Pokud vybíráte nový automobil hlavně podle jeho bezpečnosti, pak vás jistě potěší, že agentura Euro NCAP konečně zveřejnila seznam nejbezpečnějších testovaných automobilů v jednotlivých segmentech. Celkový král se však také nabízí.
Když se řekne bezpečnost, většinu lidí okamžitě napadne Volvo. A není divu, vždyť vozy této značky se řadí dlouhodobě k tomu nejbezpečnějšímu na trhu a letošní ročník Euro NCAP to opět potvrdil. V tomto roce testovaný model XC60 se umístil na prvním místě v tabulce velkých SUV a zároveň patří vůbec k tomu nejbezpečnějšímu, co se na trhu pohybuje.
O tom vcelku jasně vypovídají i procenta, které během jednotlivých testů získal. Za ochranu dospělé posádky dostalo XC60 těžko uvěřitelných 98 % procent,, čímž si vytvořilo slušný náskok nejen před dalšími SUV, ale i před vozy z ostatních kategorií.
V oblasti bezpečnostních asistentů pak Volvo získalo opět vynikajících 95 %, čímž se řadí mezi nejlépe vybavené testované vozy a zároveň si vytvořilo 20% odstup od ostatních automobilů ze svého segmentu. Jediným bodem kde Volvo nepatrně ztrácí je ochrana chodců, nicméně to je všeobecný problém vozů kategorie SUV.
Pojďme se ale podívat na ostatní kategorie, kde letos dominoval Volkswagen. Mezi prémiovými vozy byl šampionem Volkswagen Arteon, v kategorii menších SUV zvítězil Volkswagen T-Roc a kategorii Supermini ovládl Volkswagen Polo.
Mezi malými MPV se pak prosadil Opel/Vauxhall Crossland X a nejbezpečnější malé rodinné vozy reprezentuje Subaru XC a Subaru Impreza.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?