Elon Musk, ředitel společnosti Tesla i Space X, učinil před měsícem odvážné prohlášení, podle kterého měl být jeho vlastní elektrický Tesla Roadster prvním nákladem během testu těžké rakety Falcon Heavy. Všichni jsme to tehdy brali jako žert, nicméně poslední fotky z nakládání vozu do nákladového prostoru nám úsměv ze rtů smazaly.
Elon Musk je sice jedním z největších vizionářů posledních let, ovšem současně to je člověk, který si z veřejnosti neskutečně rád střílí a občas mu ujede i slib, který zkrátka není schopen dodržet. A právě prohlášení spojené s vystřelením elektromobilu do vesmíru bylo pokládáno pouze za jednu z výše uvedených možností.
A Red Car for the Red Planet Test flights of new rockets usually contain mass simulators in the form of concrete or steel blocks. That seemed extremely boring. Of course, anything boring is terrible, especially companies, so we decided to send something unusual, something that made us feel. The payload will be an original Tesla Roadster, playing Space Oddity, on a billion year elliptic Mars orbit.
Sada fotografií na Instagramu však přináší do celého plánu nové světlo. Na sedmi fotografiích je totiž vidět červený Tesla Roadster první generace na zvláštní platformě, která je určena pro nákladový prostor nové těžké rakety Falcon Heavy.
Sám Elon Musk pak pod fotografie napsal, že k testování nových raket se obvykle používají těžké bloky vyrobené z betonu či oceli. To je však prý příliš nudný a Musk nemá nudu rád. Proto místo klasického balastu použije svůj vlastně Tesla Roadster, na jehož palubě bude hrát píseň Space Oddity.
Pokud se start i všechno ostatní vydaří podle plánu, pak by se měla Tesla vydat na tisíce let dlouhý výlet na orbitě Marsu. Muska to však příliš trápit nemusí, neboť do pár let bychom se měli dočkat nové generace Roadsteru, který nabídne lepší parametry akcelerace, maximální rychlosti i dojezdu. Excentrický milionář si tak vlastně jen elegantně uklidil v garáži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.