Internet je plný rad, jak řídit na sněhu. Takřka pokaždé se však opakuje totéž: kvalitní zimní obutí, plynulost a procvičování. Co když ale máte nové zimní pneumatiky, řídíte plynule a stále se vám nedaří vyjet zasněžený kopec k vašemu domu či chalupě? Vezměte to na zpátečku!
Ještě než se pustíme do couvání je však vhodné si připomenout i další možnosti. Při jízdě do zasněženého kopce je vždy důležité nabrat ještě pod kopcem rychlost a během stoupání ji udržovat. Může to sice znít zvláštně nebo nebezpečně, ovšem řada řidičů dělá právě tu chybu, že jedou příliš pomalu a uprostřed kopce se jejich vůz zcela zastaví. Rozjet se pak bývá velice náročné a většinou to končí couváním dolů pod kopec a dalšími pokusy.
Častým problémem také bývá "necitlivost" s plynovým pedálem. Během jízdy je totiž nutné přidávat plyn plynule a rovnoměrně. Kola se sice budou protáčet, ovšem dokud vůz výrazně nezpomaluje, nic se neděje. Mnoho řidičů se však lekne a během zpomalování prudce přidají plyn. Kola se tak prudce protočí, vy přijdete o poslední zbytky trakce a zůstáváte viset na mrtvém bodě.
Pokud tedy všechny konvenční metody selhaly, a situace to umožňuje, můžete se pustit do couvání. Jedná se o poměrně starý trik, který je určen výhradně pro vozidla s předním náhonem. Jakmile totiž začnete couvat, přesune se veškerá setrvačnost na hnaná kola, na které už tak působí váha motoru a částečně i posádky na předních sedadlech. Vůz tak získává maximální možnou trakci a vaše šance na úspěšné zdolání kopce se tak mnohonásobně zvyšuje.
Tato metoda však není všespásná a rozhodně ji nezkoušejte na frekventovaných veřejných silnicích. Navíc je potřeba dokonale zvládat couvání a udržovat si přehled o dění kolem celého vozu, takže pokud nejste zkušenými řidiči, raději se rovnou uchylte k shánění sněžných řetězů či posypového materiálu. Ostatně na prudkých kopcích nebo zledovatělém podkladu vám stejně nic jiného nezbude.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.