Název Alpine A110 si dnes většina lidí spojí s elegantním sportovním kupé, které minulý rok na autosalonu v Ženevě uhranulo téměř celý svět. Pokud jste ale milovníky klasik, pak vám nesmí ujít tento famózní Renault-Alpine A110 1600 S z roku 1974, který bude mít teprve třetího majitele.
Po výrobě byla tahle perla francouzského automobilového průmyslu zaslána do italského Palerma a již v následujícím roce se účastnila závodů Targa Florio, kde si nevedla vůbec špatně.Celkově se A110 umístila sice až na 23. místě, nicméně ve své kategorii (1.6 GT) už to bylo místo bronzové.
Závodní kariéra vozu však netrvala dlouho a ještě v roce 1975 byl odstaven do garáže, kde následně stál dlouhých 25 let. Až zdravotní potíže prvního majitele způsobily, že v roce 2000 putoval vůz do nových rukou. Stále však zůstal v rodině, neboť se ho ujal majitelův tchán.
Ten se vozu věnoval se skutečným zápalem a uvedl ho do takřka perfektní kondice. Kompletní péči tak dostal motor, převodovka, spojka i brzdy. Druhý majitel navíc s vozem jezdil pouze příležitostně a to hlavně proto aby zjistil, zda vše funguje jak má.
Kromě perfektního stavu se však může tahle A110 pochlubit i původní závodní klecí a také má původní "Historical Technical Passport", tedy historický technický průkaz, díky čemuž by se vůz čistě teoreticky klidně mohl vrátit na závodní dráhy
Teď je však vůz vystaven na webu akční společnosti RMSothebys, která ho nabídne během pařížské aukce konané sedmého února. Jeho cena se přitom odhaduje v rozmezí 130 - 140 000 euro (3,2 - 3,5 milionu Kč). Historický originál se tak vyšplhá na dvojnásobek ceny současné generace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.