Reklama je jedním z nástrojů, který má za úkol podporovat prodej výrobku. Tedy alespoň tak to obvykle vidí odborníci na marketing. Jenže co když to u téhle reklamy u Toyoty tak trochu přepískli a namísto zvyšování odbytu stojí právě ona za neúspěchem GT 86?
Toyota GT 86 patří společně se sesterským Subaru BRZ nepochybně k nejzábavnějším a nejdostupnějším zadokolkám na trhu. Navzdory nepopíratelným kvalitám a stovkám pochvalným recenzím to ale nemá poslední léta vůbec jednoduché. Vloni Toyota na českém trhu navzdory faceliftu prodala pouhé dva exempláře. Nedaří se ani v celé Evropě, kde za poslední čtyři roky klesl počet prodaných „hachi-roku“ z více než 2,5 tisíc na polovinu. A jen něco přes 7 tisíc kusů si odvezli zákazníci v USA, což je kontextu velikosti tamějšího trhu hodně smutné číslo.
Jenže právě za velkou louží se GT86 propagovalo vskutku svérázným způsobem. V téhle televizní reklamě jde totiž o zachycení slavného momentu překvapení, když si dovezete nové auto a s veškerou pompou jej poprvé hrdě ukážete svojí drahé polovičce. Čekáte dojemné tóny a emocemi nabité situace zakončené láskyplnými objetími? No, podívejte se sami, říká se, že i negativní reklama je reklama.
A jak to máte vy? Dokázala by vás podobně šílená propagace odradit od koupě vaší vysněné hračky?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.