Když se řekne Austrálie, většina z nás si představí rozlehlé pouště vnitrozemí, kde je voda vzácnější než zlato. V pobřežních částech se však lidé setkávají i s povodněmi, které dokáží proměnit i tu trochu obyvatelného území v nekonečnou vodní hladinu. Zkušené řidiče náklaďáků však ani tohle nedokáže vyvést z míry.
Věřte tomu nebo ne, ale záplavy v Austrálii se mohou zvrtnout v pořádně nepříjemnou scénu. Pro některé odvážné (nebo nerozumné?) řidiče nákladních automobilů však ani absence silnice není problémem ve splnění jejich povinností.
Video, na které se díváte, bylo pořízeno poblíž města Broome v oblasti západní Austrálie, které povodně kompletně oddělily od zbytku regionu. A není se čemu divit, neboť spadlo během 24 hodin 449 milimetrů srážek. A aby toho nebylo málo, přidal se později ještě vítr o rychlosti až 96.5 km/h.
Zkušené řidiče náklaďáků však ani tohle nedokázalo zastavit. Během let, po které tuhle trasu křižují, se totiž naučili orientovat podle sebemenších orientačních bodů, které voda ještě nezaplavila. Orientovat se v tomto prostředí však není vůbec nic jednoduchého.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?