Počet chodců sražených automobilem se v posledních letech neustále zvyšuje. Příčin je samozřejmě mnoho, ovšem dvě se opakují stále častěji: mobilní telefony a sluchátka. Nepozorný chodec tak může vstoupit pod kola vozu, jehož řidič už nemá šanci zastavit. Pokud se však do takové situace dostanete, existuje několik způsobů, jak rizika minimalizovat.
Internet je plný záběrů z palubních kamer vozidel, na kterých nepozorný chodec vkročí přímo pod kola rozjetého automobilu, jehož řidič má na reakci jen velmi omezený čas a jeho možnosti končí u fyzikálních zákonů.
Toho si všiml i zahraniční web Inside Edition, který tématu věnoval více času a pozornosti. Podle lékaře, kterého redaktoři oslovili, stojí za razantním nárůstem sražených chodců zejména mobilní telefony a sluchátka.
Podle lékařů je totiž stále více lidí zaměstnáno koukáním do telefonu a blížící vozidlo zkrátka ignorují. Mnohdy si možná ani neuvědomují, že vlastně vchází na silnici, kde by si měli dávat větší pozor. Podobná situace platí i se sluchátky, díky nimž lidé neslyší blížící se nebezpečí.
Následky takové srážky pak mohou být skutečně tragické, neboť náraz nejprve zasáhne a poraní končetiny a následně tělo vymrští buď před sebe, nebo na kapotu. V obou případech pak následuje tvrdý náraz, který způsobí další zranění. V případě pádu před auto vás navíc může vůz ještě přejet.
Následky srážky s automobilem se však dají minimalizovat znalostí několika fíglů, které používají například kaskadéři. Jedním z profesionálů, kteří se živí skákáním na auto, a rozhodl se o své znalosti podělit, je kaskadérka Tammie Baird.
Podle Tammie je základním pravidlem dostat se na kapotu vozu, jinak vám hrozí prudký náraz, který vás tvrdě odhodí na zem. Jak tomu tedy předejít? Pokud vidíte, že se srážce nevyhnete, je potřeba nadzvednout nohu, která je blíže k vozidlu.
Pokud totiž nohu blíže k autu zvednete, odlehčíte ji a následný náraz vás položí na kapotu vozidla, místo aby vás odhodil. Tammie také doporučuje držet si při nárazu ruce kolem hlavy, čímž minimalizujete následující náraz hlavy na kapotu nebo čelní sklo.
Druhá variantu, kterou Tammie zmiňuje, platí v případě, kdy se před blížícím se vozem snažíte utéct, ale nejste dostatečně rychlí. Pokud tedy vidíte, že vás vůz pravděpodobně nabere, rovnou se pokuste naskočit na jeho přední kapotu. Opět tím minimalizujete následky.
Doktor Armand Dorian k celému tématu ještě dodává, že lidé by sražení vozem nikdy neměli podceňovat - i kdyby se cítili zcela zdravě. Náraz totiž může způsobit vnitřní zranění, která vlivem nahromaděného adrenalinu nemusí člověk vůbec pocítit. Pokud se tedy stanete účastníky takové nehody, zamiřte okamžitě k lékaři.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?