O nálezu vzácných vozů v opuštěných kůlnách a garážích se píše poměrně často, nicméně objev jako je tento se příliš často nevidí. Pátrači po vzácných kouscích v opuštěných garážích se totiž povedl nález hned pěti zajímavých vozů, jejichž celková hodnota dosahuje téměř 163.6 milionů korun. Dva z těchto kousků jsou přitom historicky i sběratelsky velice cenné skvosty.
Tom Cotter, který provází sledující YouTube kanálu "Hagerty" po opuštěných garážích, se v posledním dílu pořadu "Barn Find Hunter" podělil o svůj objev, který mu můžeme všichni jen tiše závidět. V jedné téměř 30 let opuštěné garáži v Severní Karolíně totiž objevil rovnou pět zajímavých automobilů, přičemž dva z nich pochází z šedesátých let a hodnota každého šplhá do milionových částek.
V opuštěné garáži totiž kromě staré sekačky na trávu stálo starší BMW e30, Morgan s motorem V8 a sotva zajetý Triumph TR6. Hlavními hvězdami se však stala zářivě červená Shelby Cobra 427 a stříbrné Ferrari 275 GTB "Long-nose" s hliníkovou karoserií a zachovalým modrým vinylovým interiérem. Oba vozy se navíc vyznačují motory, které nebyly úplně obvyklé.
Vozy stály bez hnutí od roku 1991, jak vysvětluje hned na začátku videa dobrý kamarád majitele. V tomto roce totiž během nehody na závodech motocyklů zemřel jediný mechanik, kterému majitel vozidel důvěřoval natolik, aby ho nechal vozy opravovat. Většina z nás by nejspíš začala hledat jiného schopného mechanika, nicméně majitel své vozy prostě zamkl v garáži a nejezdil s nimi.
Na jednu stranu se tak připravil o úchvatné zážitky z řízení těchto skvostů, na druhou stranu však vozidla odstavená v temném a suchém prostředí garáže, s minimálním nájezdem, získala na hodnotě.
Obě jsou sice zaprášená a obě by jistě potřebovala menší servis, nicméně jinak jsou v téměř dokonalém stavu. Na Ferrari bude stačit pouze vyčistit exteriér a interiér, vyměnit náplně a pár součástek a vůz může na silnice. V případě Shelby pak bude potřeba ještě odstranit velká myší hnízda a celý interiér důkladně vydesinfikovat. Podle Toma Cottera jsou jinak vozy v opravdu neuvěřitelně dobrém stavu a díky nízkým nájezdům se jedná pravděpodobně o ty nejzachovalejší kousky na světě.
Pokud tedy majitel obě vozidla uvede do provozuschopného stavu, má velkou šanci, že na některé z automobilových aukcí mu každé z nich vydělá pár milionů dolarů. Celkovou hodnotu všech automobilů z garáže pak lidé z webu Road And Track odhadují na 8 milionů dolarů, tedy cca 163.6 milionu korun.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.