Jeden z největších a nejkvalitnějších britských motoristických webů se rozhodl sestavit seznam TOP 10 automobilů za rok 2017, nicméně volba byla natolik složitá, že ji svěřili do rukou čtenářů. Tedy lépe řečeno - o pořadí rozhodoval počet přečtení jednotlivých recenzí.
Za sestavením tohoto žebříčku stojí britský motoristický web AutoCar.co.uk, který patří ve světě motoristické žurnalistiky k jedněm z těch nejvlivnějších, nejkvalitnějších, nejdůvěryhodnějších a nejčtenějších. Pokud se tedy rozhodl sestavit žebříček nejpopulárnějších vozů podle čtenosti jejich recenzí, můžeme se spolehnout na to, že se jedná o čtenost v řádech desítek a možná i stovek tisíc čtenářů.
Jak tedy pořadí dopadlo? Až překvapivě vyrovnaně. V TOP10 měli své zástupce vozy SUV, hatchbacky, hot-hatche, sportovní vozy i futuristické hybridy. Pro nás už je ale klasicky nejzajímavější umístění naší domácí Škodovky.
Ta se dokázala probojovat i do tohoto žebříčku, nicméně její umístění není kdovíjak vysoké. Deváté místo pro Škodu Octavii vRS však není vůbec špatné, zvláště vezmeme li v úvahu, že BMW řady pět skončilo až za ní. A jaký komentář si ostrá Octavia vysloužila? Samozřejmě nemohlo chybět zdůraznění poněkud kontroverzní masky, jejíž vzhled chvíli zcela rozděloval společnost. Pod kapotou se však jedná o skvělý vůz, který uspokojí běžného řidiče snad v každém ohledu.
A jak dopadlo kompletní pořadí? Na to se můžeme podívat níže:
10. BMW řady 5 9. Škoda Octavia vRS 8. Ford Fiesta 7. Volvo XC60 6. Land Rover Discover 5. Honda Civic 4. Honda Civic Type R 3. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2. Volkswagen Golf Mk7.5 1. Toyota C-HRHonda C-HR na prvním místě byla malým překvapením, ovšem nelze se příliš divit. Příchod tohohle vozu čekal málokdo, zvláště v těchto extravagantních tvarech, které zkrátka nelze ignorovat. Navíc i technika pod kapotou tohoto netradičního SUV stojí za zmínku - a to ať už se bavíme o spalovacích nebo hybridních pohonných soustavách.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?