Když se řekne Porsche, většina z nás si představí modely 911 na zakroucených okreskách po celém světě. Modely této prémiové německé automobilky se však nebojí ani terénu. Možná vás napadají SUV jako Cayenne či Macan, ovšem i modely 911 uměly a stále umí zazářit i mimo zpevněné silnice.
Skvělým příkladem mohou být vozy kategorie Safari, které zazářily v závodech Rally Dakar a dodnes patří k sběrateli často vyhledávaným skvostům. Kromě těchto továrních speciálů však vznikla i řada podomácku upravených monster, jako je například tato Carrera.
Off-roadový příběh tohoto vozu začal v momentě, kdy dorazil do dílny Emotion Engineering v Newport Beach, stát Kalifornie. Právě zde dostalo sportovní kupé zcela nový rally kabát, který se skládá ze zvýšeného podvozku se speciálním odpružením, vyztuženého šasi, vnitřního ochranného rámu a samozřejmě upraveného 3.2 litrového plochého šestiválce.
Nejvýznamnější změny se dotkly hlavně podvozku, kde kromě výše zmíněného nalezneme velká kola nazutá na off-roadové gumy, ochranné plechy pod důležitými částmi, přední i zadní nárazník chrání rámy, na přední kapotu se dostaly dva přídavné světlomety ve stylu "Safari" a na střeše je umístěna expediční zahrádka s pořádnou rezervou.
Při pohledu na video pořízené během stavby i testování jednoho napadne, na kolik tahle sranda asi vyšla. Upřímně? Nechtějte to vědět. Už samotné pořízení Porsche Carrera vyjde draho - nespočet úprav a náhradních dílů pak už ani nepočítáme.
Ze záběrů je však jasné, že majitel si jízdu s ním naplno užívá a je to pro něj splněním snu. A to mu my můžeme jen tiše závidět a přát.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?