Reklama je jedním z nástrojů, který má za úkol podporovat prodej výrobku. Tedy alespoň tak to obvykle vidí odborníci na marketing. Jenže co když to u téhle reklamy u Toyoty tak trochu přepískli a namísto zvyšování odbytu stojí právě ona za neúspěchem GT 86?
Toyota GT 86 patří společně se sesterským Subaru BRZ nepochybně k nejzábavnějším a nejdostupnějším zadokolkám na trhu. Navzdory nepopíratelným kvalitám a stovkám pochvalným recenzím to ale nemá poslední léta vůbec jednoduché. Vloni Toyota na českém trhu navzdory faceliftu prodala pouhé dva exempláře. Nedaří se ani v celé Evropě, kde za poslední čtyři roky klesl počet prodaných „hachi-roku“ z více než 2,5 tisíc na polovinu. A jen něco přes 7 tisíc kusů si odvezli zákazníci v USA, což je kontextu velikosti tamějšího trhu hodně smutné číslo.
Jenže právě za velkou louží se GT86 propagovalo vskutku svérázným způsobem. V téhle televizní reklamě jde totiž o zachycení slavného momentu překvapení, když si dovezete nové auto a s veškerou pompou jej poprvé hrdě ukážete svojí drahé polovičce. Čekáte dojemné tóny a emocemi nabité situace zakončené láskyplnými objetími? No, podívejte se sami, říká se, že i negativní reklama je reklama.
A jak to máte vy? Dokázala by vás podobně šílená propagace odradit od koupě vaší vysněné hračky?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?