Vskutku netradiční službu začala nabízet pohřební společnost sídlící ve středně velkém japonském městě Ueda, nacházejícím se v prefektuře Nagano. Hlavním smyslem měla být možnost důstojně se rozloučit s drahými i pro starší či nemocné lidi, kterým se špatně chodí a vystupování z vozu by pro ně bylo příliš náročné.
Uplatnění si však služba získává i mezi lidmi mladších ročníků, kteří nemají čas, a tak se pohřební Drive-Trhu stává jejich jedinou možností, jak zvládnout více věcí najednou. Kromě pozůstalých se však služba stává i cílem zvědavců z širokého okolí, kteří nedokáží odolat své zvědavosti.
A jak celá služba funguje? Pozůstalí zastaví u prvního okénka, kde jim obsluha podá tablet, na kterém zaznamenají svá jména a adresy. Poté recepční předají kondolence pro pozůstalé a menší finanční hotovost jako příspěvek na pohřeb a věci s ním spojené (japonský zvyk).
Poté si přejedou k dalšímu okénku, kde už je přichystaná i kamera přenášející obraz do pohřební síně. Pozůstalí tak mohou osobně vidět, kdo se pohřbu zúčastnil. U tohoto okénka dostane posádka vozu k dispozici malý oltář, u kterého se mohou s pozůstalým rozloučit (rozloučení u oltáře je tradiční buddhistický zvyk).
Autoři celého projetu ho považují za skvělý hlavně v tom smyslu, že nemohoucí lidé se mohou bez velké námahy vydat na poslední rozloučení se svými milovanými.
Mnoho lidí v tom však vidí naopak snahu zbohatnout, neboť pohřby se v Japonsku díky stárnoucí populaci začínají stávat obrovským a výnosným obchodem.