Mezi hvězdnými celebritami Hollywoodu existuje mnoho příznivců sportovní jízdy a sběratelů exkluzivních automobilů, nicméně nikdo nemá takovou pověst petrolheada, jako právě Steve McQueen. Hvězda filmů jako Bullitův případ, LeMans nebo Útěk bývá často spojována s vozy jako Ferrari nebo Porsche, ve své sbírce měl však i klasické americké vozy, jako je tento Chevrolet Styleline Deluxe Convertible z roku 1951.
Steve McQueen měl ve svých sbírkách řadu více či méně zajímavých automobilů a motocyklů, ze kterých se již krátce po jeho úmrtí staly velmi ceněné sběratelské kousky. Kdykoliv se tedy jeden z těchto automobilů objeví v nabídce slavných aukčních domů, je z toho okamžitě velká událost.
To je případ i tohoto Chevroletu Styleline Deluxe Convertible z roku 1951, který nejenže patřil do sbírek Hollywoodské hvězdy, ale také se stal jeho posledním filmovým automobilem. Objevil se totiž ve filmu Lovec (The Hunter) z roku 1980.
McQueen si Chevrolet pořídil krátce po skončení natáčení a jeho současný majitel ho vlastní od roku 1984, kdy ho pořídil na aukci hercova majetku v Las Vegas. Automobil se poté objevil v knížce "McQueen's Machines: The Cars and Bikes of a Hollywood Icon" z roku 2007 jejímž autorem je Matt Stone nebo v epizodě seriálu Hvězdy zastavárny (Pawn Stars).
Automobil sice nepatří k takovým raritám jako byly závodní vozy porsche či klasická Ferrari, nicméně i tak má co nabídnout. Jeho šestiválec sice generoval pouze 92 koní, nicméně jeho styl a skutečnost, že se jedná o vůz Steva McQueena, jistě vystřelí jeho cenu až k nebesům.
Kolik za něj budoucí majitel se však dozvíme až během tohoto měsíce, kdy se vůz objeví v aukci společnosti Barrett-Jackson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.