Závěrečnou etapou v okolí argentinského města Córdoba skončil v sobotu 20. ledna 2018 jubilejní čtyřicátý ročník nejnáročnější dálkové soutěže na světě. Rallye Dakar 2018 úspěšně absolvovaly kromě tří jezdců pardubického týmu BARTH Racing také dva doprovodné vozy Volkswagen Crafter 4Motion. Jejich úkolem bylo vytvářet celému týmu dokonalé zázemí v extrémních podmínkách na celé trase legendární dakarské rallye o délce bezmála devět tisíc kilometrů.
„Celý tým BARTH Racing odváděl na letošní Rallye Dakar obdivuhodné výkony,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Blahopřejeme Josefu Macháčkovi, Zdeňku Tůmovi a Davidu Pabiškovi k výbornému umístění mezi silnou konkurencí v této legendární soutěži! A jsme velmi rádi, že jsme k jejich úspěchu mohli přispět i svou troškou v podobě dvou doprovodných vozidel Crafter 4Motion, která svou robustností a mimořádnými užitnými vlastnostmi poskytovala i v těch nejdrsnějších podmínkách celému týmu nezbytné zázemí po celou dobu trvání soutěže. Crafter tak působivým způsobem dokázal, že je parťákem, na kterého je spolehnutí.“
„Po dokončení náročné rallye zpětně vyhodnocujeme, že Volkswagen Crafter je jako asistenční vozidlo skvělá volba. Oba vozy byly perfektní, nebyly s nimi žádné problémy a dokonale překonaly všechny nástrahy. A také vzbudily velký zájem ostatních českých i zahraničních týmů, které překvapila výbava i funkčnost modelu Crafter. Pro novou generaci modelové řady Volkswagen Crafter to byl první start na Rallye Dakar, a pokud budeme v účasti na Rallye Dakar pokračovat, určitě se pro tato skvělá doprovodná vozidla znovu rozhodneme. Děkujeme importéru značky Volkswagen Užitkové vozy, společnosti Porsche Česká republika, za důvěru a podporu,“ říká Michal Burkoň, šéf týmu BARTH Racing.
Obě doprovodná vozidla Crafter 4Motion s obrovským vnitřním prostorem a mimořádnými užitnými vlastnostmi osvědčovala každý den svou robustnost v drsných podmínkách jihoamerických pouští, plání a hor. V náročném terénu pravidelně prokazoval své přednosti také vyspělý pohon všech kol 4Motion. Vozidlům Crafter 4Motion nedošel na Dakaru dech ani v nadmořské výšce kolem 4000 metrů nad mořem. Oba řidiči si navíc pochvalovali vynikající jízdní vlastnosti s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti.
„Byl jsem s Crafterem velice spokojený. Všude vyjel, všude se protáhl. Ve vyšších nadmořských výškách sice trochu poklesl výkon motoru, ale to se dalo očekávat. S tím se potýkali všichni. Nový Crafter splnil ve všech ohledech naše očekávání.
Co bych rád vyzdvihl, je mimořádný komfort, který poskytují například zadní kamery nebo odpružené sedadlo řidiče ergoComfort. Crafter ovšem přesvědčí také svou praktičností. Skvělé bylo velké množství odkládacích schránek,“ říká Miroslav Hrdý, jeden z řidičů doprovodných vozidel Crafter 4Motion.
„Craftera jsme podrobili ještě jedné zkoušce. Po závěrečné jízdě na podiu v Argentině měla být čtyřkolka Zdeňka Tůmy převezena organizátorem. To se však nezvládlo. Nakonec jsme tedy dozadu na Craftera, kde byl rám na motocykl, připevnili čtyřkolku předními koly. Crafter se stal tahačem a i tuto roli zvládl.
S Craftery nebyl žádný problém, na dakarské rallye jsme využívali jejich možnosti často na víc než sto procent. Nikdy nás nenechaly na holičkách oproti ostatním týmům, které se nezřídka potýkaly s poruchami svých asistenčních vozů,“ shrnuje zkušenosti z letošní Rallye Dakar Miroslav Vraný, sportovní manažer týmu BARTH Racing, který také usedal během „Dakaru“ za volant jednoho z doprovodných vozidel Crafter 4Motion.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.