Pokud vybíráte nový automobil hlavně podle jeho bezpečnosti, pak vás jistě potěší, že agentura Euro NCAP konečně zveřejnila seznam nejbezpečnějších testovaných automobilů v jednotlivých segmentech. Celkový král se však také nabízí.
Když se řekne bezpečnost, většinu lidí okamžitě napadne Volvo. A není divu, vždyť vozy této značky se řadí dlouhodobě k tomu nejbezpečnějšímu na trhu a letošní ročník Euro NCAP to opět potvrdil. V tomto roce testovaný model XC60 se umístil na prvním místě v tabulce velkých SUV a zároveň patří vůbec k tomu nejbezpečnějšímu, co se na trhu pohybuje.
O tom vcelku jasně vypovídají i procenta, které během jednotlivých testů získal. Za ochranu dospělé posádky dostalo XC60 těžko uvěřitelných 98 % procent,, čímž si vytvořilo slušný náskok nejen před dalšími SUV, ale i před vozy z ostatních kategorií.
V oblasti bezpečnostních asistentů pak Volvo získalo opět vynikajících 95 %, čímž se řadí mezi nejlépe vybavené testované vozy a zároveň si vytvořilo 20% odstup od ostatních automobilů ze svého segmentu. Jediným bodem kde Volvo nepatrně ztrácí je ochrana chodců, nicméně to je všeobecný problém vozů kategorie SUV.
Pojďme se ale podívat na ostatní kategorie, kde letos dominoval Volkswagen. Mezi prémiovými vozy byl šampionem Volkswagen Arteon, v kategorii menších SUV zvítězil Volkswagen T-Roc a kategorii Supermini ovládl Volkswagen Polo.
Mezi malými MPV se pak prosadil Opel/Vauxhall Crossland X a nejbezpečnější malé rodinné vozy reprezentuje Subaru XC a Subaru Impreza.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.