Pokud vybíráte nový automobil hlavně podle jeho bezpečnosti, pak vás jistě potěší, že agentura Euro NCAP konečně zveřejnila seznam nejbezpečnějších testovaných automobilů v jednotlivých segmentech. Celkový král se však také nabízí.
Když se řekne bezpečnost, většinu lidí okamžitě napadne Volvo. A není divu, vždyť vozy této značky se řadí dlouhodobě k tomu nejbezpečnějšímu na trhu a letošní ročník Euro NCAP to opět potvrdil. V tomto roce testovaný model XC60 se umístil na prvním místě v tabulce velkých SUV a zároveň patří vůbec k tomu nejbezpečnějšímu, co se na trhu pohybuje.
O tom vcelku jasně vypovídají i procenta, které během jednotlivých testů získal. Za ochranu dospělé posádky dostalo XC60 těžko uvěřitelných 98 % procent,, čímž si vytvořilo slušný náskok nejen před dalšími SUV, ale i před vozy z ostatních kategorií.
V oblasti bezpečnostních asistentů pak Volvo získalo opět vynikajících 95 %, čímž se řadí mezi nejlépe vybavené testované vozy a zároveň si vytvořilo 20% odstup od ostatních automobilů ze svého segmentu. Jediným bodem kde Volvo nepatrně ztrácí je ochrana chodců, nicméně to je všeobecný problém vozů kategorie SUV.
Pojďme se ale podívat na ostatní kategorie, kde letos dominoval Volkswagen. Mezi prémiovými vozy byl šampionem Volkswagen Arteon, v kategorii menších SUV zvítězil Volkswagen T-Roc a kategorii Supermini ovládl Volkswagen Polo.
Mezi malými MPV se pak prosadil Opel/Vauxhall Crossland X a nejbezpečnější malé rodinné vozy reprezentuje Subaru XC a Subaru Impreza.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?