Nový Crafter 4Motion potvrdil své kvality, s nejtěžší rally světa si hravě poradil

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. ledna 2018, 13:20 Google+

Závěrečnou etapou v okolí argentinského města Córdoba skončil v sobotu 20. ledna 2018 jubilejní čtyřicátý ročník nejnáročnější dálkové soutěže na světě. Rallye Dakar 2018 úspěšně absolvovaly kromě tří jezdců pardubického týmu BARTH Racing také dva doprovodné vozy Volkswagen Crafter 4Motion. Jejich úkolem bylo vytvářet celému týmu dokonalé zázemí v extrémních podmínkách na celé trase legendární dakarské rallye o délce bezmála devět tisíc kilometrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Crafter 4Motion na Rally Dakar

Volkswagen Crafter 4Motion na Rally Dakar | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„Celý tým BARTH Racing odváděl na letošní Rallye Dakar obdivuhodné výkony,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Blahopřejeme Josefu Macháčkovi, Zdeňku Tůmovi a Davidu Pabiškovi k výbornému umístění mezi silnou konkurencí v této legendární soutěži! A jsme velmi rádi, že jsme k jejich úspěchu mohli přispět i svou troškou v podobě dvou doprovodných vozidel Crafter 4Motion, která svou robustností a mimořádnými užitnými vlastnostmi poskytovala i v těch nejdrsnějších podmínkách celému týmu nezbytné zázemí po celou dobu trvání soutěže. Crafter tak působivým způsobem dokázal, že je parťákem, na kterého je spolehnutí.“

„Po dokončení náročné rallye zpětně vyhodnocujeme, že Volkswagen Crafter je jako asistenční vozidlo skvělá volba. Oba vozy byly perfektní, nebyly s nimi žádné problémy a dokonale překonaly všechny nástrahy. A také vzbudily velký zájem ostatních českých i zahraničních týmů, které překvapila výbava i funkčnost modelu Crafter. Pro novou generaci modelové řady Volkswagen Crafter to byl první start na Rallye Dakar, a pokud budeme v účasti na Rallye Dakar pokračovat, určitě se pro tato skvělá doprovodná vozidla znovu rozhodneme. Děkujeme importéru značky Volkswagen Užitkové vozy, společnosti Porsche Česká republika, za důvěru a podporu,“ říká Michal Burkoň, šéf týmu BARTH Racing.

Obě doprovodná vozidla Crafter 4Motion s obrovským vnitřním prostorem a mimořádnými užitnými vlastnostmi osvědčovala každý den svou robustnost v drsných podmínkách jihoamerických pouští, plání a hor. V náročném terénu pravidelně prokazoval své přednosti také vyspělý pohon všech kol 4Motion. Vozidlům Crafter 4Motion nedošel na Dakaru dech ani v nadmořské výšce kolem 4000 metrů nad mořem. Oba řidiči si navíc pochvalovali vynikající jízdní vlastnosti s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti.

img-responsive

Volkswagen Crafter 4Motion v barvách týmu BARTH Racing | foto: Volkswagen CR

„Byl jsem s Crafterem velice spokojený. Všude vyjel, všude se protáhl. Ve vyšších nadmořských výškách sice trochu poklesl výkon motoru, ale to se dalo očekávat. S tím se potýkali všichni. Nový Crafter splnil ve všech ohledech naše očekávání.

Co bych rád vyzdvihl, je mimořádný komfort, který poskytují například zadní kamery nebo odpružené sedadlo řidiče ergoComfort. Crafter ovšem přesvědčí také svou praktičností. Skvělé bylo velké množství odkládacích schránek,“ říká Miroslav Hrdý, jeden z řidičů doprovodných vozidel Crafter 4Motion.

„Craftera jsme podrobili ještě jedné zkoušce. Po závěrečné jízdě na podiu v Argentině měla být čtyřkolka Zdeňka Tůmy převezena organizátorem. To se však nezvládlo. Nakonec jsme tedy dozadu na Craftera, kde byl rám na motocykl, připevnili čtyřkolku předními koly. Crafter se stal tahačem a i tuto roli zvládl.

S Craftery nebyl žádný problém, na dakarské rallye jsme využívali jejich možnosti často na víc než sto procent. Nikdy nás nenechaly na holičkách oproti ostatním týmům, které se nezřídka potýkaly s poruchami svých asistenčních vozů,“ shrnuje zkušenosti z letošní Rallye Dakar Miroslav Vraný, sportovní manažer týmu BARTH Racing, který také usedal během „Dakaru“ za volant jednoho z doprovodných vozidel Crafter 4Motion.

Vytisknout

Diskuze: Nový Crafter 4Motion potvrdil své kvality, s nejtěžší rally světa si hravě poradil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

Ferrari 458 Italia

Majitel Ferrari žaluje hotel. Taková hrubka a ještě v případě advokáta?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud