Mladoboleslavská automobilka myslí snad na všechny, včetně těch nejmenších. V rámci své poslední reklamní kampaně totiž vytvořila zcela jedinečný kartonový Karoq, ve kterém se každé dítě bezpečně vyřádí, zatímco jeho rodiče budou mít dostatek času na výběr nového automobilu značky Škoda.
Kartonová Škoda Karoq však není žádnou obyčejnou "hračkou", jak by se mohli na první pohled zdát. Za jejím vytvořením stojí umělec Liam Hopkins z anglického designového studia Lazerian, který při výrobě "Karoqu Lazerian" strávil cca 600 hodin.
Během této doby přenesl designér všechny tvary skutečného vozu do kartonové podoby a to s milimetrovou přesností. Výsledkem je kartonový model, který má prakticky stejné rozměry, jako jeho předloha: 4.4 metru na délku a 1.6 metru na výšku. Děti však bude spíše než zevnějšek zajímat interiér.
Ten byl totiž sestaven za základě výzkumu, kterého se účastnilo více než 1000 dětí ve věku do 11 let. Mezi jejich nejčastější přání stran ideálního vozu patřilo: možnost poslouchat hudbu dle vlastního výběru (42.5 %), přítomnost tabletu pro hraní her a používání různých programů (67.6 %) a zabudovaný projektor k promítání filmů (35.4 %).
Uvnitř vozu se tak místo infotainment systému Clumbus objevil tablet, prostřednictvím kterého mohou děti hrát hry nebo přehrávat hudbu, která je přehrávána prostřednictvím přenosného reproduktoru Canton. Místo ambientního LED osvětlení pak dětem k tanci posvítí barevná disko-koule.
To ale stále není všechno, zatímco přední část vozu se skutečně podobá Karoqu, v zadní naleznou děti skluzavku a 1500 míčků, což je přesně stejný počet, jaký se vejde do 1810 litrů velkého zavazadlového prostoru skutečného vozu. Nechybí však ani WiFi hotspot, filmový projektor nebo krabice s hračkami.
Zvědavé děti se zálibou ve schovávání se pak budou nadšeny z malých otvorů ve světlech, které simulují parkovací senzory a skrze které mohou skrytě a nenápadně pozorovat okolí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?