Prakticky celá filmová série Rychle a Zběsile je plná kaskadérských kousků, které by se nikdo neměl snažit napodobit. Vždycky se ale najde pár bláznů, kteří nedbají rad ani varování. V tomto případě se parta parašutistů pokusila napodobit vyskočení z letadla v autě, ovšem příliš dobrý nápad to nebyl.
Když se v sedmém díle filmové série Rychle a Zběsile rozhodli hlavní hrdinové vyskočit se svými upravenými automobily z letadla, všichni jsme jen nevěřícně žasli. Většině z nás bylo jasné, že v realitě by všechno vypadalo naprosto jinak, nicméně někteří se o tom potřebovali přesvědčit na vlastní kůži.
Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit bláznivý kousek téhle partičky parašutistů, kteří do letadla nacpali vybrakované torzo automobilu, naskládali se do něj a potom se nechali ve výšce několika kilometrů vytlačit ven. Padák naštěstí nebyl na automobilu ale na zádech každého z těchhle bláznů, nicméně i tak své životy ohrozili víc, než si nejspíš připouští.
Jak je z videozáznamu vidět, první nehoda se stane jen chvíli poté, co automobil opustí palubu letadla. Parašutista, který automobil tlačil, do něj totiž po chvíli volného pádu velice ošklivě narazí zády / bokem. Vůz byl naštěstí po obvodu oblepen izolepou a nejspíš i nějakou tlumící pěnou, ovšem i tak muselo jít o silný náraz.
Během celého pádu je pak automobil značně nestabilní, neustále se naklání a jeden z parašutistů popisuje jeho chování jako "jízdu na neviditelné horské dráze". Tohle nekontrolovatelné naklánění se však po chvíli letu zvrtne v nekontrolovatelnou rotaci při rychlosti cca 193 km/h.
A právě v momentě, kdy se automobil začíná definitivně překlápět na záda a začíná rotovat, nastává druhý krizový moment. Nevíme, zda se parašutisté rozhodli vůz opustiti dobrovolně, nebo byli prostě vyhozeni, nicméně během krátké chvíle je vidět, jak se hlava spolujezdce dostává pod rám čelního skla, kde musel parašutista dostat pořádnou ránu do helmy nebo krku.
Z auta se ale dostal a evidentně neztratil vědomí, což by bylo zřejmě to nejhorší. Bez kamery GoPro, která náraz nepřežila a uvolnila se z držáku na helmě, tak nakonec pokračoval v letu dál a nakonec bezpečně přistál, stejně jako ostatní.
Je tak vlastně malý zázrak, že celý tenhle od počátku hloupý nápad neskončil tragedií. Autoři videa si nejspíš ani neuvědomovali, jakému riziku se vlastně vystavují a co je může čekat. Pod videem pak do popisku pouze napsali, že z krkolomného kousku vyvázli s několika lehčími poraněními.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?