O prvním novodobém Picu-upu značky Mercedes-Benz už jsme toho něco málo napsali, ovšem automobilka jeho propagaci nepodceňuje a v posledním videu pořízeném v Praze, které však není určeno pro náš trh, se nás snaží přesvědčit o tom, že její nový luxusní Pick-up je univerzálním společníkem do lesů, lomů i pražských uliček.
Nová reklama však není určena pro trh český, ale pro prezentaci v Santiago de Chile. Mercedes se ve videu snaží ukázat tři výbavové stupně: Pure, Progressive a Power. Je však škoda, že první jmenovaný, tedy ten nejdostupnější, se ve videu pouze párkrát mihne. I tak už ale víme, že jeho vzhled bude spartánský, na jeho kolech nalezneme 17 palcové plechové disky a v jeho světlometech budou zářit klasické halogeny.
Hlavní myšlenkou celé reklamy je však snaha ukázat, že nový X-Class má být schopným a hlavně univerzálním společníkem do města i do divočiny, který zvládne jak tvrdou práci, tak elegantní vystupování ve společnosti. Zkrátka taková popelka, jen bez oříšků a věčného převlékání.
A schopnosti se novému Mercedesu nedají upřít už teď. Nejspíš každý už totiž ví, že za třícípou hvězdou se ve skutečnosti ukrývá technika Renaultu a Nissanu, která pomohla poslední generaci Nissanu Navara ke skvělé reputaci a obrovskému počtu pozitivních recenzí. Své jsme si s tímto vozem užili i my a je jednoznačně fantastický.
Na rozdíl od Nissanu však Mercedes nebude hlavně pracantem, ale nabídne i řadu prvků luxusní výbavy, na kterou jsme dosud v pick-upech nebyli zvyklí. V nabídce má být řada praktických i estetických doplňků a na své si přijdou i milovníci terénu, kteří se dočkají speciální ochrany podvozku - za příplatek samozřejmě.
Díky standardnímu žebřinovému rámu se však Mercedes nebude muset bát ani tvrdé práce a svým bratrancům v podobě Nissanu Navara a Renault Alaskan bude snadno šlapat na paty, pouze v poněkud luxusnějším kabátci a ve větším pohodlí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.