Když se řekne Porsche, většina z nás si představí modely 911 na zakroucených okreskách po celém světě. Modely této prémiové německé automobilky se však nebojí ani terénu. Možná vás napadají SUV jako Cayenne či Macan, ovšem i modely 911 uměly a stále umí zazářit i mimo zpevněné silnice.
Skvělým příkladem mohou být vozy kategorie Safari, které zazářily v závodech Rally Dakar a dodnes patří k sběrateli často vyhledávaným skvostům. Kromě těchto továrních speciálů však vznikla i řada podomácku upravených monster, jako je například tato Carrera.
Off-roadový příběh tohoto vozu začal v momentě, kdy dorazil do dílny Emotion Engineering v Newport Beach, stát Kalifornie. Právě zde dostalo sportovní kupé zcela nový rally kabát, který se skládá ze zvýšeného podvozku se speciálním odpružením, vyztuženého šasi, vnitřního ochranného rámu a samozřejmě upraveného 3.2 litrového plochého šestiválce.
Nejvýznamnější změny se dotkly hlavně podvozku, kde kromě výše zmíněného nalezneme velká kola nazutá na off-roadové gumy, ochranné plechy pod důležitými částmi, přední i zadní nárazník chrání rámy, na přední kapotu se dostaly dva přídavné světlomety ve stylu "Safari" a na střeše je umístěna expediční zahrádka s pořádnou rezervou.
Při pohledu na video pořízené během stavby i testování jednoho napadne, na kolik tahle sranda asi vyšla. Upřímně? Nechtějte to vědět. Už samotné pořízení Porsche Carrera vyjde draho - nespočet úprav a náhradních dílů pak už ani nepočítáme.
Ze záběrů je však jasné, že majitel si jízdu s ním naplno užívá a je to pro něj splněním snu. A to mu my můžeme jen tiše závidět a přát.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?