Škoda Karoq byla v České republice vyznamenána prestižním titulem Auto roku 2018. Nejnovější SUV mladoboleslavské značky oslovilo odbornou novinářskou porotu složenou z 35 motoristických žurnalistů, která jej zvolila jako nejlepší automobil z pětice finalistů. Letošní ročník tradiční soutěže automobilových novinek na českém trhu přinesl modelu Karoq dokonce dvojitý úspěch. Kromě absolutního vítězství získal ještě dílčí ocenění, když vyhrál hlasování veřejnosti v kategorii malých SUV.
„Titul Auto roku 2018 v České republice podtrhuje veškeré přednosti modelu Karoq,“ reagoval na úspěch novinky Luboš Vlček ze Škoda Auto Česká republika. „Náš nejnovější přírůstek v segmentu SUV vyniká výjimečným jízdním komfortem, nabízí celou škálu moderních asistenčních systémů a dokáže tak být neustále on-line, přesto jde o typický model značky Škoda – prostorný variabilní vůz s vysokou spolehlivostí. Těší nás především skutečnost, že Karoq dokázal zaujmout nejen odbornou porotu, ale rovněž hlasující veřejnost. Ukazuje se, že jde o velmi praktický vůz, který byl doslova ušit na míru českým zákazníkům. Hned v prvních měsících prodeje zaznamenal velký úspěch a další nárůst objednávek registrujeme po novém roce,“ doplňuje Luboš Vlček.
Hlasování v anketě Auto roku 2018 v České republice, kterou pořádá Svaz dovozců automobilů (SDA), probíhá ve dvou liniích. V jedné svého favorita volí veřejnost, která vybírá nejlepší automobily ve čtyřech kategoriích. V hlavní části ankety pak rozhoduje pětatřicetičlenná odborná porota složená ze zástupců významných českých médií. Z jejího letošního hlasování vzešel absolutní vítěz, který má právo používat titul Auto roku 2018 v ČR.
Stejně jako v minulých letech byla i letos finálová pětice obsazena nejdůležitějšími novinkami roku 2017. V silné konkurenci se Škoda Karoq prosadila na 1. místo, když od hodnotících odborníků obdržela celkový počet 1141 bodů. Za ní skončily vozy BMW řady 5 (1123 bodů), Opel Insignia (1078 bodů), Kia Stinger (982 bodů) a Subaru Impreza (926 bodů).
Přestože Škoda Karoq vstoupila na český trh teprve v říjnu loňského roku, už si připsala na své konto více než 6 000 zákaznických objednávek. Stejně jako porotci i zákazníci oceňují její kvality v oblasti komfortu a prostornosti. Kompaktní SUV boduje také přesvědčivým projevem hnacího ústrojí a zdařilým naladěním podvozku. Kromě toho získává sympatie za konektivitu: Karoq je k dispozici s informačním systémem nejnovější generace, který lze ovládat přes kapacitní dotykový displej. Jako první Škoda nabízí volně programovatelný digitální přístrojový panel. Díky LTEmodulu a WLAN-hotspotu jsou cestující ve voze stále online. Škoda Karoq exceluje nejen na domácím kolbišti, ale už si stihla vysloužit řadu vyznamenání i od zahraničních expertů. Automobilový časopis „Auto Bild“ a nedělník „Bild am Sonntag“ ji vyznamenaly cenou Golden Steering Wheel 2017 v kategorii malých SUV. Golden Steering Wheel platí za jedno z nejatraktivnějších automobilových ocenění v Evropě. Čtenáři časopisu „Auto Zeitung“ zase zvolili Karoq nejlepším importovaným SUV v kategorii do 25 000 eur.
S 19,1 procenty čtenářských hlasů se nejmladší člen modelového portfolia značky Škoda prosadil mezi silnými konkurenty v neustále rostoucím tržním segmentu. Čtenáři jiného odborného magazínu Auto Motor und Sport vybrali Karoq jako nejlepší designovou novinku mezi kompaktními SUV. V této anketě se Škoda vypořádala se 17 renomovanými soupeři
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?