Reklama je jedním z nástrojů, který má za úkol podporovat prodej výrobku. Tedy alespoň tak to obvykle vidí odborníci na marketing. Jenže co když to u téhle reklamy u Toyoty tak trochu přepískli a namísto zvyšování odbytu stojí právě ona za neúspěchem GT 86?
Toyota GT 86 patří společně se sesterským Subaru BRZ nepochybně k nejzábavnějším a nejdostupnějším zadokolkám na trhu. Navzdory nepopíratelným kvalitám a stovkám pochvalným recenzím to ale nemá poslední léta vůbec jednoduché. Vloni Toyota na českém trhu navzdory faceliftu prodala pouhé dva exempláře. Nedaří se ani v celé Evropě, kde za poslední čtyři roky klesl počet prodaných „hachi-roku“ z více než 2,5 tisíc na polovinu. A jen něco přes 7 tisíc kusů si odvezli zákazníci v USA, což je kontextu velikosti tamějšího trhu hodně smutné číslo.
Jenže právě za velkou louží se GT86 propagovalo vskutku svérázným způsobem. V téhle televizní reklamě jde totiž o zachycení slavného momentu překvapení, když si dovezete nové auto a s veškerou pompou jej poprvé hrdě ukážete svojí drahé polovičce. Čekáte dojemné tóny a emocemi nabité situace zakončené láskyplnými objetími? No, podívejte se sami, říká se, že i negativní reklama je reklama.
A jak to máte vy? Dokázala by vás podobně šílená propagace odradit od koupě vaší vysněné hračky?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?