Zcela nový Nissan LEAF modelového roku 2018 získal ocenění „Nejlepší elektromobil“ při udělování cen časopisu What Car? za rok 2018. Stalo se tak během představení tohoto světově nejprodávanějšího vozu s nulovými emisemi evropským médiím na akci „Nissan Electric Ecosystem Experience“ na španělském ostrově Tenerife.
Časopis What Car? uděluje ocenění, která patří mezi evropskými automobilovým zákazníky k nejuznávanějším a nejrespektovanějším. Patří také k největším britským médiím zaměřeným na nákup automobilů a je široce uznáván za důvěryhodný zdroj doporučení pro nákup nového vozu.
Steve Huntingford, redaktor časopisu What Car?, chválil tento cenami ověnčený model slovy: „Trh s elektromobily ještě nikdy nebyl tak konkurenční, a přesto LEAF deklasoval všechny své rivaly, neboť pro většinu kupujících je jeho pořízení nejrozumnější. Spojuje v sobě vynikající výkon s bohatou standardní výbavou a nízkými provozními náklady. A jeho reálný dojezd obstojí i v zimě.“
Trh se elektromobily ve Spojeném království roste a nyní se podílí na přibližně pětině prodeje modelu LEAF v Evropě. Na akci Nissan Electric Ecosystem Experience společnost Nissan rovněž prozradila, že během pouhých tří měsíců od oznámení nového Nissanu LEAF již obdržela více než 12 000 objednávek na tento nejnovější model. To znamená, že se v Evropě jeden vůz prodá každých 12 minut.
Zcela nový LEAF nabízí výraznou modernizaci oproti předchozímu modelu díky svému novému dynamickému designu, vyspělým technologiím a hnacímu ústrojí s baterií o vyšší kapacitě, které poskytuje značné navýšení dojezdu i výkonu.
LEAF 2018 je také prvním modelem Nissanu v Evropě vybaveným technologií autonomního řízení ProPILOT a systémem e-Pedal, který umožňuje řidičům rozjíždět se, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním přítlaku na akcelerační pedál.
Nový LEAF se bude zákazníkům po celé Evropě začínat postupně dodávat od začátku února 2018.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.