Mladoboleslavská automobilka myslí snad na všechny, včetně těch nejmenších. V rámci své poslední reklamní kampaně totiž vytvořila zcela jedinečný kartonový Karoq, ve kterém se každé dítě bezpečně vyřádí, zatímco jeho rodiče budou mít dostatek času na výběr nového automobilu značky Škoda.
Kartonová Škoda Karoq však není žádnou obyčejnou "hračkou", jak by se mohli na první pohled zdát. Za jejím vytvořením stojí umělec Liam Hopkins z anglického designového studia Lazerian, který při výrobě "Karoqu Lazerian" strávil cca 600 hodin.
Během této doby přenesl designér všechny tvary skutečného vozu do kartonové podoby a to s milimetrovou přesností. Výsledkem je kartonový model, který má prakticky stejné rozměry, jako jeho předloha: 4.4 metru na délku a 1.6 metru na výšku. Děti však bude spíše než zevnějšek zajímat interiér.
Ten byl totiž sestaven za základě výzkumu, kterého se účastnilo více než 1000 dětí ve věku do 11 let. Mezi jejich nejčastější přání stran ideálního vozu patřilo: možnost poslouchat hudbu dle vlastního výběru (42.5 %), přítomnost tabletu pro hraní her a používání různých programů (67.6 %) a zabudovaný projektor k promítání filmů (35.4 %).
Uvnitř vozu se tak místo infotainment systému Clumbus objevil tablet, prostřednictvím kterého mohou děti hrát hry nebo přehrávat hudbu, která je přehrávána prostřednictvím přenosného reproduktoru Canton. Místo ambientního LED osvětlení pak dětem k tanci posvítí barevná disko-koule.
To ale stále není všechno, zatímco přední část vozu se skutečně podobá Karoqu, v zadní naleznou děti skluzavku a 1500 míčků, což je přesně stejný počet, jaký se vejde do 1810 litrů velkého zavazadlového prostoru skutečného vozu. Nechybí však ani WiFi hotspot, filmový projektor nebo krabice s hračkami.
Zvědavé děti se zálibou ve schovávání se pak budou nadšeny z malých otvorů ve světlech, které simulují parkovací senzory a skrze které mohou skrytě a nenápadně pozorovat okolí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?