Oslavy nového roku probíhají všude trochu jinak, nicméně jedno mají společné: ohňostroje. Dříve pečlivě organizované akce se s postupem let zvrhly v obraz válečné vřavy, kdy každý kdo může, odpaluje téměř cokoliv a kdekoliv. A to sebou přináší i řadu rizik, jak zjistil dnes již bývalý majitel černého Dodge Charger.
Po novoročních oslavách se velice často objevují zprávy o počtu lidí, kteří se během manipulace s pyrotechnikou více či méně zranili. Hlavní aktér tohoto videa vyvázl naštěstí bez újmy na zdraví, ovšem v brzkých dnech se možná dočká puchýřů na nohou, neboť ho místo jízdy autem čeká chození pěšky.
Kdy nebo kde přesně k celé situaci došlo jsme bohužel nezjistili, nicméně dvě videa zveřejněná na YouTube ukazují parkoviště, na kterém desítky lidí přihlížejí poměrně neobvyklému ohňostroji, který je odpalován z kufru auta. To samozřejmě není zrovna nejlepší a nejbezpečnější místo, odkud pyrotechniku odpalovat, proto už během pár sekund začnou lítat dělobuchy všemi směry a značná část lidí se rozprchne.
Kameraman se však nezalekne a nadále celé dílo zkázy sleduje. Během chvíle je tak vidět, jak pyrotechnika zasahuje pár lidí v okolí a následně podpaluje čalounění vozu. Jeden z přihlížejících se proto rozhodne víko kufru uzavřít, čímž sice výbuchy zkrotí, ale během chvíle se z interiéru začne valit hustý tmavý dým.
Zda se někdo rozhodl odpálit ohňostroj z kufru auta úmyslně, nebo zda došlo jen k nešťastné nehodě, bohužel nedokážeme říci. Z krátkého pohledu je však jasné, že černý Dodge Charger má nejlepší časy za sebou a jeho majitele teď čeká obíhání pojišťovny a shánění nového vozu. Zkrátka nepříliš šťastný vstup do nového roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.