Závěrečnou etapou v okolí argentinského města Córdoba skončil v sobotu 20. ledna 2018 jubilejní čtyřicátý ročník nejnáročnější dálkové soutěže na světě. Rallye Dakar 2018 úspěšně absolvovaly kromě tří jezdců pardubického týmu BARTH Racing také dva doprovodné vozy Volkswagen Crafter 4Motion. Jejich úkolem bylo vytvářet celému týmu dokonalé zázemí v extrémních podmínkách na celé trase legendární dakarské rallye o délce bezmála devět tisíc kilometrů.
„Celý tým BARTH Racing odváděl na letošní Rallye Dakar obdivuhodné výkony,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Blahopřejeme Josefu Macháčkovi, Zdeňku Tůmovi a Davidu Pabiškovi k výbornému umístění mezi silnou konkurencí v této legendární soutěži! A jsme velmi rádi, že jsme k jejich úspěchu mohli přispět i svou troškou v podobě dvou doprovodných vozidel Crafter 4Motion, která svou robustností a mimořádnými užitnými vlastnostmi poskytovala i v těch nejdrsnějších podmínkách celému týmu nezbytné zázemí po celou dobu trvání soutěže. Crafter tak působivým způsobem dokázal, že je parťákem, na kterého je spolehnutí.“
„Po dokončení náročné rallye zpětně vyhodnocujeme, že Volkswagen Crafter je jako asistenční vozidlo skvělá volba. Oba vozy byly perfektní, nebyly s nimi žádné problémy a dokonale překonaly všechny nástrahy. A také vzbudily velký zájem ostatních českých i zahraničních týmů, které překvapila výbava i funkčnost modelu Crafter. Pro novou generaci modelové řady Volkswagen Crafter to byl první start na Rallye Dakar, a pokud budeme v účasti na Rallye Dakar pokračovat, určitě se pro tato skvělá doprovodná vozidla znovu rozhodneme. Děkujeme importéru značky Volkswagen Užitkové vozy, společnosti Porsche Česká republika, za důvěru a podporu,“ říká Michal Burkoň, šéf týmu BARTH Racing.
Obě doprovodná vozidla Crafter 4Motion s obrovským vnitřním prostorem a mimořádnými užitnými vlastnostmi osvědčovala každý den svou robustnost v drsných podmínkách jihoamerických pouští, plání a hor. V náročném terénu pravidelně prokazoval své přednosti také vyspělý pohon všech kol 4Motion. Vozidlům Crafter 4Motion nedošel na Dakaru dech ani v nadmořské výšce kolem 4000 metrů nad mořem. Oba řidiči si navíc pochvalovali vynikající jízdní vlastnosti s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti.
„Byl jsem s Crafterem velice spokojený. Všude vyjel, všude se protáhl. Ve vyšších nadmořských výškách sice trochu poklesl výkon motoru, ale to se dalo očekávat. S tím se potýkali všichni. Nový Crafter splnil ve všech ohledech naše očekávání.
Co bych rád vyzdvihl, je mimořádný komfort, který poskytují například zadní kamery nebo odpružené sedadlo řidiče ergoComfort. Crafter ovšem přesvědčí také svou praktičností. Skvělé bylo velké množství odkládacích schránek,“ říká Miroslav Hrdý, jeden z řidičů doprovodných vozidel Crafter 4Motion.
„Craftera jsme podrobili ještě jedné zkoušce. Po závěrečné jízdě na podiu v Argentině měla být čtyřkolka Zdeňka Tůmy převezena organizátorem. To se však nezvládlo. Nakonec jsme tedy dozadu na Craftera, kde byl rám na motocykl, připevnili čtyřkolku předními koly. Crafter se stal tahačem a i tuto roli zvládl.
S Craftery nebyl žádný problém, na dakarské rallye jsme využívali jejich možnosti často na víc než sto procent. Nikdy nás nenechaly na holičkách oproti ostatním týmům, které se nezřídka potýkaly s poruchami svých asistenčních vozů,“ shrnuje zkušenosti z letošní Rallye Dakar Miroslav Vraný, sportovní manažer týmu BARTH Racing, který také usedal během „Dakaru“ za volant jednoho z doprovodných vozidel Crafter 4Motion.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?