Automobilka Mercedes-Benz již oficiálně potvrdila, že nová generace legendárních terénních vozů Mercedes-Benz třídy G se představí již 15. ledna tohoto roku. A aby toho nebylo málo, vydala automobilka i zvláštní minutové video, na kterém zalila první generaci do jantaru. Jaký to má smysl? Překvapivě jasný.
Na začátku nového videa se v dálce mihne vůz hranatých tvarů charakteristických právě pro vozy třídy G, nicméně vzhledem k dálce a rozostřenému obrazu je těžké soudit, zda se jedná stále jen o první, nebo již o druhou generaci.
To nás ale nemusí příliš zajímat, neboť hlavním motivem celého klipu je první generace Gčka, která vyjela na silnice již v roce 1979 a odstartovala tak veleúspěšnou ságu terénních automobilů Mercedes-Benz.
První generace pak dlouho procházela různými omlazovacími kůrami a tuningovými úpravami, nicméně pro dnešní dobu už je zkrátka příliš zastaralá. Náhrada se však blíží skutečně rychle a podle prozatím dostupných informací se máme opravdu nač těšit. Nové Gčko bude větší do všech stran a nabídne tak více prostoru pro nohy i ramena v přední i zadní řadě sedadel.
Podle zatím uniklých fotek se zdá, že tvarově se nová generace nebude příliš lišit, nicméně největší změny přijdou v podobě nových motorizací a technologií. Velkým tahákem by se mohly stát řadové šestiválcové turbomotory nebo nezávislé odpružení.
Ať už však bude vypadat nová generace Gčka jakkoliv a pod kapotou nabídne cokoliv, automobilka nás novým klipem připravuje na to, že Gčko je zkrátka silnější než čas a jeho DNA přežije a bude pokračovat. Skoro jako v tom filmu o Jurském Parku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?