Může to znít jako šílený nápad, postavit proti sobě dva automobily zcela rozdílných koncepcí a let výroby, nicméně zatímco Audi byla konstruována s důrazem na rychlou ale bezpečnou jízdu za všech podmínek, Lada Niva byla zkonstruována k práci v těžkém terénu.
Kromě rozdílných koncepcí je však potřeba vzít v úvahu i rozdílnou váhu, nazuté pneumatiky a v neposlední řadě i výkon. A právě díky kombinaci těchto faktorů dokázala druhá generace silniční Audi S6 starou Nivu poměrně snadno přetlačit.
Pod kapotou modelu S6 se totiž ukrývá 4.2 litrový vidlicový osmiválec, který je schopen posílat 340 koní a 420 Nm točivého momentu na všechna čtyři kola. Navíc díky váze lehce přes 1800 kilogramů není úplně snadné s vozem pohnout, pokud to majitel nedovolí.
Na druhé straně tažného lana stále Lada Niva, kterou si však její majitel evidentně upravil. Nevíme, zda nějak výrazně zasahoval do pohonného systému či výkonu motoru, každopádně je však vidět expediční zahrádka, šnorchl a v podbězích budou dozajista pořádné drapáky.
Standardní varianta Nivy však disponuje výkonem okolo 80 koní a její váha se pohybuje okolo 1200 kilogramů. Pravděpodobně tak jen díky kvalitnímu obutí neskončilo celé video už po prvním sešlápnutí plynového pedálu v Audi.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.