Pokud byste chtěli vytvořit seznam nejúspěšnějších značek co se týče závpdů Rally, rozhodně byste nemohli vynechat Lancii. Italská automobilka během své historie vytvořila řadu neuvěřitelných strojů, které překonávaly dobu svým designem i jízdními vlastnostmi. Lancia 037 Stradale je pak dokonalým případem.
Aby mohla Lancia nasadit model 037 Stradale v závodech skupiny B, musela vyrobit určité množství homologačních kusů, které byly nabízeny na klasickém trhu. V případě modelu 037 vzniklo přesně 207 Lancií a tato konkrétní byla prodána až do Japonska.
Každá Lancia 037 Stradale se mohla pochlubit lehkou ale pevnou karoserií vyrobenou z laminátu vyztuženého Kevlarem, pod kterým se ukrýval pocitvý trubkový rám. Další specifikem pak bylo nezávislé zavěšení na přední i zadní nápravě, přičemž zadní náprava dostala dvojité tlumiče.
Každá vyrobená Lanca Stradale vyjížděla z továrny v červené barvě, nicméně tento konkrétní kousek se může pochlubit až neuvěřitelně dobře vypadajícím lakem, za který vděčí rozsáhlé a zřejmě i nákladné renovaci. Tou ostatně prošel i interiér, kde bylo vše podřízeno původní specifikaci. Sedačky tak například dostaly nové čalounění v přesně stejné barvě a z poměrně raritní manšestrové tkaniny.
Srdcem celého vozu je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který je umístěn uprostřed šasi. Jeho výkone je pak na kola přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.
Aukční společnost Bonhams, která nabídce vůz během akce ve Scottsdale, označuje tuto Lancii jako jedno z nejlépe zrenovovaných 037 Stradale na trhu. Nejspíš i proto se odhadovaná cena vyšplhala do rozmezí 350 000 až 450 000 dolarů, tedy cca 7.2 až 9.3 milionu korun. My bychom se však nedivili ani kdyby se cena vyšplhala nad 10 milionů korun.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?