Prakticky celá filmová série Rychle a Zběsile je plná kaskadérských kousků, které by se nikdo neměl snažit napodobit. Vždycky se ale najde pár bláznů, kteří nedbají rad ani varování. V tomto případě se parta parašutistů pokusila napodobit vyskočení z letadla v autě, ovšem příliš dobrý nápad to nebyl.
Když se v sedmém díle filmové série Rychle a Zběsile rozhodli hlavní hrdinové vyskočit se svými upravenými automobily z letadla, všichni jsme jen nevěřícně žasli. Většině z nás bylo jasné, že v realitě by všechno vypadalo naprosto jinak, nicméně někteří se o tom potřebovali přesvědčit na vlastní kůži.
Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit bláznivý kousek téhle partičky parašutistů, kteří do letadla nacpali vybrakované torzo automobilu, naskládali se do něj a potom se nechali ve výšce několika kilometrů vytlačit ven. Padák naštěstí nebyl na automobilu ale na zádech každého z těchhle bláznů, nicméně i tak své životy ohrozili víc, než si nejspíš připouští.
Jak je z videozáznamu vidět, první nehoda se stane jen chvíli poté, co automobil opustí palubu letadla. Parašutista, který automobil tlačil, do něj totiž po chvíli volného pádu velice ošklivě narazí zády / bokem. Vůz byl naštěstí po obvodu oblepen izolepou a nejspíš i nějakou tlumící pěnou, ovšem i tak muselo jít o silný náraz.
Během celého pádu je pak automobil značně nestabilní, neustále se naklání a jeden z parašutistů popisuje jeho chování jako "jízdu na neviditelné horské dráze". Tohle nekontrolovatelné naklánění se však po chvíli letu zvrtne v nekontrolovatelnou rotaci při rychlosti cca 193 km/h.
A právě v momentě, kdy se automobil začíná definitivně překlápět na záda a začíná rotovat, nastává druhý krizový moment. Nevíme, zda se parašutisté rozhodli vůz opustiti dobrovolně, nebo byli prostě vyhozeni, nicméně během krátké chvíle je vidět, jak se hlava spolujezdce dostává pod rám čelního skla, kde musel parašutista dostat pořádnou ránu do helmy nebo krku.
Z auta se ale dostal a evidentně neztratil vědomí, což by bylo zřejmě to nejhorší. Bez kamery GoPro, která náraz nepřežila a uvolnila se z držáku na helmě, tak nakonec pokračoval v letu dál a nakonec bezpečně přistál, stejně jako ostatní.
Je tak vlastně malý zázrak, že celý tenhle od počátku hloupý nápad neskončil tragedií. Autoři videa si nejspíš ani neuvědomovali, jakému riziku se vlastně vystavují a co je může čekat. Pod videem pak do popisku pouze napsali, že z krkolomného kousku vyvázli s několika lehčími poraněními.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.