Originální Alpine A110 stál 25 let v jedné garáži, teď opouští rodinu a hledá nového majitele

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. ledna 2018, 12:30 Google+

Název Alpine A110 si dnes většina lidí spojí s elegantním sportovním kupé, které minulý rok na autosalonu v Ženevě uhranulo téměř celý svět. Pokud jste ale milovníky klasik, pak vám nesmí ujít tento famózní Renault-Alpine A110 1600 S z roku 1974, který bude mít teprve třetího majitele.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Alpine A110

Renault Alpine A110 | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Po výrobě byla tahle perla francouzského automobilového průmyslu zaslána do italského Palerma a již v následujícím roce se účastnila závodů Targa Florio, kde si nevedla vůbec špatně.Celkově se A110 umístila sice až na 23. místě, nicméně ve své kategorii (1.6 GT) už to bylo místo bronzové.

Závodní kariéra vozu však netrvala dlouho a ještě v roce 1975 byl odstaven do garáže, kde následně stál dlouhých 25 let. Až zdravotní potíže prvního majitele způsobily, že v roce 2000 putoval vůz do nových rukou. Stále však zůstal v rodině, neboť se ho ujal majitelův tchán.

Ten se vozu věnoval se skutečným zápalem a uvedl ho do takřka perfektní kondice. Kompletní péči tak dostal motor, převodovka, spojka i brzdy. Druhý majitel navíc s vozem jezdil pouze příležitostně a to hlavně proto aby zjistil, zda vše funguje jak má.

Kromě perfektního stavu se však může tahle A110 pochlubit i původní závodní klecí a také má původní "Historical Technical Passport", tedy historický technický průkaz, díky čemuž by se vůz čistě teoreticky klidně mohl vrátit na závodní dráhy

Teď je však vůz vystaven na webu akční společnosti RMSothebys, která ho nabídne během pařížské aukce konané sedmého února. Jeho cena se přitom odhaduje v rozmezí 130 - 140 000 euro (3,2 - 3,5 milionu Kč). Historický originál se tak vyšplhá na dvojnásobek ceny současné generace.

Vytisknout

Diskuze: Originální Alpine A110 stál 25 let v jedné garáži, teď opouští rodinu a hledá nového majitele

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vozy Lexus s platformou pro testování autonomních systémů Apple

Apple dohání náskok konkurence, na silnice posílá další autonomní stroje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud