Zatím co v České republice patří pancéřované automobily spíše k raritám, jinde ve světě se jedná o populární zboží, které nemá o zájemce nouze. Ne všichni však touží po obrněných limuzínách nebo vozech typu SUV, které se kvůli obrovské přidané hmotnosti sotva rozjedou. A právě pro tyto zákazníky připravila americká firma "Armorax" nejrychlejší obrněný automobil světa
Elektromobily Tesla Model S má většina z nás spojeny s termíny jako je luxus, autonomní řízení, elektromobilita nebo ekologie. V případě nejvýkonnějšího modelu P100D se však na mysl dere ještě skutečnost, že se jedná o nejrychlejší produkční sedan na světě.
A právě této skutečnosti se rozhodli využít i technici z americké společnosti Armormax, kteří se zaměřují na stavbu silničních obrněných vozidel. Díky použití jejich speciálně vyvinutého lehkého pancéřování se z nejvýkonnější Tesly podařilo vyrobit nejrychlejší pancéřovaný elektromobil světa, který se z 0 na 96 km/h dostane pod 3 sekundy.
Podle popisu na stránkách společnosti by měl být celý prostor posádky chráněn pomocí kombinace lehkých syntetických laminátových vláken v kombinaci s tepelně upraveným balistickým hliníkem. Standardní okna pak byla nahrazena vrstveným sklem vyrobeným z akrylu a polykarbonátů. Zároveň byly zesíleny prvky podvozku, vůz dostal Run-flat pneumatiky a pancéřování se dočkaly i baterie.
My se bohužel v technologii pancéřování, metalurgii ani chemii příliš nevyznáme, proto musíme výrobci důvěřovat, že po jeho úpravách odolá Tesla zásahům z pušek i pistolí výkonných ráží a ustojí i nějaký ten menší výbuch - a to bez zásadního nárůstu hmotnosti.
Podle tiskové zprávy totiž nebyla použita žádné klasická balistická ocel, díky čemuž se podařilo udržet nárůst hmotnosti na 250 kilogramech. Běžně prý přitom podobné úpravy přidávají automobilům až okolo 1,3 tuny.
Výrobce přidal i krátké video, ovšem žádné testování v praxi nečekejte. Jedná se pouze o demonstraci již upraveného vozu, který již brzy zamíří ke svému majiteli, kterým má být zámožný obchodník ze Středního východu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.