Pokud bychom chtěli sestavit žebříček nejznámějších kuchařů světa, Gordon Ramsay by mezi nimi nesměl chybět. A zatím co v kuchyni jeho postupy a triky následují možná i miliony lidí, jeho "fígly" za volantem by lidé rozhodně následovat neměli. Jakkoliv jsou účinné a prochází mu.
Web LifeHacker totiž informoval, že Gordon Ramsey se v jednom rozhovoru pochlubil (možná jen v žertu), že svou registrační značku potáhl jakýmsi průhledným plastovým obalem, díky čemuž se může v noci prohánět po Los Angeles ve svém Ferrari, aniž by ho vyfotily dopravní kamery.
Tento trik má však rovnou dvě vady na kráse. Tím prvním je jeho ilegálnost - a to jak v Kalifornii, tak v dalších amerických státech. Tím druhým je pak zjištění MythBusters, že tenhle trik moc dobře nefunguje. Podle New York Daily News však tenhle trik fungovat může. Dopravní inspektorát v New Yorku si totiž mediím postěžoval, že stovky řidičů už se tímto způsobem skutečně pokutám vyhnuly.
I kdyby to však na dopravní kamery platilo, při osobní konfrontaci s policistou budete mít stejně o zábavu postaráno. Průhledný plastový kryt registračních značek je totiž nepřehlédnutelný a policista vám za jeho použití okamžitě vypíše pokutu.
Nejlepším způsobem jak bojovat s dopravními kamerami ve městě je tak jednoduché sundání nohy z plynu. Vždyť člověk, který vlastní sbírku devíti Ferrari, by přeci měl být zodpovědný a dostatečně zámožný na to, aby si pronajal okruh a výkon svého vozu nechal zazářit na uzavřené ploše. Vyhne se tak nejen dopravním kamerám, ale hlavně riziku, že jeho rychlá jízda ohrozí někoho dalšího.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?