Pokud vaše hudební knihovna zahrnuje i žánry jako Hip Hop nebo Rap, pak vám jméno Tupac Shakur jistě nebudeme muset představovat. Jeden z nejlepších zpěváků v tomto žánru vyprodával koncerty jak na běžícím pásu, jeho nahrávky mizely z obchodů rychlostí blesku a několik jeho skladeb se navěky zapsalo mezi ty vůbec nejúspěšnější díla řady hudebních žebříčků.
Tento všeobecně talentovaný umělec, který se mimo jiné objevil i v několika filmech, však nebyl pouze svatouškem. V první polovině devadesátých let se začaly objevovat první obvinění z různých přečinů a nakonec byl odsouzen za sexuální napadení. O pravosti tohoto obvinění se však často vedou spory, neboť Tupac byl již tehdy považován za veřejného nepřítele.
Sám se prý označení jako "gangster" vyhýbal, nicméně v druhé polovině devadesátých let se jeho hudba začala ubírat žánrem označovaným právě jako "gangsta rap". Navíc jeho vydavatelství "Death Row Records" bylo úzce spjato s gangem Bloods, který byl jedním ze dvou největších v Los Angeles.
Právě i tato skutečnost mohla mít podíl na jeho smrti, která se odehrála 7. září 1996 v Las Vegas. Během odchodu ze zápasu Mika Tysona se měl Tupac zaplést do rvačky s členem konkurenčního gangu Southside Crips, což zachytila i hotelová kamera. Následně se Tupac vydal svým černým BMW 750i do klubu Club 662, který vlastnil řidič vozu Sue Knight.
Když se ale černé BMW zastavilo na křižovatce ulic Flamingo a Koval, přijel k BMW bílý Cadillac a padlo několik výstřelů. Tupac byl zasažen čtyřmi projektily ráže. 40, přičemž dva mířily na hruď, jeden do paže a jeden do stehna. Na následky zranění umírá přímo na místě.
Samotné BMW pak od roku 1996 kompletně zmizelo z radarů a až nedávno se objevilo v autosalonu Celebrity Cars v Las Vegas, kde za něj požadují neuvěřitelnou sumu peněz - 1.5 milionu dolarů (cca 30.6 milionu Kč). Jaká je jeho skutečná hodnota je však sporné.
Vůz byl totiž kompletně opraven, díry po kulkách byly zaceleny, krev smyta a celý vůz dostal nový lak. V podbězích se také objevily zcela nové ráfky obřích rozměrů, které však plně korespondují s těmi původními, které byly během přestřelky poničeny.
Řada lidí příliš nechápu, proč se někdo do oprav pouštěl. Pokud si totiž tento vůz někdo koupí, velice pravděpodobně s ním jezdit nebude a nechá si ho jako cenný artefakt, který by snad jednou mohl růst na cenně. Teď je ale jediným detailem připomínajícím celou tragédii jen hůře opravená díra po kulce na pravých dveřích.
Není to ale první Tupacův vůz, který se objevil na prodej. Již dříve jsme psali o dražbě Tupacova Hummeru H1, který byl na zakázku upraven. Tehdy se ale jednalo jen o vůz z majetku zpěváka, tentokrát se bavíme o voze, ve kterém skutečně umřel. Pro někoho je to možná dobrý obchod, pro nás je to však známka hyenismu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.