Společnost Hack Rod je sice v plenkách a teprve se snaží nastartovat svůj business, přesto už nám její zakladatelé slibují, že chtějí změnit tradiční přístup k výrobě automobilů. V současné době totiž pracují na technologii, díky které bude výroba a vývoj prototypů otázkou chvíle.
Zjednodušeně řečeno, společnost Hack Rod vám chce umožnit, abyste byli designéry svého vlastního automobilu. To má být možné díky speciální technologii, kdy se prototypy vyvíjí prostřednictvím speciálního software ve virtuální realitě, umělá inteligence za vás provede všechny složité výpočty a následně je možné vytisknout hotový automobil prostřednictvím 3D tiskárny.
Hack Rod prohlašuje, že je v současnosti jedinou společností, která na podobné technologii pracuje. Základem je design vytvořený ve virtuální realitě, systém umělé inteligence schopný technických výpočtů a nakonec i propracovaný "zásobovací systém budoucnosti", který bude schopen dodat součástky přesně podle vašich potřeb. Tedy takto alespoň autoři prezentovali svůj záměr během crowdfundingové kampaně MicroVentures.
Lidé v Hack Rod totiž věří, že současný automobilový průmysl zamrzl ve 20. století a nevyužívá technologie století nového. I proto tolik sází na svůj jedinečný software s umělou inteligencí, který provede všechny technické výpočty i analýzy jednotlivých součástek i celku.
V současné době se prezentuje společnost Hack Rok pouze jedním retro roadsterem "La Bandita", jehož karoserie vznikla ve virtuální realitě a jeho šasi bylo vytvořeno pomocí 3D skenu jiného automobilu. Pomocí dalších chytrých programů však bylo toto šasi ještě dodatečně zjednodušeno a odlehčeno, ovšem nikoliv na úkor jeho kvality, životnosti či bezpečnosti.
Pokud je tedy vaším dětským snem mít automobil podle vlastního návrhu, pak byste si crowdfundingovou kampaň společnosti Hack Rod jistě neměli nechat ujít.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.