Japonsko je sice země plná tradic, ale také země, kde nemají volného času nazbyt, zdá se. Právě proto se jedna pohřební společnost rozhodla nabídnout první "Drive-Thru" pohřby, během kterých se můžete se zemřelým rozloučit aniž byste vystoupili z vozu.
Vskutku netradiční službu začala nabízet pohřební společnost sídlící ve středně velkém japonském městě Ueda, nacházejícím se v prefektuře Nagano. Hlavním smyslem měla být možnost důstojně se rozloučit s drahými i pro starší či nemocné lidi, kterým se špatně chodí a vystupování z vozu by pro ně bylo příliš náročné.
Uplatnění si však služba získává i mezi lidmi mladších ročníků, kteří nemají čas, a tak se pohřební Drive-Trhu stává jejich jedinou možností, jak zvládnout více věcí najednou. Kromě pozůstalých se však služba stává i cílem zvědavců z širokého okolí, kteří nedokáží odolat své zvědavosti.
A jak celá služba funguje? Pozůstalí zastaví u prvního okénka, kde jim obsluha podá tablet, na kterém zaznamenají svá jména a adresy. Poté recepční předají kondolence pro pozůstalé a menší finanční hotovost jako příspěvek na pohřeb a věci s ním spojené (japonský zvyk).
Poté si přejedou k dalšímu okénku, kde už je přichystaná i kamera přenášející obraz do pohřební síně. Pozůstalí tak mohou osobně vidět, kdo se pohřbu zúčastnil. U tohoto okénka dostane posádka vozu k dispozici malý oltář, u kterého se mohou s pozůstalým rozloučit (rozloučení u oltáře je tradiční buddhistický zvyk).
Autoři celého projetu ho považují za skvělý hlavně v tom smyslu, že nemohoucí lidé se mohou bez velké námahy vydat na poslední rozloučení se svými milovanými.
Mnoho lidí v tom však vidí naopak snahu zbohatnout, neboť pohřby se v Japonsku díky stárnoucí populaci začínají stávat obrovským a výnosným obchodem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.