Jeden z největších a nejkvalitnějších britských motoristických webů se rozhodl sestavit seznam TOP 10 automobilů za rok 2017, nicméně volba byla natolik složitá, že ji svěřili do rukou čtenářů. Tedy lépe řečeno - o pořadí rozhodoval počet přečtení jednotlivých recenzí.
Za sestavením tohoto žebříčku stojí britský motoristický web AutoCar.co.uk, který patří ve světě motoristické žurnalistiky k jedněm z těch nejvlivnějších, nejkvalitnějších, nejdůvěryhodnějších a nejčtenějších. Pokud se tedy rozhodl sestavit žebříček nejpopulárnějších vozů podle čtenosti jejich recenzí, můžeme se spolehnout na to, že se jedná o čtenost v řádech desítek a možná i stovek tisíc čtenářů.
Jak tedy pořadí dopadlo? Až překvapivě vyrovnaně. V TOP10 měli své zástupce vozy SUV, hatchbacky, hot-hatche, sportovní vozy i futuristické hybridy. Pro nás už je ale klasicky nejzajímavější umístění naší domácí Škodovky.
Ta se dokázala probojovat i do tohoto žebříčku, nicméně její umístění není kdovíjak vysoké. Deváté místo pro Škodu Octavii vRS však není vůbec špatné, zvláště vezmeme li v úvahu, že BMW řady pět skončilo až za ní. A jaký komentář si ostrá Octavia vysloužila? Samozřejmě nemohlo chybět zdůraznění poněkud kontroverzní masky, jejíž vzhled chvíli zcela rozděloval společnost. Pod kapotou se však jedná o skvělý vůz, který uspokojí běžného řidiče snad v každém ohledu.
A jak dopadlo kompletní pořadí? Na to se můžeme podívat níže:
10. BMW řady 5 9. Škoda Octavia vRS 8. Ford Fiesta 7. Volvo XC60 6. Land Rover Discover 5. Honda Civic 4. Honda Civic Type R 3. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2. Volkswagen Golf Mk7.5 1. Toyota C-HRHonda C-HR na prvním místě byla malým překvapením, ovšem nelze se příliš divit. Příchod tohohle vozu čekal málokdo, zvláště v těchto extravagantních tvarech, které zkrátka nelze ignorovat. Navíc i technika pod kapotou tohoto netradičního SUV stojí za zmínku - a to ať už se bavíme o spalovacích nebo hybridních pohonných soustavách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?