Může to znít jako šílený nápad, postavit proti sobě dva automobily zcela rozdílných koncepcí a let výroby, nicméně zatímco Audi byla konstruována s důrazem na rychlou ale bezpečnou jízdu za všech podmínek, Lada Niva byla zkonstruována k práci v těžkém terénu.
Kromě rozdílných koncepcí je však potřeba vzít v úvahu i rozdílnou váhu, nazuté pneumatiky a v neposlední řadě i výkon. A právě díky kombinaci těchto faktorů dokázala druhá generace silniční Audi S6 starou Nivu poměrně snadno přetlačit.
Pod kapotou modelu S6 se totiž ukrývá 4.2 litrový vidlicový osmiválec, který je schopen posílat 340 koní a 420 Nm točivého momentu na všechna čtyři kola. Navíc díky váze lehce přes 1800 kilogramů není úplně snadné s vozem pohnout, pokud to majitel nedovolí.
Na druhé straně tažného lana stále Lada Niva, kterou si však její majitel evidentně upravil. Nevíme, zda nějak výrazně zasahoval do pohonného systému či výkonu motoru, každopádně je však vidět expediční zahrádka, šnorchl a v podbězích budou dozajista pořádné drapáky.
Standardní varianta Nivy však disponuje výkonem okolo 80 koní a její váha se pohybuje okolo 1200 kilogramů. Pravděpodobně tak jen díky kvalitnímu obutí neskončilo celé video už po prvním sešlápnutí plynového pedálu v Audi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.