Na Palm Beach International Raceway se před pár týdny uskutečnil pravděpodobně nejtišší závod v historii motorsportu. Tesla Model X P90 D zde totiž vyzvala na souboj o délce 402 metrů nejvýkonnější Teslu Model S P100D. Favorit je sice už od začátku jasný, nicméně tahle podívaná za to stejně stojí.
Už od začátku je jasným favoritem modrá Tesla Model S, která je lehčí, aerodynamičtější a také se může pochlubit výkonnější sestavou. Pod její kapotou se totiž ukrývají dva elektromotory o celkovém výkonu cca 680 elektrických koní.
Na druhé straně pak stojí Model X P90D, které má sice také pohon všech čtyř kol, nicméně při výkonu cca 583 koní ji na Model S schází cca 150 koní a velkým nedostatkem je také vyšší hmotnost.
Závod jako takový je však poměrně vyrovnaný a na konci 1/4 míle (402 metrů) dlouhé rovinky má Model S čas 11.10 sekund při rychlosti 191.5 km/h, zatímco Model X ztrácí "jen" 5 desetin sekundy při maximální rychlosti cca 186.6 km/h. Překvapení se tedy nekoná, nicméně i tak se může Model X pochlubit vcelku slušnými výsledky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?