Pokud byste chtěli vytvořit seznam nejúspěšnějších značek co se týče závpdů Rally, rozhodně byste nemohli vynechat Lancii. Italská automobilka během své historie vytvořila řadu neuvěřitelných strojů, které překonávaly dobu svým designem i jízdními vlastnostmi. Lancia 037 Stradale je pak dokonalým případem.
Aby mohla Lancia nasadit model 037 Stradale v závodech skupiny B, musela vyrobit určité množství homologačních kusů, které byly nabízeny na klasickém trhu. V případě modelu 037 vzniklo přesně 207 Lancií a tato konkrétní byla prodána až do Japonska.
Každá Lancia 037 Stradale se mohla pochlubit lehkou ale pevnou karoserií vyrobenou z laminátu vyztuženého Kevlarem, pod kterým se ukrýval pocitvý trubkový rám. Další specifikem pak bylo nezávislé zavěšení na přední i zadní nápravě, přičemž zadní náprava dostala dvojité tlumiče.
Každá vyrobená Lanca Stradale vyjížděla z továrny v červené barvě, nicméně tento konkrétní kousek se může pochlubit až neuvěřitelně dobře vypadajícím lakem, za který vděčí rozsáhlé a zřejmě i nákladné renovaci. Tou ostatně prošel i interiér, kde bylo vše podřízeno původní specifikaci. Sedačky tak například dostaly nové čalounění v přesně stejné barvě a z poměrně raritní manšestrové tkaniny.
Srdcem celého vozu je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který je umístěn uprostřed šasi. Jeho výkone je pak na kola přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.
Aukční společnost Bonhams, která nabídce vůz během akce ve Scottsdale, označuje tuto Lancii jako jedno z nejlépe zrenovovaných 037 Stradale na trhu. Nejspíš i proto se odhadovaná cena vyšplhala do rozmezí 350 000 až 450 000 dolarů, tedy cca 7.2 až 9.3 milionu korun. My bychom se však nedivili ani kdyby se cena vyšplhala nad 10 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.