Oslavy nového roku probíhají všude trochu jinak, nicméně jedno mají společné: ohňostroje. Dříve pečlivě organizované akce se s postupem let zvrhly v obraz válečné vřavy, kdy každý kdo může, odpaluje téměř cokoliv a kdekoliv. A to sebou přináší i řadu rizik, jak zjistil dnes již bývalý majitel černého Dodge Charger.
Po novoročních oslavách se velice často objevují zprávy o počtu lidí, kteří se během manipulace s pyrotechnikou více či méně zranili. Hlavní aktér tohoto videa vyvázl naštěstí bez újmy na zdraví, ovšem v brzkých dnech se možná dočká puchýřů na nohou, neboť ho místo jízdy autem čeká chození pěšky.
Kdy nebo kde přesně k celé situaci došlo jsme bohužel nezjistili, nicméně dvě videa zveřejněná na YouTube ukazují parkoviště, na kterém desítky lidí přihlížejí poměrně neobvyklému ohňostroji, který je odpalován z kufru auta. To samozřejmě není zrovna nejlepší a nejbezpečnější místo, odkud pyrotechniku odpalovat, proto už během pár sekund začnou lítat dělobuchy všemi směry a značná část lidí se rozprchne.
Kameraman se však nezalekne a nadále celé dílo zkázy sleduje. Během chvíle je tak vidět, jak pyrotechnika zasahuje pár lidí v okolí a následně podpaluje čalounění vozu. Jeden z přihlížejících se proto rozhodne víko kufru uzavřít, čímž sice výbuchy zkrotí, ale během chvíle se z interiéru začne valit hustý tmavý dým.
Zda se někdo rozhodl odpálit ohňostroj z kufru auta úmyslně, nebo zda došlo jen k nešťastné nehodě, bohužel nedokážeme říci. Z krátkého pohledu je však jasné, že černý Dodge Charger má nejlepší časy za sebou a jeho majitele teď čeká obíhání pojišťovny a shánění nového vozu. Zkrátka nepříliš šťastný vstup do nového roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?