Závěrečnou etapou v okolí argentinského města Córdoba skončil v sobotu 20. ledna 2018 jubilejní čtyřicátý ročník nejnáročnější dálkové soutěže na světě. Rallye Dakar 2018 úspěšně absolvovaly kromě tří jezdců pardubického týmu BARTH Racing také dva doprovodné vozy Volkswagen Crafter 4Motion. Jejich úkolem bylo vytvářet celému týmu dokonalé zázemí v extrémních podmínkách na celé trase legendární dakarské rallye o délce bezmála devět tisíc kilometrů.
„Celý tým BARTH Racing odváděl na letošní Rallye Dakar obdivuhodné výkony,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Blahopřejeme Josefu Macháčkovi, Zdeňku Tůmovi a Davidu Pabiškovi k výbornému umístění mezi silnou konkurencí v této legendární soutěži! A jsme velmi rádi, že jsme k jejich úspěchu mohli přispět i svou troškou v podobě dvou doprovodných vozidel Crafter 4Motion, která svou robustností a mimořádnými užitnými vlastnostmi poskytovala i v těch nejdrsnějších podmínkách celému týmu nezbytné zázemí po celou dobu trvání soutěže. Crafter tak působivým způsobem dokázal, že je parťákem, na kterého je spolehnutí.“
„Po dokončení náročné rallye zpětně vyhodnocujeme, že Volkswagen Crafter je jako asistenční vozidlo skvělá volba. Oba vozy byly perfektní, nebyly s nimi žádné problémy a dokonale překonaly všechny nástrahy. A také vzbudily velký zájem ostatních českých i zahraničních týmů, které překvapila výbava i funkčnost modelu Crafter. Pro novou generaci modelové řady Volkswagen Crafter to byl první start na Rallye Dakar, a pokud budeme v účasti na Rallye Dakar pokračovat, určitě se pro tato skvělá doprovodná vozidla znovu rozhodneme. Děkujeme importéru značky Volkswagen Užitkové vozy, společnosti Porsche Česká republika, za důvěru a podporu,“ říká Michal Burkoň, šéf týmu BARTH Racing.
Obě doprovodná vozidla Crafter 4Motion s obrovským vnitřním prostorem a mimořádnými užitnými vlastnostmi osvědčovala každý den svou robustnost v drsných podmínkách jihoamerických pouští, plání a hor. V náročném terénu pravidelně prokazoval své přednosti také vyspělý pohon všech kol 4Motion. Vozidlům Crafter 4Motion nedošel na Dakaru dech ani v nadmořské výšce kolem 4000 metrů nad mořem. Oba řidiči si navíc pochvalovali vynikající jízdní vlastnosti s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti.
„Byl jsem s Crafterem velice spokojený. Všude vyjel, všude se protáhl. Ve vyšších nadmořských výškách sice trochu poklesl výkon motoru, ale to se dalo očekávat. S tím se potýkali všichni. Nový Crafter splnil ve všech ohledech naše očekávání.
Co bych rád vyzdvihl, je mimořádný komfort, který poskytují například zadní kamery nebo odpružené sedadlo řidiče ergoComfort. Crafter ovšem přesvědčí také svou praktičností. Skvělé bylo velké množství odkládacích schránek,“ říká Miroslav Hrdý, jeden z řidičů doprovodných vozidel Crafter 4Motion.
„Craftera jsme podrobili ještě jedné zkoušce. Po závěrečné jízdě na podiu v Argentině měla být čtyřkolka Zdeňka Tůmy převezena organizátorem. To se však nezvládlo. Nakonec jsme tedy dozadu na Craftera, kde byl rám na motocykl, připevnili čtyřkolku předními koly. Crafter se stal tahačem a i tuto roli zvládl.
S Craftery nebyl žádný problém, na dakarské rallye jsme využívali jejich možnosti často na víc než sto procent. Nikdy nás nenechaly na holičkách oproti ostatním týmům, které se nezřídka potýkaly s poruchami svých asistenčních vozů,“ shrnuje zkušenosti z letošní Rallye Dakar Miroslav Vraný, sportovní manažer týmu BARTH Racing, který také usedal během „Dakaru“ za volant jednoho z doprovodných vozidel Crafter 4Motion.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?