Škoda Karoq byla v České republice vyznamenána prestižním titulem Auto roku 2018. Nejnovější SUV mladoboleslavské značky oslovilo odbornou novinářskou porotu složenou z 35 motoristických žurnalistů, která jej zvolila jako nejlepší automobil z pětice finalistů. Letošní ročník tradiční soutěže automobilových novinek na českém trhu přinesl modelu Karoq dokonce dvojitý úspěch. Kromě absolutního vítězství získal ještě dílčí ocenění, když vyhrál hlasování veřejnosti v kategorii malých SUV.
„Titul Auto roku 2018 v České republice podtrhuje veškeré přednosti modelu Karoq,“ reagoval na úspěch novinky Luboš Vlček ze Škoda Auto Česká republika. „Náš nejnovější přírůstek v segmentu SUV vyniká výjimečným jízdním komfortem, nabízí celou škálu moderních asistenčních systémů a dokáže tak být neustále on-line, přesto jde o typický model značky Škoda – prostorný variabilní vůz s vysokou spolehlivostí. Těší nás především skutečnost, že Karoq dokázal zaujmout nejen odbornou porotu, ale rovněž hlasující veřejnost. Ukazuje se, že jde o velmi praktický vůz, který byl doslova ušit na míru českým zákazníkům. Hned v prvních měsících prodeje zaznamenal velký úspěch a další nárůst objednávek registrujeme po novém roce,“ doplňuje Luboš Vlček.
Hlasování v anketě Auto roku 2018 v České republice, kterou pořádá Svaz dovozců automobilů (SDA), probíhá ve dvou liniích. V jedné svého favorita volí veřejnost, která vybírá nejlepší automobily ve čtyřech kategoriích. V hlavní části ankety pak rozhoduje pětatřicetičlenná odborná porota složená ze zástupců významných českých médií. Z jejího letošního hlasování vzešel absolutní vítěz, který má právo používat titul Auto roku 2018 v ČR.
Stejně jako v minulých letech byla i letos finálová pětice obsazena nejdůležitějšími novinkami roku 2017. V silné konkurenci se Škoda Karoq prosadila na 1. místo, když od hodnotících odborníků obdržela celkový počet 1141 bodů. Za ní skončily vozy BMW řady 5 (1123 bodů), Opel Insignia (1078 bodů), Kia Stinger (982 bodů) a Subaru Impreza (926 bodů).
Přestože Škoda Karoq vstoupila na český trh teprve v říjnu loňského roku, už si připsala na své konto více než 6 000 zákaznických objednávek. Stejně jako porotci i zákazníci oceňují její kvality v oblasti komfortu a prostornosti. Kompaktní SUV boduje také přesvědčivým projevem hnacího ústrojí a zdařilým naladěním podvozku. Kromě toho získává sympatie za konektivitu: Karoq je k dispozici s informačním systémem nejnovější generace, který lze ovládat přes kapacitní dotykový displej. Jako první Škoda nabízí volně programovatelný digitální přístrojový panel. Díky LTEmodulu a WLAN-hotspotu jsou cestující ve voze stále online. Škoda Karoq exceluje nejen na domácím kolbišti, ale už si stihla vysloužit řadu vyznamenání i od zahraničních expertů. Automobilový časopis „Auto Bild“ a nedělník „Bild am Sonntag“ ji vyznamenaly cenou Golden Steering Wheel 2017 v kategorii malých SUV. Golden Steering Wheel platí za jedno z nejatraktivnějších automobilových ocenění v Evropě. Čtenáři časopisu „Auto Zeitung“ zase zvolili Karoq nejlepším importovaným SUV v kategorii do 25 000 eur.
S 19,1 procenty čtenářských hlasů se nejmladší člen modelového portfolia značky Škoda prosadil mezi silnými konkurenty v neustále rostoucím tržním segmentu. Čtenáři jiného odborného magazínu Auto Motor und Sport vybrali Karoq jako nejlepší designovou novinku mezi kompaktními SUV. V této anketě se Škoda vypořádala se 17 renomovanými soupeři
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.