Většina z nás ráda udržuje svůj automobil v čistotě, nicméně pokud chcete vyčistit váš automobil k naprosté dokonalosti, obvykle to zabere pořádný kus času. Jednou z nejnamáhavějších a nejnáročnějších částí je pak čištění kol, na kterých se usazuje a zapéká obrovské množství nečistot z cest i brzd. Tenhle trik vám však poradí, jak se s problémem popasovat rychle, snadno a za pár korun.
Každý, kdo se údržbou a čištěním aut zabývá delší dobu, vám potvrdí, že každá část automobilu vyžaduje trochu jiný přístup, čistící prostředky nebo nástroje. Čištění kol samotných bývá často označováno za jednu z těch nejnáročnějších částí, kterou by si měl člověk nechat až na konec a použít na ní starší čistící přípravky, protože nečistot je zde požehnaně a příliš se jim nechce dolů.
Autor tohoto videa si však poradil poměrně netradičním, avšak geniálním způsobem. Na elektrickou vrtačku totiž namontoval nový kartáč na čištění záchodů, kolo nejdříve namočil vodou s čistícím přípravkem, poté namočil i samotný kartáč a dal se do díla.
Starší hliníková kola na jeho autě už sice nebyla v nejlepším ani nejčistším stavu, nicméně po "čistící kůře" kartáčem vypadají až neskutečně dobře. Kartáč na vrtačce se dostal i do špatně přístupných míst, jako byly okraje paprsků nebo logo automobilky, a kola téměř dokonale zbavil nečistot. Poté už jen stačilo spláchnout zbývající uvolněné nečistoty a bylo hotovo.
Autor nápadu však nezůstal jen u hliníkových kol. Další (nový) kartáč na vrtačce využil například k rychlému mytí špinavých hrnků, čištění dřezu, čištění sprchového koutu nebo k loupání brambor. Na první pohled to vypadá možná i šíleně, nicméně pokud to funguje, pak to šílené není.
Jako pokaždé je však při zkoušení podobných triků lepší brát zvýšené opatrnosti a nejdříve vše zkoušet na méně viditelných místech. Plastové štětiny kartáče by neměly ničemu ublížit, nicméně jak se říká "náhoda je blbec".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?