Může to znít jako šílený nápad, postavit proti sobě dva automobily zcela rozdílných koncepcí a let výroby, nicméně zatímco Audi byla konstruována s důrazem na rychlou ale bezpečnou jízdu za všech podmínek, Lada Niva byla zkonstruována k práci v těžkém terénu.
Kromě rozdílných koncepcí je však potřeba vzít v úvahu i rozdílnou váhu, nazuté pneumatiky a v neposlední řadě i výkon. A právě díky kombinaci těchto faktorů dokázala druhá generace silniční Audi S6 starou Nivu poměrně snadno přetlačit.
Pod kapotou modelu S6 se totiž ukrývá 4.2 litrový vidlicový osmiválec, který je schopen posílat 340 koní a 420 Nm točivého momentu na všechna čtyři kola. Navíc díky váze lehce přes 1800 kilogramů není úplně snadné s vozem pohnout, pokud to majitel nedovolí.
Na druhé straně tažného lana stále Lada Niva, kterou si však její majitel evidentně upravil. Nevíme, zda nějak výrazně zasahoval do pohonného systému či výkonu motoru, každopádně je však vidět expediční zahrádka, šnorchl a v podbězích budou dozajista pořádné drapáky.
Standardní varianta Nivy však disponuje výkonem okolo 80 koní a její váha se pohybuje okolo 1200 kilogramů. Pravděpodobně tak jen díky kvalitnímu obutí neskončilo celé video už po prvním sešlápnutí plynového pedálu v Audi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?