Pokud vybíráte nový automobil hlavně podle jeho bezpečnosti, pak vás jistě potěší, že agentura Euro NCAP konečně zveřejnila seznam nejbezpečnějších testovaných automobilů v jednotlivých segmentech. Celkový král se však také nabízí.
Když se řekne bezpečnost, většinu lidí okamžitě napadne Volvo. A není divu, vždyť vozy této značky se řadí dlouhodobě k tomu nejbezpečnějšímu na trhu a letošní ročník Euro NCAP to opět potvrdil. V tomto roce testovaný model XC60 se umístil na prvním místě v tabulce velkých SUV a zároveň patří vůbec k tomu nejbezpečnějšímu, co se na trhu pohybuje.
O tom vcelku jasně vypovídají i procenta, které během jednotlivých testů získal. Za ochranu dospělé posádky dostalo XC60 těžko uvěřitelných 98 % procent,, čímž si vytvořilo slušný náskok nejen před dalšími SUV, ale i před vozy z ostatních kategorií.
V oblasti bezpečnostních asistentů pak Volvo získalo opět vynikajících 95 %, čímž se řadí mezi nejlépe vybavené testované vozy a zároveň si vytvořilo 20% odstup od ostatních automobilů ze svého segmentu. Jediným bodem kde Volvo nepatrně ztrácí je ochrana chodců, nicméně to je všeobecný problém vozů kategorie SUV.
Pojďme se ale podívat na ostatní kategorie, kde letos dominoval Volkswagen. Mezi prémiovými vozy byl šampionem Volkswagen Arteon, v kategorii menších SUV zvítězil Volkswagen T-Roc a kategorii Supermini ovládl Volkswagen Polo.
Mezi malými MPV se pak prosadil Opel/Vauxhall Crossland X a nejbezpečnější malé rodinné vozy reprezentuje Subaru XC a Subaru Impreza.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.