Automobilka Mercedes-Benz již oficiálně potvrdila, že nová generace legendárních terénních vozů Mercedes-Benz třídy G se představí již 15. ledna tohoto roku. A aby toho nebylo málo, vydala automobilka i zvláštní minutové video, na kterém zalila první generaci do jantaru. Jaký to má smysl? Překvapivě jasný.
Na začátku nového videa se v dálce mihne vůz hranatých tvarů charakteristických právě pro vozy třídy G, nicméně vzhledem k dálce a rozostřenému obrazu je těžké soudit, zda se jedná stále jen o první, nebo již o druhou generaci.
To nás ale nemusí příliš zajímat, neboť hlavním motivem celého klipu je první generace Gčka, která vyjela na silnice již v roce 1979 a odstartovala tak veleúspěšnou ságu terénních automobilů Mercedes-Benz.
První generace pak dlouho procházela různými omlazovacími kůrami a tuningovými úpravami, nicméně pro dnešní dobu už je zkrátka příliš zastaralá. Náhrada se však blíží skutečně rychle a podle prozatím dostupných informací se máme opravdu nač těšit. Nové Gčko bude větší do všech stran a nabídne tak více prostoru pro nohy i ramena v přední i zadní řadě sedadel.
Podle zatím uniklých fotek se zdá, že tvarově se nová generace nebude příliš lišit, nicméně největší změny přijdou v podobě nových motorizací a technologií. Velkým tahákem by se mohly stát řadové šestiválcové turbomotory nebo nezávislé odpružení.
Ať už však bude vypadat nová generace Gčka jakkoliv a pod kapotou nabídne cokoliv, automobilka nás novým klipem připravuje na to, že Gčko je zkrátka silnější než čas a jeho DNA přežije a bude pokračovat. Skoro jako v tom filmu o Jurském Parku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.