K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Nejnebezpečnější silnice na světě? Cesta smrti zabila tisíce lidí

AutoRoad.cz, 23. prosince 2017, 17:12 Google+

Představte si jedno z nejkrásnějších míst, jaké jste kdy viděli. Nádherné pralesní scenérie, hory na horizontu, příroda a minimum civilizace. Napříč touto fantastickou podívanou vede silnice, která leží ve výšce čtyř tisíc metrů nad mořem. Silnice, která je z jedné strany obehnána vysokou horou a z druhé ohromnou propastí. Silnice, na které se nejezdí vpravo ani vlevo, ale jak se zrovna komu chce. Silnice, na níž nejsou zábrany ani svodidla...a dvě auta se na ní vyhnou jen stěží. To je El Camino de la Muerte, v překladu Cesta smrti.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 25.12. 22:36) Napište svůj názor
El Camino de la Muerte neboli Cesta smrti je nejnebezpečnější silnicí na světě

El Camino de la Muerte neboli Cesta smrti je nejnebezpečnější silnicí na světě | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Bolívijské hlavní město La Paz a město Coroico v provincii Nor Yungasspojuje jediná silnice, oficiálně pojmenovaná Yungas Road. Leží ve výšce 4650 metrů nad mořem a je dlouhá necelých 70 kilometrů. Přesto na ni ročně umírají stovky lidí a podle Inter-American Development Bank jde o nejnebezpečnější silnici na světě.

Silnici propojující obě zmíněná města postavili v roce 1930 za Války o Gran Chaco Paraguajští vězni. Tehdy však měla zejména zásobovací charakter a bezpečnost byla až na posledním místě. Nikdo nedbal na fakt, že silnice je postavena na okraji až kilometru vysokých srázů.

Do roku 1950 byla Cesta smrti jedinou spojnicí mezi La Pazem a Coroicem. A jak už to tak v méně rozvinutých zemích bývá, i v Bolívii mají horské silnice svá vlastní pravidla. V tomto případě žádná. Abychom tedy byli přesní, jedno pravidlo zde platí.

Zatímco v celé Bolívii se jezdí vpravo, na Cestě smrti se jezdí po levé straně. Je to proto, aby měl řidič při míjení se s protijedoucím vozidlem přehled, jestli kola jeho vozu nepadají ze srázu dolů. Vzhledem k tomu, že ne všichni ale toto pravidlo znají, jezdí si zde každý jak chce.

Jak probíhal provoz na silnici si můžeme dobře představit z popisu webových stránek La Paz Life. Ty uvádí, že se na Cestě smrti míjely přeplněné autobusy, přetížená nákladní auta, osobní auta, nadměrné náklady, cyklisté a spousta chodců. Na silnici, která má v některých místech šířku zhruba 4 metry, jde mnohdy o život, a svou přezdívku si Cesta smrti nevysloužila náhodou. Zahynuly na ní už tisíce lidí.

Největší problém není jen velikost silnice a chaotický provoz, ale také fakt, že Cesta smrti není ohraničena svodidly ani jinými bezpečnostními zábranami. Navíc jde o prašnou hliněnou stezku, která s období sucha víří ohromné množství prachu a v období dešťů klouže. Spadnou tak ze srázu dolů je mnohem lehčí, než se zdá, a to zejména ve chvíli, kdy se naproti sobě potkají dvě auta. Historie ukazuje, že se to může velmi lehce stát.

Podle statistik na Yungas Road zahyne v průměru jeden člověk denně a jednou za dva týdny se do propasti pod silnicí zřítí automobil. 24 července 1983 se do propasti zřítil autobus se stovkou pasažérů. Všichni zahynuli, a ani v tomto případě nešlo o první hromadný incident. Netřeba dodávat, že na Cestě smrti v minulosti zemřely i desítky cyklistů.

Na konci 20. století začaly být situace neúnosná a mrtvých na silnici přibývalo. Rozjely se proto náročné, dvacet let trvající práce, během kterých byla silnice pokryta asfaltem, ohraničena a zabezpečena proti možnému pádu ze srázu.

V roce 2006 byla modernizace dokončena a z nejhorší cesty na světě se stala bezpečná vysokohorská silnice, která je dnes využívána převážně cyklisty. Památníky podél Cesty smrti ale dodnes připomínají, čím si nejnebezpečnější silnice na světě vysloužila svou přezdívku El Camino de la Muerte.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejnebezpečnější silnice na světě? Cesta smrti zabila tisíce lidí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 25.12.2017 22:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Výměna oleje na Bugatti Veyron svépomocí

VIDEO: Jak se mění olej na Bugatti Veyron? Práce za 500 000 Kč se chopili amatáři

Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km

Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

Společnost Lego představila Aston Martin DB5 inspirovaný bondovkou Goldfinger

James Bond ve světě Lega? Tahle replika Aston Martinu má i vystřelovací sedadlo

Nové taktické obranné vozidlo 4x4 Zetor GERLACH

Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

Audi TT dostala pro rok 2019 facelift, který přináší drobné úpravy designu a hlavně řadu nových prvků standardní výbavy

Modernizované Audi TT? Nejdůležitějších změn si na první pohled nevšimnete

McLaren Senna - exkluzivní model společnosti Amalgam startuje na ceně okolo 181 000 korun

Exkluzivní model v ceně nového auta? Prodejce očekává enormní zájem

Škoda Superb je vítězem hodnocení časopisu Auto Test v Německu

Škoda Superb ovládla prestižní anketu, nenašla přemožitele

Panel klimatizace, ilustrační foto

Jak rychle snížit teplotu v rozpáleném autě? Tyto metody jsou sázkou na jistotu

Ford Focus v úpravě podle filmu Mad Max

Ford Focus ve stylu Mad Max? Raketa na střeše, plamenomet v kufru a granát v držáku na pití

Ford Explorer Police Interceptor

Spoutaný muž ukradl policejní auto, ve kterém byl zavřený. Jeho jízda nemohla skončit jinak

reklama
reklama

Doporučujeme

Policista na kole si podal řidiče Lamborghini Huracán kvůli jízdě na červenou

Policista na kole zastavil Lamborghini s výkonem 600 koní? Tohle se může stát v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

  6. V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud