Společnost Hack Rod je sice v plenkách a teprve se snaží nastartovat svůj business, přesto už nám její zakladatelé slibují, že chtějí změnit tradiční přístup k výrobě automobilů. V současné době totiž pracují na technologii, díky které bude výroba a vývoj prototypů otázkou chvíle.
Zjednodušeně řečeno, společnost Hack Rod vám chce umožnit, abyste byli designéry svého vlastního automobilu. To má být možné díky speciální technologii, kdy se prototypy vyvíjí prostřednictvím speciálního software ve virtuální realitě, umělá inteligence za vás provede všechny složité výpočty a následně je možné vytisknout hotový automobil prostřednictvím 3D tiskárny.
Hack Rod prohlašuje, že je v současnosti jedinou společností, která na podobné technologii pracuje. Základem je design vytvořený ve virtuální realitě, systém umělé inteligence schopný technických výpočtů a nakonec i propracovaný "zásobovací systém budoucnosti", který bude schopen dodat součástky přesně podle vašich potřeb. Tedy takto alespoň autoři prezentovali svůj záměr během crowdfundingové kampaně MicroVentures.
Lidé v Hack Rod totiž věří, že současný automobilový průmysl zamrzl ve 20. století a nevyužívá technologie století nového. I proto tolik sází na svůj jedinečný software s umělou inteligencí, který provede všechny technické výpočty i analýzy jednotlivých součástek i celku.
V současné době se prezentuje společnost Hack Rok pouze jedním retro roadsterem "La Bandita", jehož karoserie vznikla ve virtuální realitě a jeho šasi bylo vytvořeno pomocí 3D skenu jiného automobilu. Pomocí dalších chytrých programů však bylo toto šasi ještě dodatečně zjednodušeno a odlehčeno, ovšem nikoliv na úkor jeho kvality, životnosti či bezpečnosti.
Pokud je tedy vaším dětským snem mít automobil podle vlastního návrhu, pak byste si crowdfundingovou kampaň společnosti Hack Rod jistě neměli nechat ujít.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.