O nálezu vzácných vozů v opuštěných kůlnách a garážích se píše poměrně často, nicméně objev jako je tento se příliš často nevidí. Pátrači po vzácných kouscích v opuštěných garážích se totiž povedl nález hned pěti zajímavých vozů, jejichž celková hodnota dosahuje téměř 163.6 milionů korun. Dva z těchto kousků jsou přitom historicky i sběratelsky velice cenné skvosty.
Tom Cotter, který provází sledující YouTube kanálu "Hagerty" po opuštěných garážích, se v posledním dílu pořadu "Barn Find Hunter" podělil o svůj objev, který mu můžeme všichni jen tiše závidět. V jedné téměř 30 let opuštěné garáži v Severní Karolíně totiž objevil rovnou pět zajímavých automobilů, přičemž dva z nich pochází z šedesátých let a hodnota každého šplhá do milionových částek.
V opuštěné garáži totiž kromě staré sekačky na trávu stálo starší BMW e30, Morgan s motorem V8 a sotva zajetý Triumph TR6. Hlavními hvězdami se však stala zářivě červená Shelby Cobra 427 a stříbrné Ferrari 275 GTB "Long-nose" s hliníkovou karoserií a zachovalým modrým vinylovým interiérem. Oba vozy se navíc vyznačují motory, které nebyly úplně obvyklé.
Vozy stály bez hnutí od roku 1991, jak vysvětluje hned na začátku videa dobrý kamarád majitele. V tomto roce totiž během nehody na závodech motocyklů zemřel jediný mechanik, kterému majitel vozidel důvěřoval natolik, aby ho nechal vozy opravovat. Většina z nás by nejspíš začala hledat jiného schopného mechanika, nicméně majitel své vozy prostě zamkl v garáži a nejezdil s nimi.
Na jednu stranu se tak připravil o úchvatné zážitky z řízení těchto skvostů, na druhou stranu však vozidla odstavená v temném a suchém prostředí garáže, s minimálním nájezdem, získala na hodnotě.
Obě jsou sice zaprášená a obě by jistě potřebovala menší servis, nicméně jinak jsou v téměř dokonalém stavu. Na Ferrari bude stačit pouze vyčistit exteriér a interiér, vyměnit náplně a pár součástek a vůz může na silnice. V případě Shelby pak bude potřeba ještě odstranit velká myší hnízda a celý interiér důkladně vydesinfikovat. Podle Toma Cottera jsou jinak vozy v opravdu neuvěřitelně dobrém stavu a díky nízkým nájezdům se jedná pravděpodobně o ty nejzachovalejší kousky na světě.
Pokud tedy majitel obě vozidla uvede do provozuschopného stavu, má velkou šanci, že na některé z automobilových aukcí mu každé z nich vydělá pár milionů dolarů. Celkovou hodnotu všech automobilů z garáže pak lidé z webu Road And Track odhadují na 8 milionů dolarů, tedy cca 163.6 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?