O prvním novodobém Picu-upu značky Mercedes-Benz už jsme toho něco málo napsali, ovšem automobilka jeho propagaci nepodceňuje a v posledním videu pořízeném v Praze, které však není určeno pro náš trh, se nás snaží přesvědčit o tom, že její nový luxusní Pick-up je univerzálním společníkem do lesů, lomů i pražských uliček.
Nová reklama však není určena pro trh český, ale pro prezentaci v Santiago de Chile. Mercedes se ve videu snaží ukázat tři výbavové stupně: Pure, Progressive a Power. Je však škoda, že první jmenovaný, tedy ten nejdostupnější, se ve videu pouze párkrát mihne. I tak už ale víme, že jeho vzhled bude spartánský, na jeho kolech nalezneme 17 palcové plechové disky a v jeho světlometech budou zářit klasické halogeny.
Hlavní myšlenkou celé reklamy je však snaha ukázat, že nový X-Class má být schopným a hlavně univerzálním společníkem do města i do divočiny, který zvládne jak tvrdou práci, tak elegantní vystupování ve společnosti. Zkrátka taková popelka, jen bez oříšků a věčného převlékání.
A schopnosti se novému Mercedesu nedají upřít už teď. Nejspíš každý už totiž ví, že za třícípou hvězdou se ve skutečnosti ukrývá technika Renaultu a Nissanu, která pomohla poslední generaci Nissanu Navara ke skvělé reputaci a obrovskému počtu pozitivních recenzí. Své jsme si s tímto vozem užili i my a je jednoznačně fantastický.
Na rozdíl od Nissanu však Mercedes nebude hlavně pracantem, ale nabídne i řadu prvků luxusní výbavy, na kterou jsme dosud v pick-upech nebyli zvyklí. V nabídce má být řada praktických i estetických doplňků a na své si přijdou i milovníci terénu, kteří se dočkají speciální ochrany podvozku - za příplatek samozřejmě.
Díky standardnímu žebřinovému rámu se však Mercedes nebude muset bát ani tvrdé práce a svým bratrancům v podobě Nissanu Navara a Renault Alaskan bude snadno šlapat na paty, pouze v poněkud luxusnějším kabátci a ve větším pohodlí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?