Název Alpine A110 si dnes většina lidí spojí s elegantním sportovním kupé, které minulý rok na autosalonu v Ženevě uhranulo téměř celý svět. Pokud jste ale milovníky klasik, pak vám nesmí ujít tento famózní Renault-Alpine A110 1600 S z roku 1974, který bude mít teprve třetího majitele.
Po výrobě byla tahle perla francouzského automobilového průmyslu zaslána do italského Palerma a již v následujícím roce se účastnila závodů Targa Florio, kde si nevedla vůbec špatně.Celkově se A110 umístila sice až na 23. místě, nicméně ve své kategorii (1.6 GT) už to bylo místo bronzové.
Závodní kariéra vozu však netrvala dlouho a ještě v roce 1975 byl odstaven do garáže, kde následně stál dlouhých 25 let. Až zdravotní potíže prvního majitele způsobily, že v roce 2000 putoval vůz do nových rukou. Stále však zůstal v rodině, neboť se ho ujal majitelův tchán.
Ten se vozu věnoval se skutečným zápalem a uvedl ho do takřka perfektní kondice. Kompletní péči tak dostal motor, převodovka, spojka i brzdy. Druhý majitel navíc s vozem jezdil pouze příležitostně a to hlavně proto aby zjistil, zda vše funguje jak má.
Kromě perfektního stavu se však může tahle A110 pochlubit i původní závodní klecí a také má původní "Historical Technical Passport", tedy historický technický průkaz, díky čemuž by se vůz čistě teoreticky klidně mohl vrátit na závodní dráhy
Teď je však vůz vystaven na webu akční společnosti RMSothebys, která ho nabídne během pařížské aukce konané sedmého února. Jeho cena se přitom odhaduje v rozmezí 130 - 140 000 euro (3,2 - 3,5 milionu Kč). Historický originál se tak vyšplhá na dvojnásobek ceny současné generace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.