Nissan představil výsledky výzkumu, které umožní vozidlům interpretovat signály z mozku řidiče, a tím změnit způsob, jak lidé se svými vozidly komunikují. Firemní technologie Brain-to-Vehicle, neboli B2V, slibuje zrychlit reakční dobu řidičů a přinese vozidla, která se umí přizpůsobovat a zpříjemní tím jízdu.
Nissan předvede schopnosti této exkluzivní technologie na veletrhu CES 2018 v Las Vegas. B2V je poslední novinkou v oblasti Inteligentní mobility Nissan, firemní vize o transformaci způsobu řízení automobilů, jejich pohonu a jejich úlohy v životě společnosti.
„Když většina lidí uvažuje o autonomním řízení, mají velmi neurčitou vizi budoucnosti, kde lidé přenechávají kontrolu strojům. Technologie B2V však dělá přesný opak, využívá signály v mozku řidiče, aby byla jízda ještě více vzrušující a příjemná,“ uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan. „Prostřednictvím Inteligentní mobility Nissan posouváme lidstvo do lepšího světa tím, že přinášíme větší autonomii, větší elektrifikaci a větší konektivitu."
Tato průlomová novinka od společnosti Nissan je výsledkem výzkumu využití technologie dekódování činnosti mozku k předvídání kroků řidiče a detekci nepohodlí.
Předvídání: Zachycení signálů, že se mozek řidiče chystá inicializovat určitý pohyb, jako je otočení volantu nebo stlačení akceleračního pedálu, umožňuje technologii podpory řidiče začít s touto akcí rychleji. Může to zkrátit reakční dobu a zkvalitnit ruční řízení.
Detekce: Na základě detekování a vyhodnocení nepohodlí řidiče dokáže umělá inteligence změnit jízdní nastavení nebo styl jízdy v autonomním režimu.
„Další možné využití zahrnuje úpravu vnitřního prostředí vozidla,“ uvedl Dr. Lucian Gheorghe, hlavní inovační výzkumník výzkumného střediska společnosti Nissan v Japonsku, který vede výzkum B2V. Technologie může například využívat rozšířenou realitu k úpravě toho, co řidič vidí, a vytvořit uvolněnější prostředí.
„Potenciál aplikace této technologie je neuvěřitelný,“ uvedl Lucian Gheorghe. „Tento výzkum bude katalyzátorem dalších inovací společnosti Nissan v našich vozidlech, které se v následujících letech objeví.“
Technologie Nissan B2V je vůbec prvním systémem svého druhu na světě. Řidič má na sobě zařízení, které měří aktivitu mozkových vln, které následně analyzují autonomní systémy. Díky předvídání zamýšleného pohybu dokáží systémy podnikat kroky, jako je otočení volantu nebo zpomalení vozu, o 0,2 až 0,5 sekund rychleji než řidič, přičemž tyto zásahy jsou téměř nepozorovatelné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.