Automobilka Mercedes-Benz již oficiálně potvrdila, že nová generace legendárních terénních vozů Mercedes-Benz třídy G se představí již 15. ledna tohoto roku. A aby toho nebylo málo, vydala automobilka i zvláštní minutové video, na kterém zalila první generaci do jantaru. Jaký to má smysl? Překvapivě jasný.
Na začátku nového videa se v dálce mihne vůz hranatých tvarů charakteristických právě pro vozy třídy G, nicméně vzhledem k dálce a rozostřenému obrazu je těžké soudit, zda se jedná stále jen o první, nebo již o druhou generaci.
To nás ale nemusí příliš zajímat, neboť hlavním motivem celého klipu je první generace Gčka, která vyjela na silnice již v roce 1979 a odstartovala tak veleúspěšnou ságu terénních automobilů Mercedes-Benz.
První generace pak dlouho procházela různými omlazovacími kůrami a tuningovými úpravami, nicméně pro dnešní dobu už je zkrátka příliš zastaralá. Náhrada se však blíží skutečně rychle a podle prozatím dostupných informací se máme opravdu nač těšit. Nové Gčko bude větší do všech stran a nabídne tak více prostoru pro nohy i ramena v přední i zadní řadě sedadel.
Podle zatím uniklých fotek se zdá, že tvarově se nová generace nebude příliš lišit, nicméně největší změny přijdou v podobě nových motorizací a technologií. Velkým tahákem by se mohly stát řadové šestiválcové turbomotory nebo nezávislé odpružení.
Ať už však bude vypadat nová generace Gčka jakkoliv a pod kapotou nabídne cokoliv, automobilka nás novým klipem připravuje na to, že Gčko je zkrátka silnější než čas a jeho DNA přežije a bude pokračovat. Skoro jako v tom filmu o Jurském Parku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).