Prakticky celá filmová série Rychle a Zběsile je plná kaskadérských kousků, které by se nikdo neměl snažit napodobit. Vždycky se ale najde pár bláznů, kteří nedbají rad ani varování. V tomto případě se parta parašutistů pokusila napodobit vyskočení z letadla v autě, ovšem příliš dobrý nápad to nebyl.
Když se v sedmém díle filmové série Rychle a Zběsile rozhodli hlavní hrdinové vyskočit se svými upravenými automobily z letadla, všichni jsme jen nevěřícně žasli. Většině z nás bylo jasné, že v realitě by všechno vypadalo naprosto jinak, nicméně někteří se o tom potřebovali přesvědčit na vlastní kůži.
Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit bláznivý kousek téhle partičky parašutistů, kteří do letadla nacpali vybrakované torzo automobilu, naskládali se do něj a potom se nechali ve výšce několika kilometrů vytlačit ven. Padák naštěstí nebyl na automobilu ale na zádech každého z těchhle bláznů, nicméně i tak své životy ohrozili víc, než si nejspíš připouští.
Jak je z videozáznamu vidět, první nehoda se stane jen chvíli poté, co automobil opustí palubu letadla. Parašutista, který automobil tlačil, do něj totiž po chvíli volného pádu velice ošklivě narazí zády / bokem. Vůz byl naštěstí po obvodu oblepen izolepou a nejspíš i nějakou tlumící pěnou, ovšem i tak muselo jít o silný náraz.
Během celého pádu je pak automobil značně nestabilní, neustále se naklání a jeden z parašutistů popisuje jeho chování jako "jízdu na neviditelné horské dráze". Tohle nekontrolovatelné naklánění se však po chvíli letu zvrtne v nekontrolovatelnou rotaci při rychlosti cca 193 km/h.
A právě v momentě, kdy se automobil začíná definitivně překlápět na záda a začíná rotovat, nastává druhý krizový moment. Nevíme, zda se parašutisté rozhodli vůz opustiti dobrovolně, nebo byli prostě vyhozeni, nicméně během krátké chvíle je vidět, jak se hlava spolujezdce dostává pod rám čelního skla, kde musel parašutista dostat pořádnou ránu do helmy nebo krku.
Z auta se ale dostal a evidentně neztratil vědomí, což by bylo zřejmě to nejhorší. Bez kamery GoPro, která náraz nepřežila a uvolnila se z držáku na helmě, tak nakonec pokračoval v letu dál a nakonec bezpečně přistál, stejně jako ostatní.
Je tak vlastně malý zázrak, že celý tenhle od počátku hloupý nápad neskončil tragedií. Autoři videa si nejspíš ani neuvědomovali, jakému riziku se vlastně vystavují a co je může čekat. Pod videem pak do popisku pouze napsali, že z krkolomného kousku vyvázli s několika lehčími poraněními.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.