Když se řekne Austrálie, většina z nás si představí rozlehlé pouště vnitrozemí, kde je voda vzácnější než zlato. V pobřežních částech se však lidé setkávají i s povodněmi, které dokáží proměnit i tu trochu obyvatelného území v nekonečnou vodní hladinu. Zkušené řidiče náklaďáků však ani tohle nedokáže vyvést z míry.
Věřte tomu nebo ne, ale záplavy v Austrálii se mohou zvrtnout v pořádně nepříjemnou scénu. Pro některé odvážné (nebo nerozumné?) řidiče nákladních automobilů však ani absence silnice není problémem ve splnění jejich povinností.
Video, na které se díváte, bylo pořízeno poblíž města Broome v oblasti západní Austrálie, které povodně kompletně oddělily od zbytku regionu. A není se čemu divit, neboť spadlo během 24 hodin 449 milimetrů srážek. A aby toho nebylo málo, přidal se později ještě vítr o rychlosti až 96.5 km/h.
Zkušené řidiče náklaďáků však ani tohle nedokázalo zastavit. Během let, po které tuhle trasu křižují, se totiž naučili orientovat podle sebemenších orientačních bodů, které voda ještě nezaplavila. Orientovat se v tomto prostředí však není vůbec nic jednoduchého.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?