Na Palm Beach International Raceway se před pár týdny uskutečnil pravděpodobně nejtišší závod v historii motorsportu. Tesla Model X P90 D zde totiž vyzvala na souboj o délce 402 metrů nejvýkonnější Teslu Model S P100D. Favorit je sice už od začátku jasný, nicméně tahle podívaná za to stejně stojí.
Už od začátku je jasným favoritem modrá Tesla Model S, která je lehčí, aerodynamičtější a také se může pochlubit výkonnější sestavou. Pod její kapotou se totiž ukrývají dva elektromotory o celkovém výkonu cca 680 elektrických koní.
Na druhé straně pak stojí Model X P90D, které má sice také pohon všech čtyř kol, nicméně při výkonu cca 583 koní ji na Model S schází cca 150 koní a velkým nedostatkem je také vyšší hmotnost.
Závod jako takový je však poměrně vyrovnaný a na konci 1/4 míle (402 metrů) dlouhé rovinky má Model S čas 11.10 sekund při rychlosti 191.5 km/h, zatímco Model X ztrácí "jen" 5 desetin sekundy při maximální rychlosti cca 186.6 km/h. Překvapení se tedy nekoná, nicméně i tak se může Model X pochlubit vcelku slušnými výsledky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?