit velice lehce a přitom jistě. Pod vedením Harrise měl pak doslova "tančit" kolem hor. Na závěr dodal, že "je škoda, že tento test nedokončili, ale i takové věci se jednoduše stávají".
Sama automobilka pak pouze dodala, že šlo o technickou závadu během natáčení, na jejímž odstranění už se pracuje. Do té doby však společnost zastavila veškeré řidičské prezentace před-produkčních modelů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?