Elon Musk, ředitel společnosti Tesla i Space X, učinil před měsícem odvážné prohlášení, podle kterého měl být jeho vlastní elektrický Tesla Roadster prvním nákladem během testu těžké rakety Falcon Heavy. Všichni jsme to tehdy brali jako žert, nicméně poslední fotky z nakládání vozu do nákladového prostoru nám úsměv ze rtů smazaly.
Elon Musk je sice jedním z největších vizionářů posledních let, ovšem současně to je člověk, který si z veřejnosti neskutečně rád střílí a občas mu ujede i slib, který zkrátka není schopen dodržet. A právě prohlášení spojené s vystřelením elektromobilu do vesmíru bylo pokládáno pouze za jednu z výše uvedených možností.
A Red Car for the Red Planet Test flights of new rockets usually contain mass simulators in the form of concrete or steel blocks. That seemed extremely boring. Of course, anything boring is terrible, especially companies, so we decided to send something unusual, something that made us feel. The payload will be an original Tesla Roadster, playing Space Oddity, on a billion year elliptic Mars orbit.
Sada fotografií na Instagramu však přináší do celého plánu nové světlo. Na sedmi fotografiích je totiž vidět červený Tesla Roadster první generace na zvláštní platformě, která je určena pro nákladový prostor nové těžké rakety Falcon Heavy.
Sám Elon Musk pak pod fotografie napsal, že k testování nových raket se obvykle používají těžké bloky vyrobené z betonu či oceli. To je však prý příliš nudný a Musk nemá nudu rád. Proto místo klasického balastu použije svůj vlastně Tesla Roadster, na jehož palubě bude hrát píseň Space Oddity.
Pokud se start i všechno ostatní vydaří podle plánu, pak by se měla Tesla vydat na tisíce let dlouhý výlet na orbitě Marsu. Muska to však příliš trápit nemusí, neboť do pár let bychom se měli dočkat nové generace Roadsteru, který nabídne lepší parametry akcelerace, maximální rychlosti i dojezdu. Excentrický milionář si tak vlastně jen elegantně uklidil v garáži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.