Počet chodců sražených automobilem se v posledních letech neustále zvyšuje. Příčin je samozřejmě mnoho, ovšem dvě se opakují stále častěji: mobilní telefony a sluchátka. Nepozorný chodec tak může vstoupit pod kola vozu, jehož řidič už nemá šanci zastavit. Pokud se však do takové situace dostanete, existuje několik způsobů, jak rizika minimalizovat.
Internet je plný záběrů z palubních kamer vozidel, na kterých nepozorný chodec vkročí přímo pod kola rozjetého automobilu, jehož řidič má na reakci jen velmi omezený čas a jeho možnosti končí u fyzikálních zákonů.
Toho si všiml i zahraniční web Inside Edition, který tématu věnoval více času a pozornosti. Podle lékaře, kterého redaktoři oslovili, stojí za razantním nárůstem sražených chodců zejména mobilní telefony a sluchátka.
Podle lékařů je totiž stále více lidí zaměstnáno koukáním do telefonu a blížící vozidlo zkrátka ignorují. Mnohdy si možná ani neuvědomují, že vlastně vchází na silnici, kde by si měli dávat větší pozor. Podobná situace platí i se sluchátky, díky nimž lidé neslyší blížící se nebezpečí.
Následky takové srážky pak mohou být skutečně tragické, neboť náraz nejprve zasáhne a poraní končetiny a následně tělo vymrští buď před sebe, nebo na kapotu. V obou případech pak následuje tvrdý náraz, který způsobí další zranění. V případě pádu před auto vás navíc může vůz ještě přejet.
Následky srážky s automobilem se však dají minimalizovat znalostí několika fíglů, které používají například kaskadéři. Jedním z profesionálů, kteří se živí skákáním na auto, a rozhodl se o své znalosti podělit, je kaskadérka Tammie Baird.
Podle Tammie je základním pravidlem dostat se na kapotu vozu, jinak vám hrozí prudký náraz, který vás tvrdě odhodí na zem. Jak tomu tedy předejít? Pokud vidíte, že se srážce nevyhnete, je potřeba nadzvednout nohu, která je blíže k vozidlu.
Pokud totiž nohu blíže k autu zvednete, odlehčíte ji a následný náraz vás položí na kapotu vozidla, místo aby vás odhodil. Tammie také doporučuje držet si při nárazu ruce kolem hlavy, čímž minimalizujete následující náraz hlavy na kapotu nebo čelní sklo.
Druhá variantu, kterou Tammie zmiňuje, platí v případě, kdy se před blížícím se vozem snažíte utéct, ale nejste dostatečně rychlí. Pokud tedy vidíte, že vás vůz pravděpodobně nabere, rovnou se pokuste naskočit na jeho přední kapotu. Opět tím minimalizujete následky.
Doktor Armand Dorian k celému tématu ještě dodává, že lidé by sražení vozem nikdy neměli podceňovat - i kdyby se cítili zcela zdravě. Náraz totiž může způsobit vnitřní zranění, která vlivem nahromaděného adrenalinu nemusí člověk vůbec pocítit. Pokud se tedy stanete účastníky takové nehody, zamiřte okamžitě k lékaři.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.