V Thajsku proběhla minulý týden rozsáhlá vojenská přehlídka, během které se thajská armáda pochlubila několika naleštěnými a perfektně udržovanými Volkswageny 181, jejichž výroba byla ukončeni již před 38 lety. Při pohledu na jejich naleštěné chromované poklice by však jejich skutečný věk hádal jen málokdo.
Věděli jste, že 18. ledna se v Thajsku slaví "Den Armády"? My sice ne, ovšem ovšem narazili jsme na záběry z velkolepé armádní přehlídky, která se k tomuto dni pravidelně koná. Ta sice obsahovala klasické ceremoniály, pochodová cvičení o prezentaci různé techniky, ovšem nás nejvíce zaujaly vozy, ve kterých přijeli nejvyšší státní i armádní představitelé.
Jednalo se totiž o stařičké Volkswageny 181, kterým se na americkém trhu přezdívalo "Thing" (Věc). Tyto stroje, jejichž výroba probíhala už od roku 1969, bychom nejspíše čekali někde ve skladech, případně vyčleněné pro podřadné zásobovací práce, ovšem thajská armáda jim svěřila úlohu hlavního přehlídkového vozu.
A je potřeba uznat, že za tímto účelem byly staré Volkswageny patřičně upraveny. Logo automobilky bylo nahrazeno jakýmsi státním či armádním emblémem, zadní nákladový prostor dostal kryt, plátěná střecha byla zcela odstraněna a zmizely také dveře.
Minimálně pět vozidel bylo nalakováno v zářivě zelené barvě, zatímco několik dostalo lak tmavě modrý - pravděpodobně pro zástupce námořnictva. Uvnitř pak na osazenstvo čekaly bíle čalouněné sedačky, před kterými byla umístěna pořádná madla - nejspíše právě kvůli přehlídkám, kdy posádka stojí a zdraví se s armádou.
Jak už jsme psali, Volkswagen 181 se vyráběl již od roku 181, nicméně základy jeho konstrukce bychom vypátrali již u druhoválečného armádního Kubelwagenu. Podobně jako on, i VW 181 dostal vzduchem chlazený motor a využíván byl armádami velké části Evropy, Afriky i jižní Ameriky. Dostal se však i do rukou civilistů.
V Německu se model 181 vyráběl až do roku 1972, kdy výrobu převzala mexická továrna, neboť v jižní Americe se stále jednalo o velice populární a dostupné vozidlo. V Mexiku pak výroba pokračovala až do roku 1980, takže modely používané thajskou armádou jsou přinejlepším 38 let staré.
Zajímavostí také je, že nejvyšší velitel thajské armády Prajuth Čan-Oča, který od vojenského puče v roce 2014 fakticky ovládá zemi, je jedním z mála světových vůdců, kteří stále používají vozidla se vzduchem chlazeným motorem. Tím druhým je bývalý uruguayský prezident José Alberto Mujica Cordano, jehož nejcennějším majetkem je starý VW Brouk.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.