Nemůžete vyjet zasněžený kopec? Návod, který uměli už i naši dědové

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. ledna 2018 16:47 | akt. 3. ledna 2018 12:58
Sdílej:

Internet je plný rad, jak řídit na sněhu. Takřka pokaždé se však opakuje totéž: kvalitní zimní obutí, plynulost a procvičování. Co když ale máte nové zimní pneumatiky, řídíte plynule a stále se vám nedaří vyjet zasněžený kopec k vašemu domu či chalupě? Vezměte to na zpátečku!

Ještě než se pustíme do couvání je však vhodné si připomenout i další možnosti. Při jízdě do zasněženého kopce je vždy důležité nabrat ještě pod kopcem rychlost a během stoupání ji udržovat. Může to sice znít zvláštně nebo nebezpečně, ovšem řada řidičů dělá právě tu chybu, že jedou příliš pomalu a uprostřed kopce se jejich vůz zcela zastaví. Rozjet se pak bývá velice náročné a většinou to končí couváním dolů pod kopec a dalšími pokusy.

Častým problémem také bývá "necitlivost" s plynovým pedálem. Během jízdy je totiž nutné přidávat plyn plynule a rovnoměrně. Kola se sice budou protáčet, ovšem dokud vůz výrazně nezpomaluje, nic se neděje. Mnoho řidičů se však lekne a během zpomalování prudce přidají plyn. Kola se tak prudce protočí, vy přijdete o poslední zbytky trakce a zůstáváte viset na mrtvém bodě.

Pokud tedy všechny konvenční metody selhaly, a situace to umožňuje, můžete se pustit do couvání. Jedná se o poměrně starý trik, který je určen výhradně pro vozidla s předním náhonem. Jakmile totiž začnete couvat, přesune se veškerá setrvačnost na hnaná kola, na které už tak působí váha motoru a částečně i posádky na předních sedadlech. Vůz tak získává maximální možnou trakci a vaše šance na úspěšné zdolání kopce se tak mnohonásobně zvyšuje.

Tato metoda však není všespásná a rozhodně ji nezkoušejte na frekventovaných veřejných silnicích. Navíc je potřeba dokonale zvládat couvání a udržovat si přehled o dění kolem celého vozu, takže pokud nejste zkušenými řidiči, raději se rovnou uchylte k shánění sněžných řetězů či posypového materiálu. Ostatně na prudkých kopcích nebo zledovatělém podkladu vám stejně nic jiného nezbude.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?